رئیس هیات کوهنوردی استان قم نسبت به فعالیت برخی گروه های غیر مجاز در رشته کوهنوردی هشدار داد و به خانواده ها توصیه کرد مانع حضور فرزندان خود اعم از دختر و پسر در این گروه های فاقد مجوز شوند. مهدی مصطفی لو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: در استان قم […]

رئیس هیات کوهنوردی استان قم نسبت به فعالیت برخی گروه های غیر مجاز در رشته کوهنوردی هشدار داد و به خانواده ها توصیه کرد مانع حضور فرزندان خود اعم از دختر و پسر در این گروه های فاقد مجوز شوند.

مهدی مصطفی لو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: در استان قم ۸ گروه کوهنوردی دارای مجوز رسمی هستند و همه اعزام ها و صعودهای آنها از نظر جنسیت، تفکیک شده است.
وی ادامه داد: اگر مردم از فعالیت گروه های غیر مجاز که گاه به صورت مختلط اعزام می کنند اطلاعی کسب کردند به حراست اداره کل ورزش و جوانان قم اطلاع دهند و قبل از ورود به گروه ها، در مورد آن استعلام بگیرند.
مصطفی لو بیان داشت: گروه های فاقد مجوز خارج از سیستم ورزش فعالیت دارند و کوهنوردان باید مراقب چنین گروه هایی باشند.
وی انجام هر گونه اردو و یا اعزام مختلط از سوی هیات کوهنوردی قم را تکذیب کرد و گفت: برنامه های گروه این است که همیشه بانوان و آقایان در قالب دو گروه تفکیک شده اعزام شوند و ما این مسائل را به خوبی رعایت خواهیم کرد.
وی با اشاره به برنامه های صعود برون مرزی گفت: تیم ۹ نفره کوهنوردی قم در تابستان امسال از قله کازبک مرتفع ترین کوه کشور گرجستان صعود خواهند کرد.
مصطفی لو افزود: دو تن دیگر از کوهنوردان قمی به زودی از کوه البروس در روسیه که به بام اروپا شهرت دارد، صعود می کنند.
وی هم چنین گفت: هم اکنون ۸۰۰ تا ۹۰۰ کوهنورد در ۸ گروه استان قم فعالیت دارند و در سال جاری ۱۶ کارگاه و کلاس آموزشی برای این افراد برگزار شده است.
وی اظهار داشت: ما در زمینه برگزاری کلاس های آموزشی برای تهیه لوازم کمک آموزشی مشکل داریم و بودجه لازم در این زمینه اختصاص داده نشده است.
مصطفی لو بیان داشت: از سوی دیگر، فضای کافی برای برگزاری کلاس های آموزشی در قم در اختیار نداریم.
وی خواهان ورود خیران به حوزه ورزش شد و گفت: خیرانی که اقدام به ساخت مدرسه و یا تهیه جهیزیه برای ازدواج می کنند به بخش ورزش هم وارد شوند و ما در رشته کوهنوردی نیاز به این کمک ها داریم.
مصطفی لو یادآورشد: خانواده های زیادی از کوهنوردی استقبال می کنند ولی باید خوب آموزش ببیند تا با مشکل مواجه نشوند.
وی ادامه داد: افراد کوهنورد در مرحله اول باید دنبال آموزش بروند و سپس به صورت درست و به موقع از آن استفاده کنند.