– خبر ها استانها – به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شیراز، ، آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز در خطبه‌های نمازجمعه شیراز گفت: باید امروز ادامه ابن‌سینا، سعدی و حافظ‌ها از همین مدرسه و حوزه‌های علمیه بیرون آید و  در این راستا انتظار یک تغییر بنیادی در جایگاه ها علمی و […]

– خبر ها استانها –

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شیراز، ، آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز در خطبه‌های نمازجمعه شیراز گفت: باید امروز ادامه ابن‌سینا، سعدی و حافظ‌ها از همین مدرسه و حوزه‌های علمیه بیرون آید و  در این راستا انتظار یک تغییر بنیادی در جایگاه ها علمی و حوزه‌ها را داریم.

دژکام با بیان اینکه حوزه‌های علمیه به لحاظ علمی لطمه زیادی خورده هست، اضافه کرد: حوزه‌ا‌ی که خروجی آن عالمی مثل میرزای شیرازی بوده، کارش به جایی دست یافته که می‌گویند حوزه دیگر عالم تربیت نمی‌کند.

وی تصریح نمود: در مدرسه خان و محیط اطراف آن، شخصیت‌های بزرگی مثل ملاصدرا تحصیل می‌کردند اما امروز شما در این مناطق، حس و حال علمی خاصی فهم نمی‌کنید.

ایلام| ساخت حوزه علمیه جامع در استان ایلام نیازمند توجه مخصوص مسئولین هست

خطیب جمعه شیراز تصریح نمود: به مسؤولان استان فارس  به‌ویژه میراث فرهنگی و گردشگری نیز تاکید کردم شما نباید توریست را بیاورید و ساختمان نشانش دهید، لکن باید جایگاه ها علمی شیراز را به آنها نشان داده که چه پیشینه درخشانی در توسعه مسیر علمی کشور و پرورش شخصیت های بزرگ داشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در فارس در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه حوزه‌های علمیه و جایگاه ها علمی و فرهنگی اطراف حرم حضرت احمد بن موسی بر علیه السلام جلوه گر فرهنگ اصیل استان فارس و شهر شیراز می باشند از مسئولین خواست برای ساماندهی اطراف این حرم شریف زیادتر کوشش کنند.

خطیب جمعه شیراز، علاوه بر این برجام را مصداق روشن بدعهدی دشمنان و بی نتیجه بودن سازش با آنها دانست و گفت: هر موقع در مقابل زورگویان ایستادیم نتیجه بهتری گرفتیم و تجربه در این سال‌ها نشان داده مقاومت به طور مستمر نتیجه بهتری داشته هست.

دژکام در خطبه‌های نماز امروز به ۱۰ آذر روز  شهادت سید حسن مدرس و  مجلس شورای اسلامی اشاره و گفت:  امروز که در پرتو نظام مقدس جمهوری اسلامی، نمایندگان خود را انتخاب می‌کنیم، تکلیف برای رأی‌دهندگان سنگین هست چراکه کسی که ما به وی رأی می‌دهیم، سرنوشت ملت در دست او هست.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه "امام راحل می‌گفت مثل مدرس انتخاب کنید" افزود: شهید مدرس عالم و آگاه به مسائل دین، کشور و زمانه خود بود و همین‌جا باید ذکر نمود که علم با مدرک متمایز هست و مجلس نیز نمایندگانی از جنس آیت الله مدرس می‌خواهد.