[ad_1] به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام کریمی در آیین اختتامیه بیست و  پنجمین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی که دوشنبه شب در سالن همایش های مجتمع آموزش عالی امام خمینی برگزار شد، با گرامی داشت ایام الله دهه فجر، گزارشی از روند برگزاری این جشنواره ارائه کرد و گفت: شعار بیست […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام کریمی در آیین اختتامیه بیست و  پنجمین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی که دوشنبه شب در سالن همایش های مجتمع آموزش عالی امام خمینی برگزار شد، با گرامی داشت ایام الله دهه فجر، گزارشی از روند برگزاری این جشنواره ارائه کرد و گفت: شعار بیست و پنجمین جشنواره قرآنی المصطفی استقامت امت و نصرت الهی است.

معاون فرهنگی المصطفی ادامه داد: با توجه به این که فضای مقاومت در جامعه پیچیده همچنین با توجه به نشاط انقلاب اسلامی و پیروزی انقلاب اسلامی شعار انتخاب شده، الهام بخش حرکت امت و جامعه اسلامی برای تداوم راه انقلاب و شهیدان است.

وی با اشاره به اهداف و سیاست های جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی، گفت: در سایه این جشنواره آموزهای قرآن کریم و عترت طاهرین برای طلاب و دانش پژوهان المصطفی تبیین و معرفی می شود تا انس والفت با قرآن کریم و احادیث اهل بیت(ع) پیدا شود و این فضا در محیط علمی جامعه المصطفی گسترش پیدا کند.

حجت الاسلام کریمی ادامه داد: شناسایی استعدادها و نخبگان فعال در زمینه قرآن از اهداف برگزاری جشنواره های قرانی وحدیثی المصطفی است که با شناسایی آنها زمینه ورود دیگران به فعالیت قرآن کریم بیشتر می شود؛ از دیگر سیاست ها و اهداف اهتمام به سیر مطالعاتی تفسر قرآن کریم است.

وی جنبه بین المللی بودن را از ویژگی های جشنواره قرآنی المصطفی دانست و اظهار کرد: طلاب ۷۲ ملیت در جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی در داخل ایران و نمایندگی های المصطفی در خارج از کشور شرکت کرده اند؛ البته در این جشنواره علاوه بر طلاب، استادان، و کارکنان، خانواده های آنها نیز می توانند شرکت کنند.

معاون فرهنگی المصطفی در زمینه تعداد رشته های مسابقه قرآنی و حدیثی المصطفی، گقت: جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی در بخش شفاهی با ۱۴ رشته و بخش کتبی با ۸ رشته برگزار می شود که هم شامل موضوعات قرآنی و هم فنون و مهارت های قرآنی همچنین شرح حدیث می شود.

وی ادامه داد: شرکت گنندگان در بیست و پنجمین جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی نزدیک به ۴ هزار نفر از طلاب، ۳ هزار نفر خانواده های طلاب و ۸۰۰ نفر از اساتید و کارکنان در جشنواره داخل ایران بوده است و در بخش خارج از کشور نزدیک به ۶ هزار نفر شرکت کرده اند./۱۳۲۴/ج

[ad_2]