×
×

حیات و ممات ما با کعبه مرتبط است/برای شهدای منا دیه قتل شبه عمد گرفته شود

  • کد نوشته: 5327
  • آیت الله جوادی آملی با اشاره به فاجعه منا و سوء مدیریت آل سعود در این فاجعه بیان کرد: در خصوص پرونده فاجعه منا باید برای شهدای این پروند دیه قتل شبه عمد گرفته شود.

    حیات و ممات ما با کعبه مرتبط است/برای شهدای منا دیه قتل شبه عمد گرفته شود
  • به گزارش شهرکریمه به نقل از روابط عمومی موسسه اسراء، آیت الله عبدالله جوادی آملی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و محمدی رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اهمیت کعبه برای یکایک مسلمانان، اظهار کرد: مساله حج سالی یک بار است و به مستطعین تعلق دارد و برای غیر مستطیع اصلا نیست، اما کعبه در همه لحظات زندگی ما وجود دارد به صورتی که در همه شرایط مهم می‌گویند به سوی قبله بایستید.

    وی ادامه داد: ما نمی توانیم از کعبه فاصله بگیریم، نماز ما به سوی کعبه، ذبح به سوی کعبه، دفن مرده‌های ما به سوی کعبه و در کل در تمام شرایط زندگی کعبه قبله ما است. ما با کعبه زندگی می کنیم، بنا بر این تنها مساله حج نیست، حیات و ممات ما با کعبه مرتبط است و جدا کردن کعبه از ما امکان پذیر نیست.

    این مرجع تقلید اذعان کرد: این اصل «الکعبه قبلتی» باید به عنوان یک اصل اساسی مانند «القرآن کتابی» یا «الاسلام دینی» مطرح باشد چون این همتای قرآن کریم است، بنا بر این اصل توجه به کعبه باید به زائران آموزش داده شود و جایگاه کعبه برای آنها به درستی تبیین شود.

    آیت الله جوادی آملی با اشاره به فاجعه منا و سوء مدیریت آل سعود در این فاجعه بیان کرد: در خصوص پرونده فاجعه منا باید برای شهدای این پروند دیه قتل شبه عمد گرفته شود و این نکته‌ای است که در مذاکرات باید بر آن تاکید داشت چرا که سوء مدیریت و کار را به دست دیگری سپردن، عامل اصلی این فاجعه بود.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: عزت مومن و نظام به دست خود مومنان و شهروندان است، خرید سوغات و رفتار ما باید با احترام و ادب همراه باشد. آل سعود شاید ما را نشناسد اما ما که خود را می‌شناسیم، ما از دیاری هستیم که به برکت قرآن و عترت در پایبندی به عهد و پیمان و درایت، در همه جهان نمونه هستیم.

    این مرجع تقلید در توصیه به روحانیون کاروان‌ها و مسوولان حج اظهار کرد: باید زائران ما آن تربیتی که به برکت قرآن و عترت در ما هست را رعایت کنند و این نکته به زائران یادآوری شود که عزت با خود ببرند، عزت تحویل آنها بدهند و با عزت برگردند و توجه داشته باشند زبان مشترکی که همه مردم جهان آن را می پسندند، ادب است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.