[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام سید جواد مظلومی ظهر پنج‌شنبه در همایش «گام دوم انقلاب و ظرفیت‌های فردی، اجتماعی و بین‌المللی حج» که در سالن جلسات بعثه مقام معظم رهبری در قم برگزار شد، بیان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب مانند حج دارای ابعاد مختلفی است که باید مورد برسی قرار گیرد. وی معنویت […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام سید جواد مظلومی ظهر پنج‌شنبه در همایش «گام دوم انقلاب و ظرفیت‌های فردی، اجتماعی و بین‌المللی حج» که در سالن جلسات بعثه مقام معظم رهبری در قم برگزار شد، بیان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب مانند حج دارای ابعاد مختلفی است که باید مورد برسی قرار گیرد.

وی معنویت و اخلاق را از دستاوردهای انقلاب دانست و افزود: مسائل اقتصادی از دیگر محورهای حج است زیرا حج به جریان افتادن اقتصاد میان جوامع اسلامی است.

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری علت تشریع حج را مصلحت در امور دنیوی دانست و افزود: حج عبادتی اجتماعی با نیت فردی است.

وی یکی از اهداف اجتماعی حج را آشنایی مسلمانان با یکدیگر دانست و افزود: حج مختص به زمان و مکان است و دارای ابعاد اجتماعی، سیاسی و اخروی است.

حجت الاسلام مظلومی تأکید کرد: ارتباط چهره به چهره و آشنایی فرهنگ مسلمانان با یکدیگر یکی از اهداف حج محسوب می‌شود.

وی از ترویج مصرف‌گرایی و واردات اجناس خارجی انتقاد کرد و افزود: زائران از خرید بی جا در حج خودداری کنند.

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به ابعاد اجتماعی حج افزود: حج دارای منافع اخروی و دنیوی بسیاری است.

وی ادامه داد: قربانی کردن به منظور تقسیم عادلانه میان محرومان جامعه انجام می‌شود که توزیع عادلانه و عدالت محور امری ضروری است.

حجت الاسلام مظلومی تبادل اطلاعات و اخبار را یکی از الزامات حج دانست و افزود: حج بهترین فرصت برای پیشگامی در شکستن محاصره تبلیغاتی دشمنان و تقویت رسانه‌های جمعی است.

[ad_2]