×
×

مدیر حوزه علمیه استان قم:
حضور در کلاس‌های سطوح عالی اجباری است/۸۰ هزار طلبه در قم تحصیل می‌کنند

  • کد نوشته: 1292
  • مدیر حوزه علمیه استان قم گفت: به‌منظور منظم‌‌شدن کلاس‌های آزاد حوزه در سطوح عالی، در سال جدید تحصیلی حضور در این کلاس‌ها اجباری شده است. به گزارش شهرکریمه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد فرخ‌فال ظهر امروز در نشست خبری، با اشاره به تحصیل ۸۰ هزار طلبه، فاضل و استاد در قم اظهار داشت: این افراد در سطوح […]

    حضور در کلاس‌های سطوح عالی اجباری است/۸۰ هزار طلبه در قم تحصیل می‌کنند
  • مدیر حوزه علمیه استان قم گفت: به‌منظور منظم‌‌شدن کلاس‌های آزاد حوزه در سطوح عالی، در سال جدید تحصیلی حضور در این کلاس‌ها اجباری شده است.

    به گزارش شهرکریمه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد فرخ‌فال ظهر امروز در نشست خبری، با اشاره به تحصیل ۸۰ هزار طلبه، فاضل و استاد در قم اظهار داشت: این افراد در سطوح یک تا ۴ حوزه مشغول تحصیل هستند که در سطح یک، سه‌پایه به مقدمات علوم، ادبیات و منطق پرداخته می‌شود و در سه سال بعدی با اصول و فقه آشنا می‌شوند.

    وی بابیان اینکه در پایان سطح یک به طلاب مدرک کاردانی اهدا می‌شود، خاطرنشان کرد: در سطوح ۲ و ۳ مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد و در سطح ۴ مدرک دکترا اختصاص داده می‌شود.

    مدیر حوزه علمیه استان قم تصریح کرد: سطح ۲ و ۳ وضعیت تحصیلی در قم با سایر مدارس و حوزه‌های علمیه کشور متفاوت است یعنی طلبه در مدارس کشور در سطح یک با همان نظم و ترتیب اولیه تا پایان ادامه می‌دهد ولی در اینجا وقتی طلبه‌ای توانایی تدریس دارد، می‌تواند اعلام کرسی کرده و طلبه‌های دیگر به اختیار خودشان آن‌ها را انتخاب و در کلاس‌های آن‌ها حضور پیدا کنند.

    وی به وجود ۴۵ مدرسه در سطح یک تحصیلات حوزوی اشاره کرد و گفت: وضعیت تشکیل و حضور در کلاس‌ها تا سال ۹۰ کاملاً اختیاری بود و کسانی که کامل حضور داشتند با معدل ۱۲ می‌توانستند پذیرفته شوند و کسانی که به‌صورت نامنظم در کلاس‌ها حضور نداشتند با معدل ۱۶ قبول می‌شدند که از سال جدید تحصیلی حضور در کلاس‌ها کاملاً اجباری خواهد بود.

    فرخ‌فال هدف از اجباری‌کردن شرکت در کلاس‌های آزاد را منظم‌تر شدن طلاب دانست و افزود: طرح تکمیل ساماندهی دروس سطوح عالی بعد از تائید بزرگان حوزه و آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه از سال تحصیلی جدید ۹۶-۹۵ اجرایی خواهد شد.

    وی به برخی طلاب شاغل در مأموریت‌های حوزه و نظام اشاره کرد و اظهار داشت: این افراد با همان برنامه قبلی و در قالب غیرحضوری با حداقل قبولی ۱۲ می‌توانند دروس را انتخاب کنند. ۱۸ هزار طلبه به‌صورت آزاد در کلاس‌ها ثبت‌نام کرده بودند که فقط سه هزار نفر آن‌ها به‌صورت مداوم در کلاس‌ها شرکت می‌کردند.

    مدیر حوزه علمیه استان قم به زمان افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه اشاره کرد و گفت: سال تحصیلی جدید ۹۶-۹۵ روز سه‌شنبه ۱۶ شهریورماه با حضور یکی از مراجع عظام تقلید و سخنرانی آیت‌الله اعرافی برگزار خواهد شد.

    تسنیم قم

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.