رخدادهای۲۴ خرداد ۶۴ خلاصه: عظیم ترین تظاهرات میلیونی مردم بعد از انقلاب در پشتیبانی از جنگ و آزادی قدس برگزار گردید.   جنایتکاران بعثی تظاهرات آزادی قدس در ۹ شهر را به خاک و خون کشیدند.   هاشمی: خاورمیانه را با استفاده از دریای نیروهای مسلمان شهادت طلب از دست دشمنان اسلام رهایی می دهیم. […]

رخدادهای۲۴ خرداد ۶۴

خلاصه:

عظیم ترین تظاهرات میلیونی مردم بعد از انقلاب در پشتیبانی از جنگ و آزادی قدس برگزار گردید.

 

جنایتکاران بعثی تظاهرات آزادی قدس در ۹ شهر را به خاک و خون کشیدند.

 

هاشمی: خاورمیانه را با استفاده از دریای نیروهای مسلمان شهادت طلب از دست دشمنان اسلام رهایی می دهیم.

 

آیت الله مشکینی: تنها راه رهایی صدام تحمیل صلح و متارکه و سازش در جنگ هست.

 

تظاهرات میلیونی مردم در روز قدس

میلیون ها تن از امت انقلابی و روزه دار کشورمان در روز جهانی قدس در یک نمایش قدرت پرشکوه و شگرف در سراسر وطن گلگونمان با اعلام پشتیبانی قاطع از دفاع مقدس رزمندگان سپاه توحید، دوباره میثاق خود را با امام امت و مستضعفان جهان خصوصا ملت مظلوم فلسطین تجدید کردند.

مردم پرشور و حق شناس کشورمان علاوه بر این در این راهپیمایی شگرف و بی مثل خود بر لزوم مقابله مسلحانه با رژیم اسرائیلی تا سرحد نابود شدن آن رژیم تاکید کرده و اعلام داشتند: این با اهمیت از طریق نابود شدن حزب بعث در عراق میسر هست. طبق این گزارش سیمای جمهوری اسلامی ایران با توجه به نفوذ صهیونیسم در شبکه های تلویزیونی و خبری بین المللی و احتمال جلوگیری از بازتاب این تظاهرات چند میلیونی آمادگی خود را برای در اختیار گذاشتن نسخه های فیلم تظاهرات تهران به تلویزیون های کشورهای جهان اعلام نمود.(۱)

 

بمباران ۹ شهر همزمان با تظاهرات روز قدس

(۱)رژیم بعثی اسرائیلی حاکم بر بغداد در حالی که امت حزب الله در سراسر وطن اسلامی خود را برای راهپیمایی وسیع و شکوهمند در روز قدس و پشتیبانی از دفاع مقدس آماده می کردند ۹ شهر کشورمان را مورد حمله های موشکی خود قرار داد.

بروجرد، باختران، اسلام آباد غرب، دزفول، مسجد سلیمان، رامهرمز و اندیمشک شهرهایی بودند که هدف حمله های موشکی دژخیمان بعثی جای گرفتند. طبق این گزارش در حمله به بروجرد ۱۹ تن شهید و ۲۰۰ تن زخمی گردیدند. در حمله به باختران نیز ۷ تن شهید و  40 تن زخمی گردیدند. در جریان حمله به اسلام آباد غرب نیز ۵ تن شهید و ۲۵ تن زخمی گردیدند. طبق این گزارش در حمله های موشکی به اندیشمک، مسجد سلیمان، رامهرمز و دزفول نیز ۳۸ تن شهید و ۱۶۵ تن زخمی گردیدند.(۲)

 

هاشمی: با صلح تحمیلی قصد دارند صدام را تقویت نمایند

(۲)نماز جمعه این هفته تهران همزمان با راهپیمایی شکوهمند مردم تهران در روز قدس و پشتیبانی از ادامه جنگ به امامت آیت الله هاشمی رفسنجانی امام جمعه موقت تهران اقامه گردید.

آقای هاشمی در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به مبحث صلح تحمیلی اظهار کرد: من تردید ندارم که هیچکدام از آنهایی که آتش بس را قصد دارد خواهان تفاهم بین ایران و عراق نیستند آنان قصد دارند با این آتش بس عراق را زیادتر از گذشته تقویت نمایند.

آقای هاشمی با اشاره به راهپیمایی شگرف قدس نیز اظهار کرد: این مردمی که شعار می دهند ما اهل کوفه نیستیم امام تنها بماند به خدا قسم کذب نمی گویند استکبار بداند حتی اشخاص بی تفاوت هم در شرایطی که انقلاب و کشورشان در خطر باشد اسلحه به دست خواهند گرفت. ما مسئولان کشور نیز هر زمان در صورت لزوم آماده بدوش گرفتن جنگ افزار هستیم.

نماینده امام در شورای عالی دفاع اضافه کرد: من اعتقاد دارم با این جمعیت و نیروی مسلمان شهادت طلب که در این کشور وجود دارد میتوان خاورمیانه را از دست دشمنان اسلام رهایی داد.(۳)

 

آیت الله مشکینی: صلح با صدام از ننگین ترین کارهاست

(۳)آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در شهر مقدس شهر قم که با راهپیمایی روز جهانی قدس همراه بود به امامت آیت الله مشکینی امام جمعه شهر قم اقامه گردید.

ریاست مجلس خبرگان در نماز جمعه این هفته شهر قم به مسئله جنگ و کوشش وسیع استکبار جهانی در جهت تحمیل صلح به انقلاب اسلامی اشاره نمود و اظهار کرد: تنها راهی که اربابان صدام برای رهایی او حدس می زنند تحمیل صلح و متارکه و سازش در جنگ هست.

آیت الله مشکینی اضافه کرد: دنیا  با به راه انداختن تبلیغات مسموم می گوید باید صلح کرد. ملت ما بداند اگر این صلح تحمیل گردید ما شکستی می خوریم که در تاریخ نمونه نداشته هست. امروز صلح کردن با صدام از ننگین ترین کارها هست و افرادی که ندای صلح می دهند یا ناآگاهند و یا ایادی آنهایی می باشند که صدام را ملزم به جنگ کردند.(۴)

مراجع:

۱٫ اطلاعات، ۲۵ خرداد ۶۴، ص ۳
۲٫ اطلاعات، ۲۵ خرداد ۶۴، ص ۲
۳٫ کیهان، ۲۵ خرداد ۶۴، ص ۳ و ۴
۴٫ کیهان، ۲۵ خرداد ۶۴، ص ۲۱

انتهای متن/