×
×

خانم داودی بانویی در طراز انقلاب بود

  • کد نوشته: 29167
  • [ad_1] به گزارش خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در مراسم یادبود مجازی درگذشت خانم داوودی معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران بیان کرد: نزدیک به ۸۰ ختم قرآن در سطح کشور برای خانم داوودی برگزار شده است که امیدوارم ثواب این ختم به روح ایشان واصل شود و خداوند به همه عزیزانی که […]

    خانم داودی بانویی در طراز انقلاب بود
  • [ad_1]

    به گزارش خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در مراسم یادبود مجازی درگذشت خانم داوودی معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران بیان کرد: نزدیک به ۸۰ ختم قرآن در سطح کشور برای خانم داوودی برگزار شده است که امیدوارم ثواب این ختم به روح ایشان واصل شود و خداوند به همه عزیزانی که در این ختم شرکت کرده اند، اجر بی مثال بدهد.

    وی گفت: خداوند به بشر ظرفیتی داده و از طریق دین و بیانات رسولان خود و کتاب های آسمانی این ظرفیت ها را شکوفا کرده، افزون بر عقلی که به همه بشر ارزانی شده است.

    مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه دین برای شکوفا کردن ظرفیت های انسان آمده است، افزود: دین آمده است تا خواست و نیاز بشر را برای رهایی از شقاوت و رسیدن به سعادت یعنی لذت های خالص دائم سرمد تحقق ببخشد.

    وی بیان کرد: اسلام آمده تا هم شخصیت فردی بشر را به خوبی مدیریت کند و به ما مهارت و توانایی مدیریت خود و به کمال رساندن ظرفیت ها را بدهد و هم رابطه ما را با دیگران تنظیم کند، همچنین رابطه ما با هستی به ویژه رابطه ما با خداوند را تنظیم کند که در این مسیر رابطه انسان با خدا اصالت پیدا می کند و در این مسیر روابط دیگر شکل می گیرد.

    حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور گفت: ما باید بدون هیچ گونه اضطرابی به سمت آن هدف عالی و آرمان بزرگ یعنی رهایی از شقاوت و رسیدن به سعادت حرکت کنیم که در قرآن پایه این حرکت بر ایمان گذاشته شده است.

    وی ادامه داد: چشم انسان باید به غیر هستی باز شود و با خدای متعال ارتباط برقرار کند و نقش های خدا را بر زندگی باور کند، همچنین انسان باید چشمی به آخرت داشته باشد و خانه ابدی خود را پیش چشم خود ببیند و سعادت و شقاوت خود را بر اساس کیفیتی که در آخرت شکل میگیرد و اکنون پیش نظر ما نیست تنظیم کند، انسان باید برای بهشت تلاش کند و از جهنم که کانون شقاوت هاست، فاصله بگیرد.

    مدیر حوزه های علمیه خواهران بیان کرد: انسانی که خود را به دین و آموزه های دینی می سپارد با اضافه کردن این آموزه ها، عقل فطری و آموزه های درونی می تواند باورهای آرامبخشی در این زمینه ها پیدا کند که بر اساس این آرامش است که پای در مسیر عمل و اصلاح خود می گذارد.

    وی گفت: اگر انسان هر آنچه عمل می کند در چارچوب لطف الهی ببیند زندگی برایش دلچسب می شود.

    حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور ابراز کرد: انسانی که عواطفش را بر اساس آموزه های دینی اصلاح کند، ترس و خواست بیجا نداشته باشد، دنیا خواهی او را اسیر خودش نکند و گزنش های بد در زندگی اش وجود نداشته باشد و از پاکی، اخلاص، دستگیری دیگران، شادی دل ها، ستم نکردن و خاموش کردن خشمش لذب ببرد، همه شرایط برایش دلچسب خواهد بود و زندگیش پاک است.

    وی گفت: حیات طیبه آن چیزی است که خداوند به انسان های باورمند به مبدا و معاد و ارزش های مرتبط با آن و پا گذاشته در مسیر عمل صالح ارزانی می کند و این حیات طیبه به تعبیر قرآن زن و مرد نمی شناسد و به زنان و مردان داده می شود.

    مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور با بیان اینکه در نگاه قرآن زن همان نقش ولایت را دارد که مردان دارند، افزود: در آموزه های قرآنی درک کرده ایم که زن و مرد در کنار یکدیگر در حوزه های فردی، خانوادگی و اجتماعی باید ورود کنند.

    وی بیان کرد: در نگاه اسلامی زنان مانند مردان در همه ابعاد حضور دارند که شامل حوزه های فردی، خانوادگی و اجتماعی می شود و زنان و مردان در کنار یکدیگر زندگی مناسب و شایسته را رقم می زنند البته تفکیک وظایفی نیز وجود دارد.

    حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور گفت: خانم داوودی خواهر متدینه و مجاهد، کاردان، عفیفه و باشخصیتی بود که توانست میان ابعاد خانوادگی، فردی و اجتماعی به نحو مناسب، متوازن و هماهنگ جمع کند.

    وی عنوان کرد: خصلت های فردی ایشان، برده خصلت های خانوادگی و خصلت های خانوادگی او برده خصلت های اجتماعی او نشد و ایشان در همه این حوزه ها شخصیتی با ثبات، متعالی، حاکم و هم افزا بر بخش های دیگر داشت.

    مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه معاون آموزش حوزه های علمیه در خصلت های فردی بسیار رشد یافته بودند و دارای شخصیتی کم توقع بودند، افزود: ایشان خانمی کم توقع بود، برای دنیا و تکالب در آن تلاش نمی کرد، کریم، بزرگوار و بزرگمنش بود و دست سخاوت داشت.

    وی با اشاره به اینکه خانم داوودی خود را در گروه، معاونت و معاونینش هضم و حل کرد بود، تصریح کرد: در معاونت آموزش حوزه علمیه خواهران خانم داوودی را نمی دیدیم بلکه جمع معاونت آموزش را می دیدیم.

    حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با بیان اینکه ایشان کاملا بر عواطف خود مسلط بود، افزود: آن تعبیر که به حضرت زینب(س) نسبت داده شده است که ایشان عقیله بنی هاشم بود در مورد معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران نیز به این صورت صدق می کند که ایشان در میان خواهران عقیله بودند و شخصیتی عاقل، فرزانه، استوار و با وقار داشتند.

    وی ادامه داد: خانم داوودی سنجیده عمل می کرد و کم می گفت اما گزیده گو بود، هوش سرشار داشت، برای مشکلات موجود در کار پیشنهادات روشن داشت و پیشنهادات دور از خودنمایی بود، حاشیه در کارش درست نمی کرد و برای مجموعه اش مشکل ایجاد نمی کرد، از همه بیشتر کار می کرد و این مقدار از عظمت های روحی که در این فرد به ظهور رسیده بود پنددآموز و درس آموز است.

    مدیر حوزه های علمیه خواهران بیان کرد: ایشان بنا بر سخنان نزدیکانش خانه داری شایسته، همسری فداکار، تربیت کننده فرزندانی مومن و تلاش گر و ایجاد کننده محیطی شاداب، آرام و آراسته در خانه بود.

    وی با اشاره به شرح صدر معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران افزود: ایشان به طور طبیعی و با خواست جمعی به عنوان معاونت آموزش حوزه انتخاب شدند، زمانیکه خانم داوودی را به عنوان کاندیدای معاونت آموزش معرفی کردم هیچ کس با ایشان مخالفت نکرد زیرا ایشان شرح صدر داشت و سخت ترین انتقادات و مشکلات در حین کار را در آسیاب وجود خود آرد وآرام می کرد.

    حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور بیان کرد: در طول مدتی که در خدمت معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران بودیم هیچ گاه در میان معاونانش شکایتی از ایشان نداشتیم و هیچ کس از نواقص روحی و مدیریتی خانم داوودی برای ما نگفت.

    وی با اشاره به صفت رازداری ایشان افزود: معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران هیچ گاه با کسی مجادله نکرد و تنها گاهی تند ترین انتقادات را با بیانی کوتاه پاسخ می گفت و به رغم برخوردهای تندی که می توانست شخص را بشکند اما ایشان استوار می ایستاد.

    مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور بیان کرد: معاونت آموزش بسیاری پررفت و آمد است وطلاب بسیاری به رغم مشکلات در درس های خود دچار مشکل می شدند که کسی که می توانست حلال مشکلات باشد خانم داوودی بود.

    وی گفت: ایشان در طول این مدت آنچه را که حق تشخیص می داد و یا با مشورت به آن می رسید به خوبی دفاع و در راه جریان حق حرکت می کرد.

    حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور ابراز کرد: در کنار این همه فعالیت اجتماعی خانم داوودی معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران کاملا عفیفه بود و نگاه مستقیم به مردی نمی کرد و از مدار رفتار و اخلاقی که اسلام توصیه کرده بود خارج نشد.

    وی گفت: کسانی که ایشان را از جوانی می شناسند، گواهی می دهند که این ویژگی ها از ابتدا در خانم داوودی وجود داشته است نه اینکه این کمالات بعدا بر اساس تجربه به ایشان اضافه شده باشد.

    مدیر حوزه های علمیه خواهران اظهار داشت: معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران شخصیتی بود که در همه فعالیت های اجتماعی و سیاسی شرکت کرد، شخصیتی ولایتمدار و بصیر بود و جهت گیری های انقلاب را می دانست و خانمی در طراز انقلاب بود و به خوبی می دانست فعالیت های اجتماعی و سیاسی درست را از نادرست تشخیص دهد و هیچ گاه مواضع ناموزونی در فعالیت های سیاسی ایشان دیده نشد.

    وی گفت: ایشان دارای یک بصیرت مناسب سیاسی و مدیریتی اجتهادی و توان شکستن بن بست های عادی و گذشتن از رویه ها و روحیه های عادی بود.

    حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور ابراز کرد: خانم داوودی این اواخر به دلیل توانایی های بالا در شوراهای مشورتی عالی حوزه های علمیه شرکت کردند و ایشان عضو شورای سیاست گذاری ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش نیز و عضو هیئت امنای جامعه الزهرا(س) و از پیشگامان راه اندازی مرکز مدیریت حوزه های علمیه بودند. /۹۲۴/ج

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.