بهاره شعبانی، مدیر دارالقرآن یاسین اراک , بانوی ترویج دهنده سوره یاسین در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی حول فعالیت‌های این مرکز اظهار کرد: بنده از سال ۹۰ در حوزه تخصصی قرآن ورود پیدا کرده و به عنوان مربی قرآن فعالیت‌های خود را شروع نمودم ‌و در سال ۹۳ با حضور در نمایشگاه قرآن شهر […]

جایگاه ها قرآنی از طرح‌های جدید استقبال نمی‌کنند/ عضویت 3 هزار نفر در خانواده یاسین استان مرکزی

بهاره شعبانی، مدیر دارالقرآن یاسین اراک , بانوی ترویج دهنده سوره یاسین در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی حول فعالیت‌های این مرکز اظهار کرد: بنده از سال ۹۰ در حوزه تخصصی قرآن ورود پیدا کرده و به عنوان مربی قرآن فعالیت‌های خود را شروع نمودم ‌و در سال ۹۳ با حضور در نمایشگاه قرآن شهر تهران با موسسه معارف اسلامی امام رضا‌(ع) شهر قم در طرح دسته‌جمعی سوره یاسین شرکت کردم و عضو خانواده یاسین گردیدم.
وی دنبال کرد: بعد از برگشت از نمایشگاه قرآن علاقه بنده به سوره یاسین چند برابر گردید تا حدودی که در کلاس‌های خود خواندن این سوره را برای بچه‌ها و والدین آن‌ها پیشنهاد می‌دادم که کم‌کم تصمیمی در بنده تشکیل شد و نگاه کردم که چقدر خوب هست که مردم استان مرکزی هم در ختم سوره یاسین سهیم گردند بنابراین با موسسه معارف اسلامی امام رضا‌(ع) شهر قم ارتباط برقرار کردم و در‌خواست نمودم که ‌می‌خواهم اعضایی را به خانواده یاسین بیفزایم و در راستای ترویج ‌و فضیلت این سوره فعالیت نمایم. بدین‌صورت بود که طی سال‌های ۹۳ و ۹۴ به عنوان نماینده خانواده یاسین در استان مرکزی و مدیر دارالقرآن یاسین اراک فعالیت خود را زیر نظر موسسه معارف اسلامی امام رضا‌(ع) شهر قم شروع نمودم.

موفقیت‌هایم را وامدار همسرم هستم
مدیر دارالقرآن یاسین اراک اضافه کرد: نقش همسرم در مسیری که قدم گزاردم را نباید ندید گرفت زیرا در سال ۹۳ در نمایشگاه قرآنی که در تهران برگزار شده بود وی این طرح را به من معرفی کرد و‌ همان زمان مرا ثبت‌نام کرد و از همان‌جا استارت اولیه این کار زده گردید بنابراین من موفقیت‌هایم را وامدار وی هستم‌ و در حال حاضر هم با هم همکاری می‌کنیم.

همکاری خانواده
وی گفته بود: همسرم به قرآن علاقه مند است و قاری هست چون بنده مربی قرآن کودکان هستم به وسیله تاثیر‌پذیری کودکان در سنین پایین همسرم سفارش می‌کند که در این سنین با بچه‌ها کار قرآنی بیشتری انجام دهم. .. در ارتباط با بحث قرآن و سوره یاسین تبلیغ می‌کنند و سر انجام باید بگویم فعالیت در این حوزه خللی در زندگی شخصی وارد نساخته‌ لکن همیشه خانواده و معیت آن‌ها به من کمک نموده هست.
مدیر دارالقرآن یاسین اراک اظهار کرد: در اوائل فعالیت این مرکز نمایشگاه قرآنی در اراک برگزار گردید و ‌در آن محل غرفه‌ای را با همکاری همسرم در نظر گرفتیم و چند روز در آن مکان فعالیت نمودیم که در کمال خوشبختی در طول چند روز فعالیت در نمایشگاه و تبلیغاتی که برای ختم سوره یاسین انجام گرفت نزدیک به ۹۰۰ نفر عضو خانواده یاسین شدند‌ و از طرح ختم سوره یاسین بسیار استقبال کردند.

عضویت ۳ هزار نفر در خانواده یاسین استان مرکزی
شعبانی گفته بود: در حال‌حاضر خانواده یاسین بیشتر از ۱۲ هزار عضو در سطح کشور و نزدیک به ۳ هزار عضو هم در استان مرکزی دارد و استان مرکزی سال کنونی رتبه‌ اول را به خود اختصاص داده هست.
وی اظهار کرد: هر فردی که در این طرح شرکت می‌کند در هر ساعتی از شبانه‌روز این سوره را تلاوت می‌کند و اهتمام نمودیم در شهر اراک در کنار این کاری که انجام شده است‌، برای کسانی که عضو خانواده یاسین گردیدند ختم‌های دسته‌جمعی یاسین در امامزاده‌ها و موسساتی که با ما در ارتباط می باشند کلاس‌‌هایی مثل تفسیر سوژه ای برگزار کنیم.
مدیر دارالقرآن یاسین اراک اظهار کرد: هر فردی که به عضویت خانواده یاسین در می‌آید یک فرم ثبت‌نام دریافت می‌کند و بعد از تکمیل، این فرم‌ها به مرکز شهر قم ارسال‌ و در آن‌جا حفظ می‌شود. اعضای خانواده یاسین روزانه در ختم سوره یاسین شرکت می‌کنند که پنج‌شنبه هرهفته به اعضای اراک اختصاص دارد و برای کسانی که با مریضی یا مشکلی رو به رو می باشند به نیت این اشخاص ختم یاسین صورت می‌گیرد.

تاثیر سوره یاسین در زندگی
شعبانی گفته بود: بنده بسیار از خواندن این سوره در زندگی شخصی تاثیر گرفتم به به صورتی که گاهی به باعث بروز مشکل ‌با انس گرفتن این سوره این مشکل با لطف خداوند حل شده هست، خواندن سوره یاسین به انسان‌ها حوصله می‌آموزد و توکل به خداوند را دوچندان می‌کند.
وی اظهار کرد: همان‌طور که می‌دانیم سوره یاسین به عنوان قلب قرآن موسوم هست و پیامبر اکرم‌(ص) به خواندن این سوره تاکید می‌کردند و آرزو داشتند که این سوره بر قلب امتشان جای گیرد و هدفمان تحقق بخشیدن آرزوی پیامبر‌(ص) هست یعنی سوره یاسین در قلب نوجوانان و جوانان جای گیرد.
مدیر دارالقرآن یاسین اراک اظهار کرد: از آن‌جایی که خواندن سوره یاسین به لحاظ لغوی دشوار نیست و زمان بسیاری نمی‌برد، جوانان به وسیله تلاوت این سوره می‌توانند به خواندن کل قرآن روی آورند و به آرامشی وصف‌ناپذیر دست پیدا نمایند.

خواندن قرآن تنها کافی نیست
شعبانی اظهار کرد: کسی که در حوزه قرآن ورود پیدا می‌کند در ابتدا باید تدبر در آیات و آشنایی با مفاهیم قرآن را نیز بیاموزد و خواندن قرآن تنها کافی نیست.
وی اظهار کرد: علاوه بر نوجوانان و جوانان، مادران باردار ‌نیز عضو خانواده یاسین می باشند ‌و دوست دارند که کودکان‌شان روزی عضو این خانواده گردند به همین خاطر با نیت فرزند دلبند خود سوره یاسین را می‌خوانند.
مدیر دارالقرآن یاسین اراک گفته بود: هدف بنده این هست که خانواده یاسین روز‌به‌روز گسترش پیدا نماید در کمال خوشبختی در برخی از شهرستان‌ها و حتی روستاها نماینده‌هایی داریم که برای علاقه‌مندان این طرح را توضیح می‌دهند.

جایگاه ها قرآنی و ادارات از طرح‌های جدید قرآنی استقبال نمی‌کنند
شعبانی اضافه کرد: برخی از جایگاه ها قرآنی و ادارات در حیطه کاری خود فعالیت می‌کنند و از طرح‌های جدید قرآنی استقبال نمی‌کنند و این مبحث گاهی دلسردمان می‌کرد اما، تمام قد کار خود را ادامه می‌دادیم.

فقدان مکان مناسب برای برپایی کلاس و ختم سوره یاسین
مدیر دارالقرآن یاسین اراک دنبال کرد: حالا به دلیل مشکلات مالی بدون مکان مناسب برای تدریس‌، کلاس و برپایی ختم سوره یاسین هستیم که امید داریم با مساعدت خیرین و کسانی که در حوزه قرآنی فعالیت می‌کنند مشکل‌ مکان رفع گردد تا بتوانیم با قدرت زیادتر در این مسیر گام برداریم و روز‌به‌روز شاهد افزایش اعضای خانواده یاسین باشیم.
وی عنوان نمود: با توجه به وجود مشکل مکان دارالقرآن در حال‌حاضر در مسجد محمدی واقع در خیابان آیت‌الله سعیدی به عنوان مسئول محور فرهنگی ‌و محور خادمیاران رضوی و مربی قرآن مشغول فعالیت هستم و در سطح شهر برای توضیح طرح ختم سوره یاسین به موسسات متفاوت مراجعه می‌کنم. اشخاص علاقه‌مند به شرکت در ختم سوره یاسین می‌توانند با دو شماره ۰۹۳۵۴۶۳۰۰۲۳ و۰۹۱۸۶۹۵۲۸۰۴ ارتباط حاصل کنند.
مدیر دارالقرآن یاسین اراک گفت‌: به مدت ‌دو سال هست که در مدرسه ها خستین و متوسطه اول و دوم اراک برای دانش‌آموزان علاقه‌مند نشست ها انس با قرآن و انس با سوره یاسین برگزار می‌شود.

تجلیل بعنوان چهره موفق در راه ترویج سوره یاسین
علاوه بر این سال کنونی در پانزدهمین سمینار بین‌المللی زنان قرآن‌پژوه که در شهر مشهد برگزار گردید در بین نام های زنان از بنده ‌به عنوان چهره موفق در راه ترویج فضیلت و عظمت سوره مبارکه یاسین تجلیل گردید.
وی اضافه کرد: حالا بنده در حال تهیه سه کتاب در بخش کودکان تحت عنوان شان نزول سوره یاسین در راستای شعر و قصه و شناخت فضائل سوره یاسین‌ هستم که تصویر‌گری آن انجام شده و در دست چاپ هست، علاوه بر این کتاب تعلیم مفاهیم نهج‌البلاغه مخصوص کودکان ‌که حکمت‌های پند‌آموز را به عکس می‌کشد نیز در دست چاپ می‌باشد.

نصیحت به خانواده‌ها

انتهای پیام