قطعاً قلب زهرا(س) نیز از داشتن پسری مثل عباس(ع) در شادی و شعف هست. این دلاور و این شیر خاندان رسول(ص) نه منحصرا افتخار مادرانش حضرت زهرا(س) و ام البنین که فخر تاریخ هست. مورخان مگر توان دارند تاریخ اسلام بنگارند و از عباس(ع) اسم مخصوصی نیاورند. امروز عباس را نباید تنها در جنگ آوری […]

قطعاً قلب زهرا(س) نیز از داشتن پسری مثل عباس(ع) در شادی و شعف هست.

این دلاور و این شیر خاندان رسول(ص) نه منحصرا افتخار مادرانش حضرت زهرا(س) و ام البنین که فخر تاریخ هست. مورخان مگر توان دارند تاریخ اسلام بنگارند و از عباس(ع) اسم مخصوصی نیاورند.

امروز عباس را نباید تنها در جنگ آوری و آنچه عصر عاشورا بر وی گذشت چکیده کنیم. عباس مثل معلمش امیرالمؤمنین(ع) و برادرانی چون حسن(ع) و حسین(ع) خود مظهری از بزرگی طبع و آقایی هست. عباس(ع) خود معلمی هست که میتوان در مکتبش شاگردی کرد، از او آموخت در لحظه لحظه زندگی جاری اش ساخت.

پس چه طور میتوان با چنین الگویی همچنان در بیراهه ها مات و مبهوت ماند و از ناامیدی و بی هدفی گفت؟

ضرورت گسترش فرهنگ سازی در مورد شخصیت حضرت عباس(ع)

ریاست اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان شهر قم در صحبت با خبرنگار مهر گفت: نکته با اهمیت این هست که ما به عنوان الگو در زندگی خود باید شخصیت هایی مثل حضرت عباس(ع) را داشته باشیم، امروز باید تبلیغات قوی و فرهنگ سازی های مؤثری در مورد شخصیت وی و بزرگان دین که الگو می باشند صورت پذیرد.

مردم جامعه اگر قصد دارند موفق شوند باید از بزرگانی چون حضرت عباس(ع) الگو دریافت کنند

وی اضافه کرد: علاوه بر این اعتبار های والایی که در زندگی حضرت عباس(ع) بوده توانسته این شخصیت بزرگ را شکل دهد، امروز باید این اعتبار ها به جوانان گفته گردد، در حقیقت باید بر این نکته اهتمام گردد که همان طور این بزرگان به درجات عالی رسیدند، امروز هم میتوان در مسیری که آنان قدم گذاشتند کوشش کرد.

این استاد حوزه علمیه شهر قم با بیان اینکه حضرت ابوالفضل(ع) سه برادر دیگر هم داشتند که در کربلا شهید شدند، گفت: در بین این چهار پسر، حضرت عباس(ع) به شکلی درخشید که پس از امام حسن(ع) و امام حسین(ع) اسم وی اینچنین پایدار ماند.

حضرت عباس(ع) ذره ای از مسیر اهل بیت(ع) فاصله نداشتند

به گفته ریاست اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی قم، حضرت عباس(ع) عباس گردید چون که پا در رکاب امام خود داشت و این راز موفقیت وی به شمار می رود، همانگونه که صاحب اشتر صاحب گردید در مسیر حرکت امام علی(ع) حرکت داشت.

وی اضافه کرد: حضرت ابوالفضل(ع) در خانواده ای پروش یافتند که آنان خوب ترین معلم برای او بودند، امام علی(ع) می فرمایند که عباس(ع) همانگونه که جوجه های کبوتر از والدینش دانه می گیرد، از من علم و دانش می آموزد و اینچنین هست که عباس(ع) معارف الهی را به دست آورد.

برای موفقیت دنیا و آخرت باید از عباس(ع) الگو گرفت

حجت الاسلام عظیمی با اهتمام بر اینکه امروز باید این مسائل برای مردم بازگو گردد، گفت: برای جامعه جا بیاندازیم که اگر قصد دارند موفق گردند و در پی مقام های عالی بشری و اخروی می باشند باید از بزرگانی چون حضرت عباس(ع) که در اوج عزت از دنیا رفت الگو دریافت کنند.

وی دنبال کرد: حضرت عباس(ع) به ابوالفضل هم سرشناس بودند، یعنی فرد بخشنده، پس برای الگوگیری از وی باید با مردم بخشنده باشیم و دست نیازمندان را دریافت کنیم تا در دنیا و آخرت موفق باشیم.