[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور امروز در اختتامیه دهمین جشنواره پژوهشی علامه حلی که در سالن قدس مدرسه عالی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: هر چه از مبدا جشنواره علامه حلی فاصله می‌گیریم باید پژوهش‌ها مؤثرتر، با نشاط‌تر و عمیق در شأن حوزه‌های علمیه باشد. وی ادامه داد: پژوهشگر به […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور امروز در اختتامیه دهمین جشنواره پژوهشی علامه حلی که در سالن قدس مدرسه عالی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: هر چه از مبدا جشنواره علامه حلی فاصله می‌گیریم باید پژوهش‌ها مؤثرتر، با نشاط‌تر و عمیق در شأن حوزه‌های علمیه باشد.

وی ادامه داد: پژوهشگر به عنوان یک فرد یا دستگاه پژوهشی باید به دنبال یافتن مسئله باشد و اگر پژوهش‌ها در جهت پاسخ دادن به سوال اصلی و نیاز جامعه باشد، مسیر را برای پیشرفت محقق کرده و خطر را از جامعه هدف دور می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران معجزه قرن است که فضایی را به روی ایران و جهانیان گشود و به آرزوهای فطری و ذاتی بشر پاسخ داد، افزود: در برابر این معجزه، فراعنه ساکت ننشستند و ساحرانی را به میدان مبارزه آوردند تا فروغ انقلاب را کم کنند.

حجت‌الاسلام بهجت پور بیان کرد: مطالعه میدانی در طول این چند دهه نشان از بیداری این اژدهای خفته دارد تا چهره اسلام و معنویتِ زاییده انقلاب را به زمین بزند.

وی با تأکید بر اینکه امروزه نیازمند وجود طلاب پژوهشگر، فعال و عاقبت اندیشی هستیم که تهدیدها را تبدیل به فرصت کنند، اظهار کرد: باید از این فرصت حساسیت جهانی در مورد مکتب اهل بیت (ع) برای پاسخ گویی به این شبهات بهره ببریم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: انقلاب یک جریان رو به جلو است و اگر بناست حرکت درست انجام شود و چله اول به چله دوم وصل شود و خودمان را به عنوان یک مکتب تمدن ساز عرضه کنیم، لوازم علمی، تئوری، روش حرکت، سبک‌های تولیدی، گفتمان و روش تبدیل آن به فرهنگ و روش تثبیت این فرهنگ و انتقال آن، اهتمام حوزه‌های علمیه را می‌طلبد.

حجت‌الاسلام بهجت پور با اشاره به اینکه آن چیزی که باید در حوزه‌های علمیه اتفاق بیفتد احساس مسئولیت طلابی است که قدرت پژوهش و نوآوری را دارند، یادآور شد: اگر این مسئولیت پذیری به معنای واقعی شکل بگیرد، می‌توانیم فعالیت علمی را به صورت گسترده‌تر دامن بزنیم و طلاب باید بسیاری از مطالب نظام آموزشی فعلی اضافه شده را تبدیل به برنامه‌های مطالعاتی خود کنند.

[ad_2]