مدیر عامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری قم گفت: جشنواره ایده‌های شهری با هدف استفاده از ایده‌ها و نظرات شهروندی در بخش‌های مختلف مدیریت شهری هر سال در قم برگزار می‌شود. به گزارش شهرکریمه به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مجید رفیعی با اشاره به برگزاری جشنواره ایده‌های شهروندی توسط شهرداری قم اظهار کرد: […]

مدیر عامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری قم گفت: جشنواره ایده‌های شهری با هدف استفاده از ایده‌ها و نظرات شهروندی در بخش‌های مختلف مدیریت شهری هر سال در قم برگزار می‌شود.

به گزارش شهرکریمه به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مجید رفیعی با اشاره به برگزاری جشنواره ایده‌های شهروندی توسط شهرداری قم اظهار کرد: این جشنواره به همت این سازمان از ۲۵ دی‌ماه آغاز شده و تا ۲۵ فروردین‌ سال ۹۶ ادامه دارد.

وی با اشاره هدف از برگزاری این جشنواره افزود: کمیته شهروندی از سال‌ها پیش فعالیت خود را در شهرداری قم و با ریاست شهردار قم آغاز کرده است که در قالب این کمیته در حوزه‌های مختلف شهر و شهرداری ایده پردازی و تصمیم گیری می‌شود و امسال برای نخستین بار تصمیم گرفته شد که از ایده‌ها و نظرات مردم هم در این راستا استفاده شود.

مدیر عامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری قم با تاکید بر اینکه این جشنواره با شعار «با هم برای شهر» آغاز شده است، تصریح کرد: این همایش در نظر دارد که زمینه افزایش مشارکت شهروندان و نخبگان شهر قم در مدیریت شهری را ایجاد کرده و امکان تشویق نوآوری و خلاقیت‌های شهروندان و مدیران شهری را فراهم کند.

رفیعی افزایش تعلق خاطر به شهر و تقویت هویت شهری را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد و افزود: شناخت و جمع آوری ایده‌ها و راهکاری‌های حل مسائل شهری و تبدیل ایده‌های و راهکارهای اولیه در یک فرایند مدون به پروژه‌های اجرایی از جمله اهداف این جشنواره است.

مدیر عامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری قم با تاکید بر اهمیت استفاده از ایده‌های نو مردم در این جشنواره اظهار کرد: ایده‌ها و خلاقیت‌های شرکت کنندگان مستندسازی خواهد شد و از دیگر مواهب این جشنواره این است که مدیران شهری از دغدغه‌های مردم آگاه خواهند شد و این جشنواره به عنوان یک رویداد ثابت استانی با محوریت شهرداری قم هر سال برگزار خواهد شد.

وی پنج گروه هدف را به عنوان مخاطبان این جشنواره برشمرد و افزود: این جشنواره در بخش‌های دانش آموزی، دانشجویی و طلاب، هنرمندان، صاحبان ایده‌ها و بخش آزاد برگزار شده و علاقمندان می‌توانند برای شرکت در جشنواره به سایت شهرداری مراجعه کرده و کد رهگیری دریافت کنند و سامانه ۱۳۷ شهرداری قم پاسخگوی سئوالات علاقمندان به شرکت در این جشنواره است.