[ad_1] حجت الاسلام رجبعلی مقیسه عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، گفت: اخلاص و توکل بر خداوند متعال از عوامل مهم موفقیت دانش پژوهان حوزوی است، که همواره بزرگان و اساتید حوزه علمیه بر روی آن تاکید داشته اند. حجت الاسلام مقیسه با اشاره به […]

[ad_1]

حجت الاسلام رجبعلی مقیسه عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، گفت: اخلاص و توکل بر خداوند متعال از عوامل مهم موفقیت دانش پژوهان حوزوی است، که همواره بزرگان و اساتید حوزه علمیه بر روی آن تاکید داشته اند.

حجت الاسلام مقیسه با اشاره به شرایط خاص کرونایی به وجود آمده برای نظام آموزشی حوزه علمیه، عنوان کرد: در شرایط خاص موجود، طلاب باید همانند گذشته در فراگیری دروس انتخاب شده اهتمام کامل را داشته باشند.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان اینکه به قوام حوزه های علمیه به جهاد و کوشش علمی وابستگی دارد، اظهار داشت: وظیفه اصلی طلاب حوزه علمیه جهاد علمی است و این مهم نباید با بروز شرایط پیش بینی نشده مانند شیوع ویروس کرونا کمرنگ شود.

وی با اشاره به مشکلات سخت معیشتی طلاب، ابراز کرد: دانش پژوهان جوزوی با وجود مشکلات معیشتی فراوان باید با عزم راسخ خود این مشکلات را مدیریت کرده و اجازه ندهند که در اراده پولادین آن ها سستی به وجود بیاید.

حجت الاسلام مقیسه با اشاره به اهمیت تحصیل توأم با برنامه‌ریزی مناسب، گفت: طلاب باید با تدبیر جمعی و استمرار مباحثات خود در شرایط موجود اهداف عالیه حوزه علمیه را یعنی همان تحکیم پایه های دین را تامین کنند.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان اینکه دین ستیزان همواره به دنبال سوء استفاده از غفلت حوزه علمیه و طلاب هستند، عنوان کرد: از طلاب انتظار می رود که تحت تاثیر فضاسازی ها قرار نگرفته و از محقق ساختن اهداف عالی خود غفلت نکنند.

وی جدیت در امر تحصیل را مهم ترین سلاح طلاب در شرایط فعلی دانست و اظهار داشت: طلاب باید با تلاش و کوشش بیش از پیش در عرصه فهم عمیق دین و تبلیغ آن قدم های موثر بردارند./۱۳۵۰/ت۳۰۲/ف

[ad_2]