امام جمعه قم با اشاره به اهانت به سفارت ایران در انگلیس توسط برخی ایادی استکبار در منطقه محکوم است، مظلوم نمایی تشییع انگلیسی موضوعیت نداشته و باید روند قانون در این مسئله اجرا شود.

به گزارش شهرکریمه آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به لزوم پایبند بودن به اصل قناعت و دوری کردن از طمع ورزی گفت: صداقت و راستگویی معیار دیگر عزت در جامعه اسلامی است، شرط اعتماد متقابل در جامعه صادق بودن است.

امام جمعه قم اطاعت خداوند متعال رمز کسب عزت دانست و افزود، کسی که عزت و دنیا و آخرت را می طلبد باید از خداوند متعال اطاعت کند. جامعه با تقوا؛ جامعه ای عزتمند است، باید جریان غالب انقلابی کشور را افراد با تقوا تشکیل دهد و یکی از معیارهای اصلی و مهم عزتمندی، مایوس شدن از تمام امکاناتی بوده که در دست دیگران است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به روز ملی شدن صنعت نفت اظهار داشت: ملی شدن صنعت نفت گامی به سمت استقلال کشور بود و باید بر استقلال کشور پافشاری کنیم و اهداف دشمنان را از بین ببریم.

وی با اشاره به دوم فروردین روز هجمه به مدرسه فیضیه ادامه داد: در این حادثه ناگوار تعداد زیادی از طلاب توسط رژیم ستم شاهی به خاک و خون کشیده شدند و حریم مرجعیت نادیده گرفته شد، طاغوت می خواست میدان داری کند اما خلاف خواسته او رخ داد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: اعضای خبرگان در این اجلاس مهم ترین دغدغه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و معیشتی مردم را مطرح کردند، خبرگان به عنوان نمایندگان ملت آنچه را که نیاز می دانستند بیان کردند.

وی عنوان کرد: از اقدامات اجلاسیه اخیر تشکیل هیأت اندیشه ورز بود که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است تا مسیر انقلاب را برای رسیدن به اهداف رصد کند، باید بررسی شود که آیا پیشرفت کرده ایم یا دچار پسرفت و توقف شدیم، اگر خبرگان بتواند کار بزرگ آسیب شناسی را در جهت تحقق اهداف انقلاب انجام دهد کار بسیار بزرگی خواهد بود.

امام جمعه قم با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار خبرگان ملت خاطرنشان کرد: جلسه اعضای خبرگان با رهبر انقلاب جلسه ای بسیار معنوی و قرآنی بود، استدلال به آیات و این نکته که خداوند با ما خواهد بود که این همراهی خداوند در سایه تقوا، احسان و تلاش و فداکاری است.

وی اضافه کرد: رهبر انقلاب تأکید کردند که آینده روشنی پیش روی نظام اسلامی است و فرمودند که از مشکلات اطلاع داریم اما هیچ مشکلی حل نشدنی در کشور وجود ندارد و اعلام کردند که در روزهای آینده مطالبی را در این زمینه بیان خواهند فرمود که کشور حالت توقف ندارد و می شود برای مشکلات کشور راه حل ارائه داد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره شبهه پراکنی ها علیه حجاب به عنوان یکی از مسلمات اسلامی گفت: متأسفانه عده ای که ادعای علم و دانش دارند حجاب را زیر سؤال بردند، حجاب از آموزه های دینی به شمار می رود و هرکس به آیات، روایات و سیره رفتاری اهل بیت(ع) به ویژه حضرت زهرا(س) اعتقاد دارد باید حجاب را بپذیرد.

وی افزود: غربی ها مبلغ برهنگی هستند و زن را برای کامجویی های خود می خواهند، رهبر انقلاب فرمودند که در غرب مردها لباس های کامل و آراسته می پوشند اما به زنان می گویند که برهنه باشند تا دیگران کامجویی کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که حجاب رکن اساسی دفاع از زنان است، اظهار داشت: ما می خواهیم که زنان در جامعه مصون بمانند و عده ای با هنجارشکنی و ساختارشکنی ها می خواهند این اصل مسلم دینی را زیر سؤال ببرند؛ جامعه انقلابی و اسلامی ما حاضر نیست افکار و رفتار خود را تحت تأثیر فرهنگ غرب قرار دهد.

وی با انتقاد از برخی حرکات خلاف عقل در چهارشنه سوری ادامه داد: آیا درباره چهارشنبه سوری آیه و روایت داریم که عده ای در این روز احساس مسؤولیت می کنند؟ عده ای می گویند این روز از آیین های باستانی است که باید پاس داشته شود.

امام جمعه قم ابراز داشت:  آیا در آیین باستانی ترقه و نارنجک داشتند؟ گویا عده ای در چهارشنبه سوری اعلام جنگ می کنند مردم باید فرزندران خود را حفظ کنند تا فضای رعب و وحشت در جامعه ایجاد نشود مسؤولان نیز برای جلوگیری از مشکلات باید با این پدیده نامناسب مقابله کنند.

وی با اشاره به حمله به سفارت ایران در لندن توسط عده ای معلوم الحال عنوان کرد: در ایامی که بن سلمان مهمان دولت انگلیس بود یک خوش رقصی برای مهمان انجام دادند و با عوامل معلوم الحال پرچم ایران را در سفارت پایین کشیدند و توهین کردند، گرچه چهره آن ها شناخته شده بود اما مردم بیشتر شناختند و مجامع مخلف این حرکت زشت را محکوم می کنند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: ملت ایران چنین اقداماتی را که قطعا منشأ دینی ندارد را به شدت محکوم می کند، رهبر انقلاب فرمودند که سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی را قبول نداریم، نباید اجازه داد که طرف مقابل درباره این مسأله مظلوم نمایی کند هرحرکت و قدامی که سبب مظلوم نمایی عده ای شود با مصالح انقلاب همخوانی ندارد باید اجازه داد تا مسؤولان اقدامات لازم را انجام دهند، مسؤولان اطمینان دادند که مرحله به مرحله اقدامات خود رانجام می دهند.