دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: حوزه‌های علمیه برای مقابله با هجمه‌های گروه‌های انحرافی به سلاح علم مجهز شوند.

به گزارش شهر کریمه، آیت‌الله محمدحسن اختری در آئین افتتاح دانشکده علوم اسلامی دانشگاه اهل‌بیت(ع) که در این دانشکده برگزار شد، با اشاره به اینکه وجود دانشکده اهل‌بیت(ع) در جوار حرم حضرت معصومه(س) یک توفیق محسوب می‌شود، اظهار داشت: امیدواریم دانشکده اهل‌بیت(ع) بتواند یکی از اهداف و رسالت‌های مکتب اهل‌بیت (ع) را به انجام برساند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه در کشور مشاهده می‌شود بسیاری از سیاستمداران و اساتید به‌خاطر اینکه پرورش‌یافته کشورهای دیگری هستند در برنامه‌ریزی و آموزش نگاه دیگری را تلاوت می‌کنند و به دلیل اینکه در آن کشورها تربیت‌شده‌اند و بینش آنان براین اساس است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) ادامه داد: هنوز نتوانسته‌ایم در ایران سلسله تعلیمات و معارف اقتصاد اسلامی را بر پایه بینش اسلامی داشته باشیم. بسیاری از کشورها در دنیا از روش کادرسازی و تربیت عالمان و اندیشمندان توانسته‌اند در کشورهای دیگر حضور خود را تصویب کنند و افکار خود را ترویج دهند.

اختری خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر برخی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تلاش کرده‌اند تا مرکز عالی به دانشگاه ارتقا پیدا کند که رئیس‌جمهور هم موافقت خود را در این زمینه اعلام کرده‌اند. از وزارت علوم انتظار داریم که این مجموعه را یاری کند تا دانشگاه اهل‌بیت (ع) جایگاه واقعی واصلی خود را به دست بیاورد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) عنوان کرد: هنگامی‌که قرار شد دانشگاه اهل‌بیت (ع) تأسیس شود شورای عالی مجمع اهل‌بیت(ع) (ع) به‌ریاست آیت‌الله مصباح‌یزدی شورای عالی تأسیس دانشگاه اهل‌بیت(ع) را تصویب کرد و با تلاش‌هایی که صورت گرفت موافقت وزارت علوم با دانشگاه اهل‌بیت (ع) تصویب شد و کار خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه برای مقابله با هجمه‌های گروه‌های انحرافی به سلاح علم مجهز شوند، ادامه داد: دیدگاه شورای عالی مجمع اهل‌بیت(ع) و آیت‌الله مصباح‌یزدی این بوده که در این دانشگاه باید کادرهای اسلامی خوب پرورش دهیم و رشته‌هایی مانند معارف اسلامی، تاریخ اسلام، تاریخ تشیع، اسلام‌شناسی، شیعه شناسی، عرفان و کلام ایجاد شود.