عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه امروز حصر سران فتنه پرده ای از رأفت اسلامی است که اعمال می شود نه جفای به سران فتنه، گفت: جایگزین حصر با آن همه جرم و جنایتی که سران فتنه در حق مردم کردند، آزادی نیست، بلکه غیر از اعدام جایگزینی وجود ندارد. […]

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه امروز حصر سران فتنه پرده ای از رأفت اسلامی است که اعمال می شود نه جفای به سران فتنه، گفت: جایگزین حصر با آن همه جرم و جنایتی که سران فتنه در حق مردم کردند، آزادی نیست، بلکه غیر از اعدام جایگزینی وجود ندارد.

به گزارش شهرکریمه،حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با گرامیداشت سالروز نهم دی، در پاسخ به کسانی که از تریبون های نظام، دم از رفع حصر سران فتنه می زنند، جایگزین رفع حصر را معرفی کرد.

وی با بیان اینکه برخی امروز از تریبون نظام رفع سران فتنه را مطرح می کنند، گفت: اگر کسانی امروز در رأس یک قوه و دستگاه کشوری قرار دارند، این جایگاه و امکانات ملی است و نمی توانند از آن سوء استفاده کنند؛ اگر کسی در یک جایگاه بگوید امام حسین (ع) حر را بخشید چه وجه و شباهتی بین حر و سران فتنه وجود دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: حر بن یزید ریاحی چکمه ها را به گردن انداخت، محضر امام حسین (ع) آمد و اولین جمله ای که بعد از سلام فرمود این بود که آیا توبه من پذیرفته می شود؛ آنها در سران فتنه کدام اظهار ندامت و پشیمانی را دیدند.

وی تصریح کرد: کسانی که با فراخوانشان اعتبار نظام اسلامی را در دنیا لکه دار کردند، خوراک رسانه های بیگانه را فراهم کردند و آن خسارت های سنگین اقتصادی که هشت ماه مملکت را فلج کرد، ایجاد کردند، دو قطبی را در مملکت تبلیغ و امید را برای نظام سلطه ایجاد کردند، هرگز اظهار ندامت و پشیمانی نکردند.

تحریم های سخت نظام سلطه مرهون جنایت و خیانت سران فتنه

حجت الاسلام ذوالنوری با بیان اینکه نظام سلطه بعد از فتنه ۸۸ تحریم ها را برای شکستن مقاومت مردم به اجرا گذاشت، تحریم هایی که امروز مردم ما سختی آن را به دوش می کشند را مرهون جنایت و خیانت سران فتنه و کسانی که پشت سر سران فتنه حرکت کردند خواند و تأکید کرد: مگر این زجر هفت ساله مردم ما قابل بخشش است و مگر کسی می تواند نسبت به سران فتنه اغماض و ترحم به خرج دهد.

وی افزود: کسانی که در جایگاه سران فتنه اقرار و اعتراف دارند آن حضور در کف خیابان ها با فراخوان ها و بیانیه های تحریک آمیز آنها اتفاق افتاد و تنها ۴۷ نفر نیروی مسلمان و انسان بی گناه از ملت مسلمان ما در این حادثه کشته شدند و با آن فراخوان آنها حمله به مسجد، خلع سلاح پایگاه مقاومت، آتش زدن اموال عمومی، تعرض به اعتقادات و باورهای دینی مردم شکل گرفت، حتی یک بار از مردم عذرخواهی و اظهار ندامت نکردند.

حکم اعدام عدل اسلامی درباره سران فتنه است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر بخواهد عدل اسلامی درباره سران فتنه اجرا شود چیزی کمتر از چندین اعدام در انتظار آنها نخواهد بود، گفت: امروز حصر سران فتنه پرده ای از رأفت اسلامی است که اعمال می شود نه جفای به سران فتنه چراکه اگر بخواهد حصر برداشته شود جایگزین حصر با آن همه جرم و جنایتی که در حق این مردم اتفاق افتاد آزادی نیست بلکه غیر از اعدام جایگزینی وجود ندارد.

وی افزود: برخی که با زمینه سازی های مختلف ذهن و اعتماد مردم را خراب و امید واهی برای طرفداران نظام سلطه درست می کنند، بهتر است نسبت به مشکلات مردم دغدغه داشته باشند؛ آیا کنسرت مشکل اول مردم است یا هشت میلیون جمعیت بیکار در این کشور، هشت میلیون جمعیت بیکار یعنی هشت میلیون دعوا و بدبختی خانوادگی.

حجت الاسلام ذوالنوری ادامه داد: از زمانی که سخنرانی یک فرد سیاسی لغو می شود تا زمانی که نامه نوشته می شود و مقام مسؤول مملکتی دستور رسیدگی می دهد و تا زمانی که کمیته تحقیق شکل می گیرد سه ساعت زمان می برد، اگر نسبت به گرانی، تورم، رکود، بیکاری هم مسؤولان چنین دغدغه ای داشتند امروز در چنین وضعیتی نبودیم.

وی تصریح کرد: چرا به مردم آدرس عوضی می دهیم و اولویت ها را متوجه نمی شویم و درک درستی از مشکلات مردمی که همه بار مملکت و انقلاب را به دوش کشیده اند نداریم، به مسائل اصلی مردم بپردازیم که در همه عرصه ها امتحان خود را پس داده اند، مردم ولایتمدار، انقلابی و با بصیرت ایران اسلامی که در حماسه بزرگ نهم دی آخرین میخ را بر تابوت فتنه کوبیدند.

مردم در حماسه نهم دی آخرین میخ را بر تابوت فتنه کوبیدند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: امروز نظام سلطه و قدرت های بزرگ برای تغییر نظام های سیاسی و ساقط کردن حکومت های غیرهمسو کمتر از گزینه نظامی استفاده می کنند، اگرچه گزینه نظامی سریع التأثیر است، اما هزینه هایی دارد و امروز روش براندازی نرم است که اصطلاحا براندازی خاموش هم به آن گفته می شود.

وی با اشاره به ده ها انقلاب رنگی که از زمان سقوط سالوادور آلنده در شیلی تا به امروز اتفاق افتاده است، گفت: در زمان ما بعضی از مؤسسات غیر دولتی که توسط سرویس های اطلاعاتی قدرت های بزرگ مأموریت ساقط کردن نظام سیاسی را با انقلاب های رنگی به عهده دارند مانند بنیاد سوروس در کشورهای دنیا چنین اقداماتی را انجام می دهند.

حجت الاسلام ذوالنوری با بیان اینکه تغییر نظام های سیاسی به این شکل کمترین هزینه را برای نظام های سلطه دارد، اظهار داشت: یکی از انقلاب های رنگینی که بی نتیجه ماند، جنبشی موسوم به جنبش سبز بود که براساس رهنمودهای آقای جرج سوروس و مؤسسات مختلف شکل گرفت که در هر کدام از این انقلاب های نرم و رنگی یک رنگی نماد آن انقلاب می شود.

وی با بیان اینکه یکی از بسترهای مهم انقلاب های رنگی و براندازی خاموش بستر انتخابات ریاست جمهوری است و انتخابات مجلس، شوراها و خبرگان چنین ظرفیتی را ندارد، اظهار داشت: در سال ۸۸ از بستر انتخابات برای تحقق این نقشه شوم استفاده کردند؛ برخی قشری نگاه می کنند و معتقدند برنامه ریزی قبلی برای چنین حرکتی نبود، نهایت ساده لوحی خواند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: ۱۳ ماه قبل از انتخابات ۸۸ و در سال ۷۷ چند نفر از سران جریان ملی مذهبی کشور به آمریکا رفتند و در جمع سران اپوزیسیون خارج کشور با حضور مقامات آمریکایی روی انتخاباتی که قرار است ۱۳ ماه بعد در ایران برگزار شود برنامه ریزی کردند که این نشست محرمانه دو خروجی داشت.

وی ابراز کرد: نخست از همان زمان برای جا انداختن شعار تقلب و دوم پافشاری بر ابطال انتخابات زمینه سازی شد، یعنی ادعای تقلب در انتخاباتی که قرار است ۱۳ ماه برگزار شود؛ آن تیم به ایران برگشتند، چهار ماه بعد در ایران کمیته صیانت از آرا تشکیل شد و جامعه شناسان معتقدند که بقا و دوام هر نظام سیاسی بستگی به سرمایه ملی آن نظام سیاسی دارد.

اعتماد عمومی و اعتبار ملی سرمایه یک نظام سیاسی

حجت الاسلام ذوالنوری با تأکید بر اینکه اعتماد عمومی و اعتبار ملی سرمایه ملی یک نظام سیاسی و حکومت است، ابراز کرد: اعتماد و اعتبار عمومی یعنی اینکه مردم به حکومت و حاکمیت و نظام سیاسی چقدر اعتماد دارند، آن نظام سیاسی در دید مردم چقدر معتبر است و این رمز و مایه بقا و دوام و اقتدار یک نظام سیاسی است.

وی گفت: معنی تشکیل کمیته صیانت از آرا ۹ ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ یک جار بین المللی است یعنی دنیا ما به نظاممان اعتماد نداریم و نظام در دیدگاه ما اعتباری ندارد و این یعنی هدف قرار دادن سرمایه ملی یک نظام سیاسی است. مگه ما می توانیم ساده لوحانه بگوییم براثر یک اعتراض انتخاباتی مملکت را هشت ماه درگیر یک بحران بنیان کن و آشوب آن چنانی بکنند و در این زمینه برنامه ریزی نشده باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه همه نظام سلطه با همه توان خود پای کار آمد، یادآور شد: یک رسانه غربی نبود که از چند ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری و در طول هشت ماه فتنه ای که در این مملکت درست کردند لحظه ای از کار خود در تقویت فتنه و فتنه گران و هجوم به ارزشها و سرمایه ملی و اصول انقلاب کوتاهی کرده باشند.

وی خاطرنشان کرد: با همه ابزار و امکانات وارد این عرصه شدند و با هجوم به بنیان های انقلاب اسلامی و نظام اسلامی و اعتقادات و باورهای مردم ما پرداختند، ما نمی توانیم سران فتنه و کسانی که سلسله جنبان این حرکت شوم بودند بگوییم بی گناه بودند، وقتی صحبت از فتنه و فتنه گران می شود اشتباه است که معترضان به انتخابات را فتنه گر تلقی کنیم.

انزجار مردم از پیوند سران فتنه و سران سلطه جو

حجت الاسلام ذوالنوری افزود: از اول انقلاب تا به امروز مردم ما نقش و رسالت خود را به زیبایی انجام داده اند، بار اصلی انقلاب را به دوش کشیدند، سختی ها و ناملایمات را تحمل کردند، عرصه های خطرناک را پشت سر گذاشتند مانند درگیری با گروهک های ملحد و مزدوری که ۱۷ هزار شهید ترور را روی دست مردم گذاشتند و مقابله با تحریم هایی که تا به امروز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه مردم در عرصه های مختلف اگر احساس کردند که اشتباهی در مسیر نظام اتفاق افتاد خود به میدان آمدند و آن اشتباه را اصلاح کردند، گفت: در سال ۸۸ همه برخی ها با کمک همه ابزار و امکانات نظام سلطه فضایی را درست کردند که ممکن بود امر بر بخشی از مردم مشتبه شود که تقلبی اتفاق افتاده اما با فراخوان جریان های سیاسی فاصله دار و معارض با انقلاب عده ای ممکن بود تحت تأثیر به کف خیابان ها بیایند اما آیا مغرض و فتنه گر بودند هرگز نمی توان چنین چیزی را پذیرفت.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی مردم دیدند سناریوهای ساخته شده می خواهد روی فکر، ذکر و روان این مردم اثر بگذارد مانند کشته های دروغینی که مطرح کردند، مردمی که تحت تأثیر القائات افراد مسأله دار قرار گرفته بودند وقتی این دروغ ها و ورود نظام سلطه و پیوند سران فتنه و سران سلطه جهانی را دیدند از آنها انزجار پیدا کردند.

وی با بیان اینکه امام عزیز ما ملاک های بصیرتی را در اختیار ما قرار داده و فرمودند که اگر دشمن از شما تعریف کرد به حقانیت خود تردید کنید و مردم با این ملاک تعیینی حضرت امام (ره) فتنه گران و سران فتنه را مهک زدند و از عوامل فتنه انزجار پیدا کردند، گفت: مردم در مقام معظم رهبری بصیرت را دیدند و نگاهشان به اشاره رهبری بود و پشت سر ایشان حرکت کردند.

دل مریضان مردم را به فتنه متهم نکنند

حجت الاسلام ذوالنوری با اشاره به اینکه مردم براساس معیار امام را که فرمود اگر دشمن از شما عصبانی بود به حقانیت خودتان ایمان داشته باشید، حرکت کردند، گفت: در دوران هشت ماه فتنه رسانه های بیگانه نسبت به چه جریانی از نظام اسلامی ما ابراز تنفر و خصومت می کردند، مردم فهمیدند که این جریان، جریان اصیلی است که باید از آن حمایت کنند.

نماینده مردم قم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردمی که با فراخوان سران فتنه کف خیابان ریختند، وقتی غبار فتنه نشست حماسه ۹ دی را خلق کردند و آهنگ رسوایی فتنه گران را به صدا در آوردند و این مردم، مردم انقلاب، ارزشی و ولایتمدار هستند، تصریح کرد:  اگر صحبت از فتنه و فتنه گران می شود برخی که دلشان مریض است مردم را متهم نکنند.

وی تصریح کرد: اگر مردم ما مانند خواص نان به نرخ روز خور، خواص بی بصیرت، خواص معامله گر، خواص دنیازده و خواص ترسو و بزدل، همچون مردم کوفه و کربلا عمل می کردند دستان علی دیگری بسته می شد و حسین دیگری به مسلخ می رفت و اگر در کربلا و کوفه مانند ۹ دی و ایران عمل می کردند امامی به مسلخ نمی رفت و دستان امامی بسته نمی شد.