×
×

عضو مجلس خبرگان رهبری:
جوامع اسلامی در رعایت حقوق بشر دوستانه مشارکت کنند

  • کد نوشته: 3003
  • عضو مجلس خبرگان رهبری بر تقویت همگرایی بین ادیانی در زمینه حقوق بشر دوستانه تاکید کرد و گفت: حوزه علمیه قم خواهان تحقق این هدف است چراکه فقه اسلامی به حوزه حقوق بشر دوستانه ورود مصداقی دارد. حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی عصر امروز در مراسم افتتاحیه دومین کنفرانس بین‌المللی اسلام و حقوق بشر دوستانه […]

    جوامع اسلامی در رعایت حقوق بشر دوستانه مشارکت کنند
  • عضو مجلس خبرگان رهبری بر تقویت همگرایی بین ادیانی در زمینه حقوق بشر دوستانه تاکید کرد و گفت: حوزه علمیه قم خواهان تحقق این هدف است چراکه فقه اسلامی به حوزه حقوق بشر دوستانه ورود مصداقی دارد.

    حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی عصر امروز در مراسم افتتاحیه دومین کنفرانس بین‌المللی اسلام و حقوق بشر دوستانه بین‌المللی که در سالن غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، از انسان و زمین به عنوان دو خط قرمز دین نام برد و اظهار کرد: جنگ و نزاع گسترده‌ترین و پرتکرارترین عبور از خطوط قرمز دین را به دنبال دارد.

    وی با تاکید بر اینکه بر اساس آیات قرآن کریم انسان باید به دنبال آبادانی زمین باشد، اضافه کرد: خداوند متعال زمین را برای انسان آفریده است به همین علت انسان نباید به محیط زیست خود آسیب برساند.

    دبیر علمی کنفرانس بین‌المللی اسلام و حقوق بشر دوستانه بین‌المللی خاطرنشان کرد: دین نسبت به جنگ‌های سنتی حساسیت‌های بسیاری را نشان داده است که این حساسیت‌ها برای جنگ‌های کنونی جامعه بشریت بیشتر مطرح می‌شود.

    وی از دستاوردهای نخستین کنفرانس بین‌المللی اسلام و حقوق بشر دوستانه بین‌المللی یاد کرد و افزود: شناخته شدن بخش درون نهفته‌های حقوق بشر دوستانه فقه اسلامی یکی از این دستاوردها بوده است.

    مبلغی با بیان اینکه  به برکت همت فضلا و مراکز حوزوی فوران اندیشه اسلامی را در زمینه حقوق بشر دوستانه مشاهده می‌کنیم، عنوان کرد: کنفرانس گذشته اثبات کرد که دین می‌تواند در زمینه حقوق بشر دوستانه، کارکردی نیرومند و بی‌بدیل داشته باشد.

    وی با اشاره به اینکه دین به شیوه مطلوب‌تری می‌تواند در راستای کنترل جنگ ایفای نقش کند، مطرح کرد: ایده ارتباط فطرت و دین با چهره اثبات شده‌تری خود نمایی می‌کند.

    عضو مجلس خبرگان رهبری بر تقویت همگرایی بین ادیانی در زمینه حقوق بشر دوستانه تاکید کرد و ادامه داد: حوزه علمیه قم خواهان تحقق این هدف است چراکه فقه اسلامی به حوزه حقوق بشر دوستانه ورود مصداقی دارد.

    وی خاطرنشان کرد: منابع زیرساختی شهرها، بیمارستان‌ها، امدادگران، کادرهای درمانی و پزشکی و تأسیسات حیاتی اماکن مهمی هستند که تخریب آنها در جنگ‌ها مشکلات اساسی برای زیستن انسان‌ها و پیشرفت آنها را به دنبال دارد و فقه اسلامی باید نسبت به این مباحث به صورت تخصصی بپردازد.

    مبلغی با تاکید بر اینکه برخی از مباحث نادرست جنگ‌ها را گسترش می‌دهد، اضافه کرد: توجه به مالکیت و حرمت آب از مباحثی است که باید در حوزه مطالعاتی و همگرایی ادیانی و بشری باید مورد توجه قرار گیرد.

    رئیس مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جوامع اسلامی باید برای انتشار و نظارت بر رعایت حقوق بشر دوستانه مشارکت داشته باشند، تصریح کرد: عملیاتی کردن آموزه‌های اسلامی در حوزه‌های مختلف می‌تواند مسیر جامعه بشریت را تغییر دهد.منبع: فارس

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.