[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر پنج شنبه در بیست و یکمین اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم که در موسسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به جایگاه والای نهج البلاغه عنوان کرد: ابعاد وسیع تمدن ساز […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر پنج شنبه در بیست و یکمین اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم که در موسسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به جایگاه والای نهج البلاغه عنوان کرد: ابعاد وسیع تمدن ساز در نهج البلاغه به زیبایی ترسیم شده است.

وی افزود: جامعه اساتید پیشگام پیام رسول خدا(ص) است و پرچمداری و ابلاع پیام خاندان پیامبر گرامی اسلام از کارهایی است که طلاب باید به آن عمل کنند.علی رغم همه کاستی ها، تلاش مجدانه و پیوسته مسئولان مرکز مدیریت حوزه های علمیه در جهت اعتلای حوزه است.

عضو فقهای شورای نگهبان مطرح کرد: تدوین اسناد جامع در حوزه از اقداماتی است که ما در پرتو راهنمایی‌های مرجعیت انجام می‌دهیم و اقدامات خوبی در قم و شهرستان‌ها انجام شده است.

وی تأکید کرد: ما در این مسیر نیازمند حمایت و راهنمایی و نقد متخصصان هستیم و در حوزه فقه معاصر، دفتر این فقه به بررسی‌های لازم می‌پردازد و چند درس در این حوزه آماده شده است.

آزادی طلاب در انتخاب اساتید حفظ شود

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: باید انتخاب گری طلاب و آزادی آن‌ها در انتخاب اساتید حفظ شود، انتظاری که از اساتید وجود دارد توجه به شرایط طلاب بوده و طلاب در شرایط نه چندان مناسب با سختی‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی مطرح کرد: امیدواریم قلب حوزه که دروس سطوح عالی است، آماده ایفای نقش‌های بیشتر باشد، این قلب حوزه باید تولید علم و اندیشه کند؛ امروز در جهانی قرار داریم که قافله علم رو به جلو است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: ما نیازمند افرادی همچون خواجه نصیرالدین طوسی هستیم که به نیازهای نو در جامعه پاسخ دهند، این کار به عهده قلب حوزه که سطوح عالی است می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: آسیب‌هایی در مقوله اخلاق و تربیت وجود دارد که باید حل شود؛ حوزه ما باید حوزه‌ای باشد که به اصالت‌های خود عشق بورزد، به پرسش‌ها پاسخ دهد، در مبارزه با تجمل و تشریفات پیشگام باشد، در کنار مستضعفین باشد و بنیان آن بر علم بنا شده باشد، حوزه مستقل اهل نقد و مطالبه و پاسخگوی نیازها باشد.

آیت الله اعرافی بیان کرد: حوزه در برابر خطا و انحراف در هر جا که باشد سخن عالمانه و درست می‌زند و این حوزه اهل جناح بازی نبوده و نقد صحیح مواضع غلط از وظایف اصلی حوزه است.

[ad_2]