[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، جشن همبستگی با هدف تهیه ۱۱۰ جهیزیه برای نوعروسان نیازمند، شامگاه سه‌شنبه در تالار آرین با حضور احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در خانه ملت، رسول منعم مدیر کل ورزش و جوانان استان قم، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی از اساتید حوزه علمیه قم، محمد رضا طالقانی رئیس اسبق […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، جشن همبستگی با هدف تهیه ۱۱۰ جهیزیه برای نوعروسان نیازمند، شامگاه سه‌شنبه در تالار آرین با حضور احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در خانه ملت، رسول منعم مدیر کل ورزش و جوانان استان قم، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی از اساتید حوزه علمیه قم، محمد رضا طالقانی رئیس اسبق فدراسیون کشتی، جمعی از خیرین استان و هنرمندان کشوری از جمله رضا فیاضی، رضا بنفشه‌خواه و کیانوش گرامی برگزار شد.

در این مراسم که هر ساله در دو نوبت تحت عنوان «جشن همبستگی» و «جشن بزرگ هلهله فرشته‌ها» در سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) برگزار می‌شود، خیرین با تقبل تعدادی از لوازم مورد نیاز جهیزیه به یاری زوج‌های نیازمند می‌شتابند که در این مراسم نیز صدها جهیزیه از سوی خیرین اهدا شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در این مراسم طی سخنانی با تقدیر از تلاش دست اندرکاران هیئت یا زهرای قم در برپایی این مراسم، اظهار داشت: در این شرایط اقتصادی که با گرانی‌ها مواجه هستیم، تأمین بخشی از نیازهای ابتدایی زندگی برای اقشار ضعیف جامعه سخت و دشوار است.

احمد امیرآبادی فراهانی ادامه داد: همگان وظیفه داریم تا گوشه‌ای از مشکلات امر ازدواج جوانان که موضوع بسیار مهمی برای جامعه و خانواده‌ها است برطرف کنیم و در این زمینه خیرین و مردم باید همراهی و همدلی داشته باشند و می‌بایست تلاش داشته باشیم تا هر چه بیشتر در این اقدامات خداپسندانه شرکت کنیم.

ملت ایران همواره در یاری رساندن به نیازمندان پیشگام است

پیشکسوت کشتی ایران نیز در این مراسم اظهار داشت: افتخار دارم تا هر سال در این مراسم بسیار با برکت حضور پیدا کنم و باید بدانیم هر قدمی که در این زمینه برداشته می‌شود در واقع ذخیره‌ای برای آخرت به شمار می‌رود.

محمدرضا طالقانی با بیان اینکه ملت ایران همواره در یاری رساندن به نیازمندان پیشگام است، افزود: این روحیه همبستگی و کمک اقشار ضعیف جامعه می‌بایست تقویت شود و ما در مراسم‌های گلریزان شاهد گوشه‌ای از این روحیه فداکاری و کمک به هم نوع هستیم که جا دارد از همه کسانی که در بنیاد خیریه یا زهرا (س) این مراسم معنوی را رقم می‌زنند تقدیر کنیم.

مدیرعامل بنیاد خیریه بانوی آسمان نیز گفت: این بنیاد در راستای تأمین جهیزیه برای خانواده‌های ایتام و نیازمند هرساله همزمان با ایام ازدواج آسمانی حضرت زهرا (س) و امام علی (ع) نسبت به برگزاری جشن بزرگ همبستگی اقدام می‌کند که خوشبختانه با استقبال خوب خیرین و مردم قم مواجه می‌شود.

علی امیدواریان افزود: اعزام کاروان‌های زیارتی مشهد مقدس ویژه زوج‌های نیازمند و زائر اولی‌ها، برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه ارتقا مهارت‌های زندگی و ارائه مشاوره‌های فردی در زمینه انتخاب همسر بخش دیگری از فعالیت‌های بنیاد خیریه بانوی آسمان است.

وی ادامه داد: این بنیاد خیریه فعالیت خود را از سال ۹۰ به منظور تسهیل ازدواج اقشار مختلف جامعه به ویژه نیازمندان آغاز کرده و در طول دوران فعالیت خود با همکاری و مشارکت خیرین توانسته است گام‌های بلندی در این زمینه بردارد که امیدواریم بتوانیم این برنامه‌ها را هر ساله با قوت بیشتری برگزار کنیم.

در این مراسم از آرمیتا رضایی نژاد دختر شهید هسته‌ای کشور شهید داریوش رضایی نژاد و همچنین شهره پیرانی همسر این شهید که اول مردادماه سال ۹۰ توسط سرویس‌های جاسوسی موساد و سیا در تهران به شهادت رسید تجلیل شد.

بهزیستی استان قم و کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این مراسم قول دادند تا هر کدام به ترتیب یک میلیون و ۵ میلیون تومان به زوج‌های تحت پوشش این نهادها که در جمع این ۱۱۰ زوج هستند کمک بلاعوض داشته باشند.

[ad_2]