×
×

حضرت معصومه(س) دارای حق شفاعت است/ قم شهر محبین معصومین – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 23761
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری بعد از ظهر شنبه در برنامه‌ای که به مناسبت سالروز رحلت حضرت معصومه(س) در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل‌بیت(ع) برگزار شد، با بیان اینکه روز قیامت همه صداها فرو می‌خوابد، افزود: در روز قیامت وجود مبارک پیامبر(ص) حضور پیدا کرده و به کمک امت خود […]

    حضرت معصومه(س) دارای حق شفاعت است/ قم شهر محبین معصومین – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری بعد از ظهر شنبه در برنامه‌ای که به مناسبت سالروز رحلت حضرت معصومه(س) در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل‌بیت(ع) برگزار شد، با بیان اینکه روز قیامت همه صداها فرو می‌خوابد، افزود: در روز قیامت وجود مبارک پیامبر(ص) حضور پیدا کرده و به کمک امت خود می‌آیند.

    وی با اشاره به اینکه حضرت معصومه(س) روز قیامت دست شیعیان را می‌گیرند، افزود: در حرم کریمه اهل‌بیت(ع) باید از این بانوی کرامت بخواهیم ما را شفاعت کنند.

    استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه توبه در اسلام از اهمیت بسیاری برخوردار است، اظهار داشت: انسانی که از گناه توبه کرده است دیگر نباید به سمت گناه برود و  آن‌قدر به سمت دعا برود که دیگر فکر گناه به سرش نیفتد.

    وی با بیان اینکه روز قیامت حضرت معصومه(س) شیعیان را شفاعت می‌کنند، گفت: خداوند برای معصومین حقی را قرار داده است و این موضوع در دعای مسجد کوفه وجود دارد.

    آیت الله میرباقری با بیان اینکه معصومین(ع) از سوی خداوند این اجازه را دارند که دست هر کسی را که گرفتند مورد شفاعت قرار بگیرد، تأکید کرد: اینکه خداوند به حضرت معصومه(س) این اجازه را بدهند که دست شیعیان را گرفته و به بهشت ببرد یک توفیق بسیار بزرگی برای همه شیعیان است.

    وی هجرت حضرت معصومه(ع) را یکی از موضوعات موردتوجه دانست و افزود: برخی از مکان‌ها از سوی خداوند از اهمیت بسیاری برخوردار هستند که یکی کعبه بیت‌الحرام است و خداوند آن را برای ما زمینی‌ها برگزیده است و دارای خصوصیات و کانون عبادت می‌باشد.

    آیت الله میرباقری، قم را شهر محبین معصومین(ع) دانست و گفت: وجود بارگاه کریمه اهل‌بیت(ع) در قم سبب دمیدن روح به این شهر شده است.

    وی بیان کرد: در برخی روایات از اهل بیت(س) آمده است که حرم ما معصومین در قم است بلافاصله بر وجود مبارک حضرت معصومه(س) تأکید شده است.

    استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: همچنین در روایات آمده که در آخرالزمان علم از نجف غروب و در قم طلوع می‌کند و همه مردمی که در دنیا هستند خداوند به‌واسطه علمی که در قم منتشر می‌شود  با آن‌ها اتمام‌ حجت می‌کند.

    وی حضرت معصومه(س) را دارای حق شفاعت دانست و افزود: راه رسیدن به توحید به برکت این بانو بازشده است.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.