همزمان با سالروز ورود حضرت معصومه (س) به قم ، مردم این شهر مقدس روز جمعه از کاروان نمادین ورود آن حضرت استقبال باشکوهی کرده و مرقد مطهر کریمه اهل بیت(ع) را گلباران کردند. به گزارش شهرکریمه،کاروان نمادین ورود حضرت معصومه(س) در میان استقبال باشکوه مردم قم از میدان معصومیه به سمت حرم مطهر حضرت […]

همزمان با سالروز ورود حضرت معصومه (س) به قم ، مردم این شهر مقدس روز جمعه از کاروان نمادین ورود آن حضرت استقبال باشکوهی کرده و مرقد مطهر کریمه اهل بیت(ع) را گلباران کردند.

به گزارش شهرکریمه،کاروان نمادین ورود حضرت معصومه(س) در میان استقبال باشکوه مردم قم از میدان معصومیه به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) به حرکت در آمده و دوستداران خاندان عصمت و طهارت (ع) با گلباران این کاروان و پخش نقل و شیرینی سالروز ورود آن حضرت به قم را به یکدیگر تبریک گفتند.

در طول مسیر دلدادگان و عاشقان مکتب اهل بیت(ع) همراه با کاروان نمادین، با در دست پرچم های «یا حضرت معصومه(س) ‘ در میان شادی و سرور مستقبلین و تبریک ورود آن حضرت به قم ، خیابان های اصلی شهر را طی کرده و در کنار مضجع شریف آن حضرت مراسم جشن و سرور برگزار کردند.

مردم قم در طول مسیر کاروان با دود کردن اسپند و پذیرایی از کاروانیان ، عشق و علاقه خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) نشان دادند.

حضور خادمان حرم کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) و همراهی زنان و مردان و جوانان و نوجوانان جلوه ویژه ای به این مراسم داده بود.

اجتماع بزرگ بانوان در صحن امام رضا(ع) حرم مطهر با نوای مداحان و سخنرانان اهل بیت(ع) برگزار شد در این آیین بانوان شاخه های گل را نثار حرم مطهر بانو حضرت معصومه(س) کردند.

کاروان نمادین دیگری نیز به صورت باشکوه از سوی بیت النور محل اقامت حضرت معصومه(س) خود را به حرم مطهر رساند و آنان نیز همراه با دیگر عاشقان خاندان عصمت وطهارت(ع) جشن و سرور برگزار کرده و این روز مبارک را به یکدیگر تبریک گفتند.

حضرت فاطمه معصومه(س)در روز اول ذیقعده سال ۱۷۳ قمری در خانه امام موسی کاظم(ع) پیشوای هفتم شیعیان در شهر مدینه متولد شد.

یکی از بزرگ ترین فضیلت های حضرت معصومه(س) ، انتساب ایشان به خانه وحی و امامت است به گونه ای که در زیارت نامه آن حضرت آمده است که او دختر رسول اللّه صلی الله علیه و آله ، دختر ولی اللّه ، خواهر ولی اللّه و عمّه ولی اللّه است. این امر خود سرچشمه دیگر فضیلت ها و کمالات معنوی آن بزرگوار به شمار می آید.

حضرت معصومه(س) با توجه به شخصیت ممتاز علمی، زندگی در کنار امامان معصوم و بهره بردن از تعالیم آن رهبران سعادت، پاسخگوی بسیاری از سئوالات پیچیده علمای زمان خود بودند؛ به گونه ای که امام موسی بن جعفر(ع) تعبیر فداها ابوها « پدر به فدایت»را برای ایشان به کار بردند.

در روایات زیادی از امامان معصوم آمده است که هر کس حضرت معصومه(س) را درقم زیارت کند، بهشت بر او واجب می شود؛ همچنین شیعیان و محبان با شفاعت ایشان وارد بهشت می شوند، اینها بخشی از جایگاه شفاعت و کرامت این بانوی مطهره است

در سال ۲۰۱ قمری در پی انتقال اجباری امام رضا(ع) پیشوای هشتم شیعیان به خراسان، حضرت معصومه(ع) بعد از یک سال تحمل دوری برادر بزرگوارش از مدینه منوره عازم خراسان شد.

حضرت فاطمه معصومه(س) در طول مسیر به علت رخداد وقایعی به شدت بیمار شد و از کاروانیان خواست تا او را به شهر قم برسانند.

آن حضرت در ۲۳ ربیع الاول سال ۲۰۱ قمری به شهر قم وارد شده و مورد استقبال عده کثیری از مردم مشتاق و شیفته اهل بیت(ع) قرار گرفت.

آن بزرگوار بعد از ۱۷ روز اقامت در منزل موسی بن خزرج که به «بیت النور» شهرت یافت، در دهم ربیع الثانی سال ۲۰۱ هجری دیده از جهان فرو بسته و در «باغ بابلان‏» قم دفن شد.