×
×

حدود ۱۵۱ روستا در استان قم زیرپوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند/ استان قم به لحاظ وضعیت شاخص بهره مندی آب در کشور جایگاه خوبی دارد

  • کد نوشته: 5960
  • مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم گفت: حدود ۱۵۱ روستا در استان قم زیرپوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند، شاخص بهره مندی آب در استان ۸۴ درصد است و استان قم به لحاظ وضعیت شاخص بهره مندی آب در کشور جایگاه خوبی دارد.

    حدود ۱۵۱ روستا در استان قم زیرپوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند/ استان قم به لحاظ وضعیت شاخص بهره مندی آب در کشور جایگاه خوبی دارد
  • به گزارش شهر کریمه، محمد احمدی جبلی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان صرفه جویی را یکی از آموزه‌های اسلامی دانست و اظهار داشت: بحث اسراف به صورت مطلق در اسلام حرام اعلام شده است، بحث اسراف می‌تواند تمام ابعاد زندگی انسان را در بر بگیرد و همه انسان‌ها باید از اسراف به خصوص در مصرف آب خودداری کنند و با اسراف کردن به تمام موجودات ظلم خواهیم کرد.

    وی افزود: میانگین بارش در استان قم همیشه کمتر از میانگین کشوری است و این استان یک استان گرم و خشک است، استان قم ۱۱ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و این استان تقاطع ۱۷ استان است و تنها ۴۰ درصد مردم استان قم بومی و بقیه جمعیت این استان مهاجر هستند.

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم تصریح کرد: با توجه به ویژگی‌های خاص استان باید نگاه شرکت‌های خدمت رسان به مردم استان قم به صورت ویژه باشد، باید به دنبال پایداری و استمرار آب در استان باشیم تا قطع و جیره بندی آب رخ ندهد.

    احمدی جبلی با اشاره به کمبود آب در استان قم بیان کرد: از ۱۶ سال پیش تاکنون روند خشکسالی را در استان داشتیم و برخی از منابع آبی در استان قم خشک شدند، این وضعیت به خصوص در مناطق کوهستانی مثل خلجستان که از منابع آبی سطحی استفاده می‌کنند، بدتر بوده است.

    وی ادامه داد: حدود ۱۵۱ روستا در استان قم زیرپوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند، شاخص بهره مندی آب در استان ۸۴ درصد است و استان قم به لحاظ وضعیت شاخص بهره مندی آب در کشور جایگاه خوبی دارد.

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم افزود: ۱۸ دستگاه آب شیرین کن در روستاهای استان داریم، متوسط سرانه مصرف آب در بخش خانگی روستاها ۱۴ متر مکعب در ماه است.

    احمدی جبلی با اشاره به آبرسانی سیار به روستاهای قم اظهار کرد: در سال ۹۵ با شدت یافتن خشکسالی به ۵۷ روستا با تانکر آبرسانی کردیم، امسال هم به ۴۰ روستا در استان قم با تانکر آبرسانی می‌شود.

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم افزود: یکی از مشکلات این شرکت، آب بدون درآمد است، یعنی آبی را تولید می‌کنیم، ولی در قبال آن درآمدی به دست نمی‌آوریم. در استان قم انشعاب‌های غیرمجاز یکی از مشکلات شرکت آب و فاضلاب روستایی است.

    احمدی جبلی با اشاره به سیاست‌های اصلی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم اظهار کرد: استانداردسازی انشعاب‌های مشترکین، تعویض کنتورهای خراب، مقابله جدی با انشعاب‌های غیرمجاز، پیمایش تاسیسات، شبکه‌های آبرسانی در بستر GIS، اجرای برنامه‌های فرهنگ سازی و کنترل کیفیت و بهداشت آب به لحاظ مستمر از جمله سیاست‌های اصلی شرکت آب و فاضلاب روستایی قم است.

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه پدافند غیرعامل اقدامات خوبی در این شرکت انجام شده است، از جمله اقدامات در این راستا می‌توان به تهیه کیف سیار آزمایش آب، تهیه کیت مقابله با تهدیدات زیستی، خرید چهار تانکر برای آبرسانی سیار و اصلاح و بازسازی تاسیسات به صورت گسترده اشاره کرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.