همزمان با نهمین روز از ماه مبارک رمضان جشن بزرگ روزه اولی های دختر استان قم در مصلی قدس برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه به نقل از روابط عمومی مصلی قدس در نهمین روز از ماه مبارک رمضان و با همکاری نهادها و دستگاه های مختلف استان قم اولین جشن بزرگ روزه اولی های دختر قمی برگزار شد.
در این برنامه که با حضور نزدیک به ۱۰۰۰ نفر از دختران دانش آموز و مادران آنها برگزار شد برنامه های متنوعی با حضور کارشناسان مذهبی تهیه و تدارک دیده شده بود که در محل شبستان بزرگ مصلی قدس به اجرا در آمد.
گفتنی است دانش آموزان دختری که با هماهنگی های قبلی جهت شرکت در مراسم ثبت نام نموده بودند در این مراسم با شور خاصی به همراه مادران خود حضور یافته و در دو محل جداگانه علاوه بر شرکت در جلسات آموزشی،در همایش اصلی روزه اولی ها نیز شرکت کردند.
قرعه کشی ویژه سفر به مشهد مقدس و شرکت در مسابقه حضوری در کنار طرح مسائل شرعی به زبان کودکانه از قسمت های دیگر این جشن بزرگ بود.
طرح مواردی مانند حجاب،دوری از وسوسه های شیطان،لزوم انتخاب مرجع در بدو ورود به سن تکلیف و شناخت محارم از جمله برنامه های مختلف طرح شده توسط کارشناس مجری برنامه بود که به زبان کودکانه و با نمایش های هنری به اجرا در آمد.یکی از جذاب ترین بخش های این مراسم، قرائت هماهنگ صلوات خاصه امام علی ابن موسی الرضا علیه السلام با حضور حضورت آیت الله سعیدی و برخی مسئولان استانی بود که با استقبال حاضران، شور معنوی خاصی به شبستان بزرگ مصلی قدس قم بخشید و لحظات شوق انگیزی را در بین کودکان رقم زد که گویی با توسل به امام مهربانی ها نزدیک‌تر شدن خود به خدای متعال و بهره‌مندی از فیوضات این ماه مبارک را جشن گرفتند.لازم به ذکر است مراسم در هنگام نماز مغرب با اقامه نماز جماعت به امامت حضرت آیت الله سعیدی و صرف افطاری در کنار تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) به پایان رسید./پایان پیام