[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله علیرضا اعرافی غروب یکشنبه در دیدار اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار شد، گفت: باید اقدامات خوبی در سطح ملی و استانی در حوزه درمان و پیشگیری از گسترش مواد مخدر انجام شود تا شاهد کاهش آسیب‌های ناشی […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله علیرضا اعرافی غروب یکشنبه در دیدار اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار شد، گفت: باید اقدامات خوبی در سطح ملی و استانی در حوزه درمان و پیشگیری از گسترش مواد مخدر انجام شود تا شاهد کاهش آسیب‌های ناشی از این بلای خانمان سوز باشیم.

وی گفت: دستگاه‌های فرهنگی، علمی، دانشگاهی، آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه در برابر مسائل اجتماعی رسالت سنگینی دارند و معالجه درد بزرگ اجتماعی اعتیاد از وظایف این دستگاه‌ها است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور فرهنگ‌سازی و پیشگیری از اعتیاد در جامعه را وظیفه‌ای همگانی دانست و افزود: حوزه علمیه دارای هویت فرهنگی، اجتماعی و مردمی است که در زمینه آسیب‌های اجتماعی نیز رسالت‌هایی بر عهده دارد و اعتیاد نیز در رتبه نخست آسیب‌های اجتماعی قرار دارد.

وی بیان کرد: نگاه فردی به اعتیاد با رویکرد فقهی همراه است اما برای پیشگیری از اعتیاد تنها نگاه فردی کافی نیست زیرا اعتیاد به عنوان پدیده بسیار مخرب اجتماعی باید مورد ارزیابی قرار گیرد و به بررسی آن بپردازیم.

آیت الله اعرافی گفت: از آنجایی که اعتیاد میلیون‌ها انسان را به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کام خود می‌کشد و خسارت و تخریب‌های بسیاری را به همراه دارد باید مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد و در این ارزیابی لازم است که نگاه‌های دینی نیز با آن همراه باشد.

قبح پدیده مخرب اعتیاد باید افزون شود

وی با بیان اینکه در نگاه اجتماعی قبح پدیده مخرب اعتیاد باید افزون شود، گفت: حوزه علمیه چنانچه به درستی این مسئله را تحلیل کند و مقدمات کار را به خوبی انجام دهد می‌تواند تأثیرگذاری بسیاری داشته باشد.

امام جمعه قم بیان کرد: حضور منجسم در عرصه پیشگیری از اعتیاد می‌تواند موجب کاهش ابتلاء به مواد مخدر در کشور شود.

وی با اشاره به لزوم انجام اقدامات مقدماتی از جمله آگاهی، اطلاعات، تحقیقات و مطالعات برای انجام اعمال پیشگیرانه، افزود: برای پیشگیری از یک سو باید همه اطلاعات را به صورت منظم جمع‌آوری کنیم و از سوی دیگر باید تحقیقات لازم را انجام دهیم زیرا اعتیاد هم به عنوان مسئله فردی و هم به عنوان مسئله اجتماعی می‌تواند مورد تحقیق قرار گیرد.

آیت الله اعرافی اظهار داشت: حضور روحانیت در فرهنگ سازی و اشاعه قبح اعتیاد و همچنین پیشگیری از اعتیاد باید گسترش یابد.

وی ضلع مهم پیشگیری از اعتیاد را در قم معرفی کرد و افزود: لازم است هسته‌های پیشگیری از اعتیاد علاوه بر قم در همه استان‌ها شکل گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، بیان کرد: متأسفانه جامعه بین المللی قدر تلاش‌های گسترده ایران و خدمات و سختی‌های شهدا را ندانسته است و ما به عنوان حوزه مدعی هستیم و این امر را از جامعه بین الملل مطالبه داریم.

[ad_2]