×
×

ثمرات وقف در امدادرسانی به سیل‌زدگان مشهود بود – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 15815
  • [ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، حجت‌الاسلام عباس اسکندری در آئین شکرانه خدمت ویژه تجلیل از امدادگران، جوانان و داوطلبان و خیرین قم در سیل‌های اخیر کشور با بیان اینکه تلاش و همت جهادی جمعیت هلال احمر قم، مجمع خیرین و طلاب و نیروهای مردمی موجب کمک‌رسانی گسترده و هماهنگ به سیل‌زدگان شده اظهار کرد: […]

    ثمرات وقف در امدادرسانی به سیل‌زدگان مشهود بود – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، حجت‌الاسلام عباس اسکندری در آئین شکرانه خدمت ویژه تجلیل از امدادگران، جوانان و داوطلبان و خیرین قم در سیل‌های اخیر کشور با بیان اینکه تلاش و همت جهادی جمعیت هلال احمر قم، مجمع خیرین و طلاب و نیروهای مردمی موجب کمک‌رسانی گسترده و هماهنگ به سیل‌زدگان شده اظهار کرد: به حق می‌توان گفت هلال احمر شکوه خدمت و ایثار را در حادثه سیل به نمایش گذاشت.

    وی افزود: اینکه انسانی را از خطر و گرفتاری نجات دهیم، کار بسیار پرارزشی است و هلال احمر نیز در همین مسیر گام بر می‌دارد.

    مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه این اداره کل به نمایندگی از کسانی که در ماجرای سیل خدمت کردند وارد میدان شد خاطرنشان کرد: واقفانی که املاک خود را در دوره‌های مختلف برای کمک به مردم وقف کرده‌اند هم در این مسئله سهیم هستند چرا که آنها نیازهای روز و آینده را مد نظر داشته‌اند و زمینه خدمت‌رسانی به حادثه‌دیدگان را با وقف دارایی‌شان به وجود آورده‌اند.

    وی ادامه داد: در ماجرای سیل استان‌های خوزستان و لرستان، گوشه‌ای از ثمرات وقف در قالب کاروانی شامل مایحتاج مورد نیاز حادثه‌دیدگان به وسیله خدمت‌گزاران بقاع متبرکه تهیه و ارسال شد که در واقعی هدیه‌ای به نیابت از واقفان برای آنها بود.

    حجت الاسلام اسکندری با اشاره به برپایی موکب علی بن جعفر (ع) در شهر اهواز برای پخت و توزیع غذای گرم در بین سیل‌زدگان عنوان کرد: این موکب به مدت دو هفته حضوری جدی در منطقه داشت و بخشی از نیاز مردم را تأمین کرد.

    وی با بیان اینکه شکوه و عظمت همراهی و همدلی و وحدت و ایثار و انسجام و گذشت مردم ایران را در حادثه سیل شاهد بودیم گفت: تمام مردم ایران در خلق این حماسه سهیم بودند و نشان دادند کشور آماده رویارویی با حوادث است هر چند استکبار در این حوادث خوی ددمنشانه خود را را نشان داد.

    مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: مردم ثابت کردند می‌توانیم روی پای خود بایستیم، مردم ایران به ویژه نیروهای هلال احمر رادمردی و توانمندی خود را به رخ جهان کشید و نشان داد قادر است در برابر مشکلات بایستد.

    وی با بیان اینکه امیدواریم برکات الهی شامل حال ما شود گفت: نزول باران اگر چه کمبود آب را در کشور برطرف کرد اما در غم عزیزان سوگوار شدیم.

    حجت الاسلام اسکندری افزود: بهترین مردم را داریم که در صیانت از ارزش‌های اسلامی ایستاده‌اند و الگوی جهان هستند و رهبری بی همتا در جهان اسلام داریم.

    گفتنی است در پایان این مراسم از جمعی از فعالان اقتصادی، خیرین و همچنین کارکنان، امدادگران و داوطلبان و جوانانی که در این روزها به یاری سیل‌زدگان شتافته بودند با اهدای لوح و هدایایی به رسم یادبود تقدیر شد.

    همچنین تقدیر ویژه ای هم از مدیرکل اوقاف استان قم به دلیل ارسال مایحتاج ضروری سیل زدگان و برپایی موکب اوقاف قم در آستان مقدس امامزاده علی بن مهزیار (ع) شهر اهواز و توزیع غذای گرم در بین شهرهای مختلف استان خوزستان صورت گرفت.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.