به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا، ، ثبت اسم مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) مخصوص خواهران تمام شد. این مسابقات قرار هست در هفته انتهایی آذر برگزار گردد.    مرتضی نجفی قدسی مسئول برپایی مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) اظهار کرد: در این دوره از مسابقات، تعداد ۵ هزارو ۳۲۲ نفر از […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا، ، ثبت اسم مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) مخصوص خواهران تمام شد. این مسابقات قرار هست در هفته انتهایی آذر برگزار گردد.    مرتضی نجفی قدسی مسئول برپایی مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) اظهار کرد: در این دوره از مسابقات، تعداد ۵ هزارو ۳۲۲ نفر از خواهران حافظ قرآن موفق به ثبت‌نام گردیدند که به‌ترتیب در رشته‌های محافظت کل ۷۷۶ نفر، محافظت بیست بخشی از ۸۷۷ نفر، محافظت ۱۰ بخشی از ۳۰۳۶ نفر، قرائت ۱۱۴ نفر و ترتیل قرآن‌کریم ۵۱۹ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

زیادتر بخوانید:شروع دوره تخصصی مهارت‌های بیان تفسیر در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره)

وی اضافه کرد: بیشترین شرکت‌کنندگان از استان تهران با ۱۲۰۲ نفر و پس از آن استان اصفهان با ۱۰۲۶ نفر و پس از آن استان شهر قم با ۶۴۶ نفر می باشند و استان‌های قزوین با ۲۹۰ نفر و البرز با ۲۸۷ نفر، یزد با ۲۸۷ نفر، خراسان رضوی با ۲۷۶ نفر و استان مرکزی با ۲۷۶ نفر در رده های بعدی قرار دارند.

نجفی قدسی با بیان اینکه در دوازدهمین دوره مسابقات سراسری خواهران دارالقرآن امام علی(ع) تعداد ۴ هزارو ۴۶۰ نفر در مقطع سنی بالای ۱۶ سال و ۸۶۲ نفر در مقطع سنی زیر ۱۶ سال شرکت دارند، اضافه کرد: مسن‌ترین فرد شرکت‌کننده از استان فارس ۶۷ ساله در رشته محافظت بیست بخشی از و کوچکترین فرد شرکت‌کننده از استان قزوین، شش ساله در رشته محافظت ۱۰ بخشی از شرکت دارند.

وی اضافه کرد: در این دوره از مسابقات قرآنی خواهران، تعداد ۲۱۷ نفر از اتباع بیگانه مقیم جمهوری اسلامی ایران شرکت دارند که به ترتیب از کشور افغانستان ۱۷۴ نفر، پاکستان ۱۷ نفر، عراق ۱۵ نفر، تاجیکستان ۷ نفر، لبنان ۲ نفر و هند ۲ نفر در این مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند.

نجفی قدسی اظهار کرد: مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) جنبه مردمی دارد و از هیچ بودجه دولتی استفاده نمی‌کند و وجه امتیاز آن با دیگر مسابقات قرآن آن هست که در این مسابقات علاوه بر نفرات اول تا سوم در تمامی رشته‌ها، همه افرادی که حدنصاب نمرات را اکتساب کنند، مشمول دریافت پاداش می‌شوند و به صورت معمول، بین ۶۵ تا ۷۵ درصد شرکت‌کنندگان حد نصاب نمرات را بدست می‌آورند و این مسابقات رضایت زیادتر شرکت‌کنندگان را به دنبال دارد.