عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حاشیه سازی را سبب کاهش سطح اعتماد مردم به مسؤولان نظام دانست و از دستگاه های اجرایی خواست به مطالبات مردم همانند حل مشکلات بیکاری و معیشتی رسیدگی کند. آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره […]

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حاشیه سازی را سبب کاهش سطح اعتماد مردم به مسؤولان نظام دانست و از دستگاه های اجرایی خواست به مطالبات مردم همانند حل مشکلات بیکاری و معیشتی رسیدگی کند.

آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به آفات پرداختن به حواشی و حاشیه سازی درکشور گفت: نخستین  آفت مهم این کار ترک وظایف اصلی است؛ مسؤول وظیفه شناس دیگر نوبتی برای حاشیه پردازی و حاشیه سازی پیدا نمی کند.

وی افزود: آفت دیگر این است که مسؤولان سطح کارایی خود را از دست می دهند، اختلاف و دودستگی در سطوح مدیریتی از دیگر آفات حاشیه سازی و پرداختن به آن است، این کار سبب تنش و التهاب در جامعه و فضاسازی های کاذب می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که مهم تر از همه حاشیه سازی سطح اعتماد مردم به مسؤولان نظام را کاهش می دهد، اظهار داشت: این کار فضای نابهنجار مدیریتی ایجاد می کند، حاشیه پردازی یک نوع فرافکنی و بی تدبیری است.

وی ادامه داد: مسؤولی که حاشیه سازی و حاشیه پردازی می کند به اهم و مهم و اولویت بندی و دسته بندی کارها نمی تواند توجه کند و از سطح عقلانیت مدیریتی کمتری برخوردار است، اصول مدیریتی صحیح می گوید که مدیر باید کارهای خود را اولویت بندی کند و در اولویت بندی به راهبردها، اهداف، وظایف و مأموریت هایی که بر عهده دارد باید توجه داشته باشد.

آیت الله کعبی تأکید کرد: امروز مطالبه مردم از دستگاه اجرایی حل مشکلات معیشتی، معضل رکود، بیکاری فزاینده، توجه و مدیریت بحران هایی که در جامعه اتفاق می افتد و عبور سالم از آن، خدمت رسانی صادقانه به مردم و ایجاد فضای واقعی کسب و کار و تلاش برای حل معضلات روزمره و ایجاد امید واقعی است.

وی عنوان کرد: این در حالی است که مشاهده می شود گاهی به مسائل جزئی و بسیار حاشیه ای پرداخته می شود که در اولویت دهم یا بیستم خصوصا مسؤولان ارشدکشور نباید قرار گیرد، بدتر این که مسائل فرعی و حاشیه ای گاهی در صدر اخبار رسانه ای قرار می گیرد و علنی می شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در برخی از کارها باید اقدام شود اما نیازی به اعلام ندارد، تمییز بین کارهای رسانه ای و اعلامی و کارهای اقدامی متفاوت است، مثلا اگر مسؤل بخواهد به یک مطلب رسیدگی خاص کند لازم نیست که همه رسیدگی ها در صدر اخبار رسانه ای قرار گیرد.

وی اضافه کرد: حاشیه سازی به ضرر کشور و مردم بوده و به ضرر نظام اسلامی است، این کارها سبب فرصت سوزی می شود.