[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، سید احسان سرکشیکیان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به حضور خادمان ایرانی در حرم امام حسین(ع) در ایام اربعین اظهار کرد: این حرکت با ۲۵۰ نفر خادم ایرانی شروع شد و در سال گذشته این عدد ۵۰۰ نفر بود، امسال […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، سید احسان سرکشیکیان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به حضور خادمان ایرانی در حرم امام حسین(ع) در ایام اربعین اظهار کرد: این حرکت با ۲۵۰ نفر خادم ایرانی شروع شد و در سال گذشته این عدد ۵۰۰ نفر بود، امسال تعداد خادمان ایرانی به هزار نفر افزایش یافتند، خادمان در بخش‌های مختلف حرم امام حسین(ع) همچون رواق مطهر، کفشداری، گمشدگان و مضیف  مشغول خدمت خواهند شد.

وی ادامه داد: زمان خدمت خادمان ایرانی افتخاری حرم امام حسین(ع) از روز ۱۰ صفر تا ۲۱ صفر است و این خادمان هر روز ۸ ساعت شیفت دارند، خادمان از شهرهای مختلف ایران هستند و ستاد خادمان افتخاری حرم امام حسین(ع) با عنوان سخاء در شهر قم شکل گرفته است.

دبیر اجرایی ستاد خادمان افتخاری حرم امام حسین (ع) افزود: سه هزار نفر برای خادمی در حرم امام حسین(ع) در دهه نخست سال محرم ثبت نام کردند، شرط ثبت نام داشتن توان جسمی و فیزیکی و تخصص بود، این افراد پس از مصاحبه و گزینش، در خصوص زبان عربی، فرهنگ شناسی، حرم شناسی و آداب خدمت مورد آموزش قرار گرفتند.

سرکشیکیان با اشاره به همایش خادمان افتخاری حرم امام حسین(ع) اظهار کرد: این همایش با پیام آیت‌الله مکارم شیرازی در سالن همایش‌های مدرسه علمیه امام موسی کاظم در روز جمعه ۵ مهر برگزار شد.

وی ادامه داد: جلسات مستمری در طول سال برگزار شد تا خادمان ایرانی افتخاری حرم امام حسین(ع) به خوبی خدمت داشته باشند، این خادمان حلقه وصل بین خادمان عراقی و زائران ایرانی هستند.

دبیر اجرایی ستاد خادمان افتخاری حرم امام حسین (ع) افزود: اعزام خادمان افتخاری حرم امام حسین(ع) در روز سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ با ۱۷ دستگاه از شهر قم خواهد بود، اعزام گروهی دیگر از خادمان نیز از استان خوزستان صورت خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بحث نظارت و ارزیابی بر روی خادمان افتخاری حرم امام حسین(ع) از روز نخست ثبت نام انجام شده است تا بتوانیم کیفیت بخشی برای آینده داشته باشیم، کارها را با نظم پیش می بریم و برای خادمان کارت رسمی عتبه امام حسین(ع) صادر می‌شود و آن‌ها لباس متحد الشکل خواهند داشت.

انتهای پیام/۷۸۰۰۴/آ۴۰/ر

[ad_2]