سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت:: جمع‌آوری پسماند خشک با فرآیند موجود بسیار پرهزینه است و قابل مقایسه با کاری که یک کارگر با یک چرخ انجام می‌دهد، نیست. به طور طبیعی نمی‌توانیم مانند آن ضایعاتی به شهروند پول دهیم. به گزارش شهرکریمه به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سیدعبدالله میرابراهیمی با اشاره […]

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت:: جمع‌آوری پسماند خشک با فرآیند موجود بسیار پرهزینه است و قابل مقایسه با کاری که یک کارگر با یک چرخ انجام می‌دهد، نیست. به طور طبیعی نمی‌توانیم مانند آن ضایعاتی به شهروند پول دهیم.

به گزارش شهرکریمه به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سیدعبدالله میرابراهیمی با اشاره به آموزش شهروندان در خصوص مباحث تفکیک پسماند در منطقه دو از تابستان امسال اظهار کرد: بررسی عملکرد پیمانکار با پیشرفت روند آموزش‌ها نشان می‌دهد که جمع‌آوری زباله خشک در این منطقه با ۳۰ کیلوگرم زباله خشک جمع‌‌آوری شده آغاز شد و پس از مدتی حدود ۲۳ هزار واحد در ایام تابستان آموزش دادیم که به ۴۰۰ کیلوگرم هم رسید.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با تاکید بر اجرای طرح آموزش مردمی در منطقه ۶ افزود: آموزش‌ها در منطقه ۶ هم موجب شد در دو هفته هزار و ۱۰۰ کیلوگرم جمع‌آوری پسماند خشک اتفاق بیفتد.

میرابراهیمی با تاکید بر اینکه از شهروندان توقع داریم که آمادگی حضور خودروها را داشته باشند و همکاری لازم را با شهرداری در این زمینه انجام دهند، اضافه کرد: واقعیت این است که به این دلیل که جمع‌آوری زباله خشک توجیه اقتصادی ندارد، برای پیمانکار هم جذابیت کافی ندارد و مجبوریم به صورت منظم موضوع‌های مربوط به این کار را رصد کنیم و اگر نامنظمی و تنش وجود داشته باشد رفع خواهد شد.

وی افزود: جمع‌آوری پسماند خشک با فرآیند موجود بسیار پرهزینه است و قابل مقایسه با کاری که یک کارگر با یک چرخ انجام می‌دهد، نیست. به طور طبیعی نمی‌توانیم مانند آن ضایعاتی به شهروند پول دهیم.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به این‌که برخی شهروندان توقع دارند به ازای زباله خشک مبالغ ارزشمندی به آن‌ها داده شود، افزود: در حال حاضر زباله خشک را کیلویی ۳۰۰ تومان از پیمانکار می‌خرند که کیلویی ۲۵۰ تومان آن هزینه است و ما از شهروند کیلویی ۱۰۰ تومان می‌خریم و شهروند نباید توقع داشته باشد به ازای زباله خشک مبلغ ارزشمندی دریافت کند و باید این کار را برای محیط زیست و آیندگان انجام دهد.