×
×

حکم شرعی فریب افکار عمومی در تبلیغات انتخاباتی

  • کد نوشته: 5304
  • تهمت، فریب افکار عمومی، تخریب و ایجاد ناامنی در افکار عمومی از مصادیقی است که شرع مقدس اسلام آن را برای کسانی که مسئولیت های کلان اجتماعی را برعهده دارند حرام می داند.

    حکم شرعی فریب افکار عمومی در تبلیغات انتخاباتی
  • به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام سید ابراهیم ربانی امروز در آیین بیان احکام شرعی آستان مقدس حضرت معصومه(س) که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد به تشریح برخی از احکام مرتبط با انتخابات پرداخت و عنوان کرد: از منظر شرع مقدس اسلام مؤمن در صورتی مجاز به تکلیف الهی است که مقدمات تکلیف را با مبانی حلال همراه کرده باشد.

    کارشناس بیان احکام شرعی آستان مقدس حضرت معصومه(س) به تشریح مصداقی مقدمات حلال تکالیف شرعی پرداخت و اظهار داشت: از منظر شرع مقدس اسلام مومن جایز نیست با لباس و یا در مکان غصبی نماز بخواند؛ بر این اساس فقه پویای اسلام ناب محمدی برای تکالیف محوری زمینه هایی معیار را ترسیم کرده است.

    حجت الاسلام ربانی با اشاره به تعریف و هویت تکلیف از منظر شرع مقدس اسلام ابراز داشت: تکلیف در شرع مقدس اسلام همواره به مسئولیت های شرعی مومن اشاره دارد تا جایی که حضور در انتخابات به منظور بر عهده گرفتن مسئولیت اجرای احکام الهی در نظام اسلامی یکی از مصادیق تکلیف در شرع مقدس اسلام است.

    کارشناس بیان احکام شرعی آستان مقدس حضرت معصومه(س) دروغ را از مصایق مقدمات حرام در تکلیف ریاست جمهوری نامزدهای انتخاباتی دانست و گفت: تهمت، فریب افکار عمومی، تخریب، و ایجاد ناامنی در افکار عمومی از مصادیقی است که شرع مقدس اسلام آن را برای کسانی که مسئولیت های کلان اجتماعی را برعهده دارند حرام می داند.

    وی ادامه داد: خود نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید به این زمینه های مقید بوده و تخطی از این احکام مصداق حرام و تخریب زمینه های معیار شرع مقدس اسلام برای یک تکلیف الهی است.

    حجت الاسلام ربانی با تاکید بر این که مقدمه انتخاب اصلح رعایت کردن شرایط حلال تبلیغ اهداف و برنامه ها است، گفت: هر عمل خیری از منظر شرع مقدس اسلام باید مقدمه و زمینه حلال داشته باشد.

    وی افزود: امام حسین(ع) در تشریح زمینه حلال اقدمات شرعی مومن که دامنه اجتماعی دارد چین فرموده اند« مَن حاوَلَ اَمراً بمَعصِیَهِ اللهِ کانَ اَفوَتَ لِما یَرجُو وَاَسرَعَ لِمَجئ ما یَحذَرُ؛ آن که در کاری که نافرمانی خداست بکوشد امیدش را از دست می دهد و نگرانیها به او رو می آورد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.