شهردار قم گفت: اگر جنگ نبود امروز نمی‌توانستیم در مقابل خیل عظیم فتنه‌ها و نقشه‌های شوم استکبار جهانی سر برافراشته کنیم.

به گزارش شهر کریمه به نقل از تسنیم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد صبح امروز در مراسم بدرقه نخستین گروه اردوی راهیان‌نور استان قم اعزامی به مناطق عملیاتی غرب کشور که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به جایگاه والای شهدای دفاع مقدس اظهار داشت: شهدا اسطوره‌هایی هستند که باید از آن‌ها الگو گرفت و در زندگی از آن استفاده کرد.

وی با اشاره به برخی از ویژگی‌های سفر راهیان‌نور افزود: سفر راهیان‌نور تنها سفری است که توشه آن معرفت و شناخت است و در این سفر معنوی می‌توان به معنای خلقت و فلسفه آدمیت پی برد، چراکه اگر آدمیت کشف شود دنیا وضعیت مطلوب‌تری پیدا می‌کند.

شهردار قم بابیان برکات جنگ تحمیلی برای بقای نظام جمهوری اسلامی تأکید کرد: جنگ برای ریشه‌کنی انقلاب نوپای ایران تحمیل شد، ولی ثمره آن استواری و تنومندی بیشتر کشور و نظام را به همراه داشت

وی با اشاره به حقی که شهدا بر گردن جامعه دارند، تصریح کرد: عزت و سربلندی امروز کشور به‌خاطر جان‌فشانی‌های شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی بوده و این شهدا با اخلاص و بی‌آلایشی به جنگی نابرابر رفتند و همین موضوع سبب شده رغبت و میل مردم برای زیارت قبور و مناطق عملیاتی هرسال بیشتر شود که خود گواهی بر پاکی و حسن نیت شهدای گران‌قدر انقلاب است‌.

سقائیان‌نژاد جنگ را به‌مثابه یک میدان بزرگ برای تجربه و عزت‌مداری دانست و گفت: اگر جنگ نبود امروز نمی‌توانستیم در مقابل خیل عظیم فتنه‌ها و نقشه‌های شوم استکبار جهانی سر برافراشته کنیم‌.

وی راه رسیدن به آرامش را تحمل سختی‌ها قلمداد کرد و افزود: شهدای دفاع مقدس این آموزه را به ما یاد داده‌اند که برای رسیدن به سعادت و آرامش باید از جاده سختی‌ها و مشکلات عبور کنیم.

شهردار قم ادامه داد: نتیجه سفر راهیان‌نور این بوده که برای کسب عزت باید از خود بگذریم و به شهدا گره بخوریم تا بتوانیم میوه آدمیت را از آن بچینیم و این سفر راهیان‌نور سفر تفکر، عبرت و درس‌آموزی است که باید به دنبال کسب آن‌ها باشیم‌.

در ادامه این جلسه فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم نیز با اشاره به فیض معنوی بالای اردوهای راهیان نور اظهار داشت: کسانی که به این سفر معنوی اعزام می‌شوند باید توشه‌ای از آن برای ادامه سال خود کسب کنند.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری درباره ارزش مجاهدت‌های شهدای جنگ تحمیلی افزود: برای عبور از سیم‌خاردار دشمن باید ابتدا از سیم‌خاردارهای تن خود عبور کنیم.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب (ع) استان قم با بیان گوشه‌ای از کرامت‌ها و دلیری‌های تخریبچی‌های نوجوان دفاع مقدس گفت: اگر بخواهم همه آن چیزی که از این دلیرمردان در ذهن دارم را بیان کنم چند صد صفحه کتاب قطور می‌شود.

احمدی با اشاره به گمنامی بندگان خاص خدا تأکید کرد: خدا اولیا و دوستان خاص خود را در هر نقطه‌ای از این کشور که بخواهد پرورش می‌دهد و همین بندگان مخلص خداوند هستند که سرنوشت جامعه را به‌سوی تعالی سوق می‌دهند.

وی با تأکید بر توجه خاص رهبری انقلاب به مناطق عملیاتی ابراز کرد: رهبر انقلاب ۳ مرتبه به مناطق عملیاتی سفر کردند و در یکی از سفرها در منطقه شلمچه این نقطه از خاک کشور را محل رفت‌وآمد فرشتگان الهی خطاب کردند.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب (ع) استان قم خاطرنشان کرد: مهم‌ترین آثار این سفر معنوی می‌تواند پیداکردن یک ارتباط عمیق و معنوی با شهدای جنگ تحمیلی باشد که آثار و برکات آن برای تمام طول عمر ما پابرجاست.