حضرت آ‌یت الله نوری همدانی با تأکید بر این که حوزه باید فکر غدیر را با دلیل و برهان برای کل جهان تبیین کند، گفت: مسأله غدیر قم صرفا یک مسأله مقطعی و تاریخی نیست بلکه موضوع بسیار مهم سیاسی، فرهنگی و مذهبی به شمار می رود که در این روز بزرگ دین اسلام کامل […]

حضرت آ‌یت الله نوری همدانی با تأکید بر این که حوزه باید فکر غدیر را با دلیل و برهان برای کل جهان تبیین کند، گفت: مسأله غدیر قم صرفا یک مسأله مقطعی و تاریخی نیست بلکه موضوع بسیار مهم سیاسی، فرهنگی و مذهبی به شمار می رود که در این روز بزرگ دین اسلام کامل می شود.

به گزارش شهرکریمه به نقل ازرسا، حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تبریک عید سعید غدیر گفت: عید غدیر اعم اعیاد بوده و از دیگر عیدها مهم تر و بابرکت تر است.

وی افزود: مسأله غدیر قم صرفا یک مسأله مقطعی و تاریخی نیست بلکه موضوع بسیار مهم سیاسی، فرهنگی و مذهبی به شمار می رود که در این روز بزرگ دین اسلام کامل می شود، پس از اتمام نبوت، امامت به جای آن می نشیند تا تمام ارزش هایی که به وجود آمده بود را تداوم ببخشد و حفظ کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که شیخ عباس قمی در یکی از کتاب ها می نویسد که در زمان صدوق ۲۰۰ هزار محدث در قم وجود داشته است، اظهار داشت:  این خیلی مهم بوده و الان افولی به وجود آمده است.

وی ادامه داد: کشف المراد از چندین جهت حقانیت شیعه و مکتب اهل بیت(ع) را اثبات می کند که نخستین آن عصمت است که غیر از حضرت علی(ع) در آن زمان معصوم نبوده است، مسأله دوم نص به شمار می رود و به گونه ای نیست که مردم جمع شوند و کسی را به عنوان سرپرست انتخاب کنند، مسأله دیگر افضلیت است یعنی کسی که امام است باید افضل باشد؛ حضرت علی(ع) حداقل از ۳۰ جهت افضلیت داشته است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که ما در مسیر امامت به صورت استوار مانده ایم، ابراز داشت: امامت همانند نبوت امری جعل شده از سوی خداوند متعال است، افتخار ما این است که پیرو مکتب غدیر هستیم که باید آن را برای همگان تبیین کنیم.

وی با تأکید بر این که حوزه باید فکر غدیر را با دلیل و برهان برای کل جهان تبیین کند، عنوان کرد: جامعه مدیر می خواهد و صفاتی دارد که آن ها اهل بیت(ع) هستند، تا کنون هر وقت غیر ایشان کسی روی کار آمده نتیجه آن را دیده ایم که چه شده است؛ افتخار ما این است که شیعه چنین فکری دارد و از تفکر غدیر تبعیت می کن