به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی شامگاه چهارشنبه در دیدار ریاست کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه کارکرد کمیته امداد استان شهر قم دلگرم کننده هست، گفت: نگاه و توجه مسئولان و مسئولین کشور به استان شهر قم باید متمایز باشد البته منظور از نگاه متمایز، […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی شامگاه چهارشنبه در دیدار ریاست کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه کارکرد کمیته امداد استان شهر قم دلگرم کننده هست، گفت: نگاه و توجه مسئولان و مسئولین کشور به استان شهر قم باید متمایز باشد البته منظور از نگاه متمایز، تبعیض نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه شهر قم با بیان اینکه انتخاب شهر قم به عنوان پایگاه تفکر ساز توسط کمیته امداد اقدامی قابل تقدیر هست، افزود: امدادرسانی یک مقوله عمومی و انسانی هست که البته در منطق دینی ممیزاتی دارد.

اهتمام بر همکاری میان کمیته امداد و حوزه های علمیه

وی با بیان اینکه همکاری میان کمیته امداد و حوزه های علمیه ارزش دارد، دنبال کرد: همکاری حوزه های علمیه و کمیته امداد در زمینه کمک به محرومین جامعه ارزش بسیاری دارد و حوزه های علمیه در این زمینه از هیچ کوشش و کمکی دریغ نمی کند.

امام جمعه شهر قم با اشاره به حجم های وسیع جامعه المصطفی تصریح نمود: در جامعه المصطفی ده ها هزار دانش آموخته از سراسر جهان مشغول تحصیل می باشند بنابر این امکان عرضه الگوی کمیته امداد توسط جایگاه ها و دانش آموختگان جامعه المصطفی در جهان وجود دارد.

آیت الله اعرافی با اشاره به کارکرد جامعه المصطفی گفت: این مرکز دارای ده ها هزار دانش آموخته در جهان هست و امکان عرضه الگوی کمیته امداد توسط جایگاه ها و دانش آموختگان جامعه المصطفی در جهان وجود دارد.

روحانیون در زمینه عارضه زدایی از جامعه وظیفه دارند

وی با بیان اینکه طلاب و روحانیون در زمینه عارضه زدایی از جامعه وظیفه دارند، گفت: حوزه های علمیه در استان های متفاوت کشور وجود دارد و میتوان از این حجم برای فقر زدایی جامعه بهره برد؛ علاوه بر این مبلغان طرح هجرت و مسئولان حوزه های علمیه نیز آماده همکاری و فعالیت در این زمینه می باشند.

مدیر حوزه های علمیه با اهتمام بر اینکه باید روح تعاون و کمک در جامعه تقویت گردد افزود: باید برای فقرزدایی برنامه ریزی دارا باشیم و کوشش کنیم تا سرعت فقر از فقرزدایی زیادتر نشود و هرسال شاهد کاهش تعداد فقرا باشیم؛ البته برای رسیدن به این هدف نیازمند توجه و کارهای بنیادی مسئولین هستیم.