به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی شامگاه شنبه در آیین افتتاحیه دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن مخصوص طلاب علوم دینی که در مدرسه علیمه امام کاظم(ع) برگزار شد، به لزوم ترویج و توسعه فرهنگ و ادبیات قرآن در ایران و جهان پرداخت. وی با بیان این که […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی شامگاه شنبه در آیین افتتاحیه دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن مخصوص طلاب علوم دینی که در مدرسه علیمه امام کاظم(ع) برگزار شد، به لزوم ترویج و توسعه فرهنگ و ادبیات قرآن در ایران و جهان پرداخت.

وی با بیان این که باید روح همگرایی و اتحاد بین امت های اسلامی تقویت گردد، اظهار کرد: در باب قرآن بخش بسیاری از معارف وجود دارد که بین همه مذاهب اسلامی مشترک هست.

مدیر حوزه های علمیه کشور دنبال کرد: از خصوصیات تمدن اسلامی این هست که حول کانون قرآن حرکت می نماید و برای این که این کتاب فرهنگ سازی و تمدن آفرینی کند باید به سمت آن حرکت کنیم و خود را در محضر آن نگاه کنیم.

آیت الله اعرافی افزود: با وجود اینکه از مراحلی از تفسیر قرآن گذر کردیم اما همچنان در اول راه قرار داریم و باید جایگاه ها علمی، دینی و حوزه ها برای برداشتن گام های بزرگ در توسعه مرزهای تفسیر علوم قرآنی کوشش کنند و انتظار ما از این مسابقات این هست که آینده درخشان تری ترسیم کند و به سمت قلمروهای نو در تفسیر و علوم قرآنی حرکت کند.

وی با بیان اینکه بدون تردید درمان آلام امروز امت اسلام با برگشت به قرآن با روش شناسی درست میسر هست، اظهار کرد: انقلاب اسلامی و گفتمان آن بر این راه و روش تأکید میورزد.

ریاست جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که در این مسابقات باید از ایده های نو و جدید در حوزه موضوعات قرآنی استقبال کرد و در این مسیر پشتیبانی های لازم از پژوهشگران قرآنی صورت پذیرد و راه برای شکل گیری یک گفتگوی بین المللی حول قرآن ایجاد نماییم.

وی اظهار کرد: اینکه مسلمین امروز در شرایط دشوار جای گرفتند و کشورهای اسلامی با مشکلاتی رو به رو هستند و دچار عقب ماندگی هایی می باشند و دشمنان امت اسلام را مورد هجوم قرار می دهند به علت فاصله گرفتن از قرآن و آموزه های قرآنی هست.

آیت الله اعرافی اظهار کرد: این مسابقات باید پیشگام فعالیت های قرآنی باشد و در این راستا نیازمند ترسیم سند راهبردی جامع هستیم تا وارد عرصه های اجرایی گردد.