حجت‌الاسلام محمد لطفی‌نیاسر با اشاره به اینکه حرم کریمه اهل بیت(س) یکی از خانه‌های صدا و سیمای مرکز قم است، گفت: برای استودیو این آستان مقدس بروزرسانی لازم را انجام و اکنون علاوه بر نصب هشت دوربین با کیفیت، پیشرفته‌ترین تجهیزات را به این استودیو اختصاص داده‌ایم.

به گزارش شهر کریمه به نقل از «حوزه»، حجت‌الاسلام محمد لطفی‌نیاسر، در مراسم رونمایی و آغاز بهره‌برداری از ۱۰۶ پروژه فنی، عمرانی و برنامه‌سازی صدا و سیمای مرکز قم اظهار کرد: امسال برای ولادت امام کاظم علیه‌السلام برنامه‌های ویژه‌ای را درنظر گرفته‌ایم، چرا که همه ما ایرانی‌ها به این امام بزرگوار و اولاد ایشان ارادت خاصی داریم.

وی از افتتاح فاز نخست ساختمان تولید صدا و سیمای مرکز قم با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان یاد کرد و افزود:‌ فاز دوم این ساختمان با محوریت فعالیت‌های برون‌مرزی و انیمیشن در سال جاری دنبال می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای استان قم با بیان اینکه استودیوهای صدا و سیما را به نام شهدا و وقایع تاریخی مهم نام‌گذاری کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: استودیو جدید سیمایی شهید آیت‌الله سعیدی با استفاده از اعتبارات سازمان صدا و سیما و پیشرفته‌ترین تجهیزات موجود راه‌اندازی شده است.

حجت‌الاسلام لطفی‌نیاسر از ایجاد ۱۸ ایستگاه جدید در بخش‌ها و روستاهای مختلف استان یاد کرد و ادامه داد: با ایجاد این ایستگاه‌ها مشکل انعکاس برخی از شبکه‌ها از جمله سه و ورزش رفع و نزدیک به ۹۹٫۸ پوشش دیجیتال استان قم تکمیل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه میزان احتمال نفوذ ماهواره در روستاها به علت فرهنگ آنها نسبت به شهرها قوی‌تر است، عنوان کرد: با ایجاد ایستگاه‌های جدید این خطر را کاهش داده‌ایم.

حجت‌الاسلام لطفی‌نیاسر با اشاره به نصب ۶ فرستنده پنج کیلووات «FM» با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مطرح کرد: در مجموع ۷۴ پروژه فنی و عمرانی امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم با بیان اینکه حذف کاغذ و بروکراسی‌های اداری با تولید پنج نرم‌افزار مختلف دنبال شده است، گفت: ۳۵ هزار و ۵۰۰ قطعه موسیقی توسط کمیته موسیقی تایید و در یک نرم‌افزار جامع جمع‌آوری شده است.

وی با تاکید بر اینکه تولید برخی از فیلم‌ها و مستندات خارج از برنامه‌های صدا و سیما دنبال شده است، اظهار کرد: در بسیاری از جشنواره‌ها و ارزیابی‌ها به برکت این تولیدات مفید توانسته جایگاه‌ها و رتبه‌های برتر را به خود اختصاص دهیم.

حجت‌الاسلام لطفی‌نیاسر از اجرای استارتاپ رسانه‌ای به منظور ایجاد ارتباط میان بخش خصوصی و صاحبان ایده یاد کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های خود به شیوه متفاوتی در حوزه اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار باشیم.

وی با اشاره به اینکه حرم کریمه اهل بیت(س) یکی از خانه‌های صدا و سیمای مرکز قم است، گفت: برای استودیو این آستان مقدس بروزرسانی لازم را انجام و اکنون علاوه بر نصب هشت دوربین با کیفیت، پیشرفته‌ترین تجهیزات را به این استودیو اختصاص داده‌ایم؛ دوربین جدیدی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها نیز ویژه پوشش دادن مسیر بلوار پیامبر اسلام(ص) نصب می‌کنیم.