آیت الله محسن اراکی غروب پنجشنبه در همایش حوزه انقلابی و رسالت‌های آن گفت: حوزه انقلابی باید دشمنان درونی و بیرونی خود را به خوبی بشناسد و جامعه را نسبت به نفوذی‌ها حساس کند و هشدار دهد. آیت الله محسن اراکی غروب پنجشنبه در همایش حوزه انقلابی و رسالت‌های آن که با حضور هزاران طلبه […]

آیت الله محسن اراکی غروب پنجشنبه در همایش حوزه انقلابی و رسالت‌های آن گفت: حوزه انقلابی باید دشمنان درونی و بیرونی خود را به خوبی بشناسد و جامعه را نسبت به نفوذی‌ها حساس کند و هشدار دهد.

آیت الله محسن اراکی غروب پنجشنبه در همایش حوزه انقلابی و رسالت‌های آن که با حضور هزاران طلبه در مصلای قدس برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: امروز در شرایط بسیار حساس و ویژه‌ای قرار داریم چرا که بسیج عمومی شیاطین علیه ارزش‌های اسلامی را شاهد هستیم.

وی بیان داشت: حوزه انقلابی در حقیقت از یک جامعه انقلابی بر می‌خیزد و امروز نعمت بزرگی که انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل و همچنین مقام معظم رهبری، مراجع و حوزه علمیه در اختیار ما قرار داده فرصت گران‌بهایی است که وظیفه ما را سنگین می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ملت ایران ماهیت طاغوتی کشور را به یک هویت اسلامی مبدل کرد، افزود: جامعه ما زمانی تحت استعمار و همچنین طاغوت بود اما امام راحل با نهضتی که به راه انداختند توانستند هویت اسلامی و توحیدی را برای جامعه ما به ارمغان بیاورند.

وی با بیان اینکه حوزه انقلابی آن حوزه‌ای است که بتوانند جامعه را به سمت اهداف الهی سوق دهد، افزود: جامعه‌ای که بر اساس فرامین الهی اداره شود دارای آرامش و قدرت خواهد بود.

جامعه انقلابی هراسی به دل ندارد

آیت الله اراکی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جامعه انقلابی هراسی به دل ندارد، افزود: اگر یک جامعه‌ای انقلابی باشد در این صورت به پیروزی دست خواهد یافت و احساس ضعف و سستی به خود راه نمی‌دهد بلکه با آرامش و قدرت و اقتدار به کار خود ادامه می‌دهد.

وی بیان داشت: یک جامعه انقلابی که وحدت و یکپارچگی را حفظ می‌کند و از نزاع، درگیری و پراکندگی خود را دور می‌سازد یک جامعه موفق است و حوزه انقلابی نیز حوزه‌ای است که بتواند چنین روحیه و احساساتی را در جامعه ایجاد کند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در ادامه بیان داشت: حوزه انقلابی سه وظیفه مهم را باید توجه داشته باشد که آشناسازی جامعه نسبت به شیطان، شناخت عالمان فاسدی که در لباس دین هستند و همچنین شناخت نیازهای جامعه انقلابی است.

وی بیان داشت: از رهنمون‌های امام راحل این گونه استنباط می‌شود که عالمان فاسد می‌توانند خطر بدی برای جامعه اسلامی به شمار بیایند و حوزه انقلابی در این راستا باید به شناسایی و معرفی این عناصر فاسد بپردازد.

آیت الله اراکی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید مسئله نفوذ را که رهبر معظم انقلاب به آن تأکید دارند جدی بگیریم، افزود: حوزه انقلابی باید دشمنان درونی و بیرونی خود را به خوبی بشناسد و جامعه را نسبت به نفوذی‌ها حساس کند و هشدار دهد.