جنایت از دراویش داعشی ماله کشی از اصلاح طلبان!ماله کشی بعضی تندروهای مدعی اصلاح طلبی روی جنایت کم پیشینه «دراویش داعشی» صدای اعتراض دبیر سیاسی روزنامه شرق را هم در آورد.بعضی تندروهای مدعی اصلاح طلبی همزمان با جنایت دراویش مدعی صلح طلبی که با پرت بمب دست ساز، قداره کشی، حمله اتوبوسی به نیروی انتظامی […]

جنایت از دراویش داعشی ماله کشی از اصلاح طلبان!
ماله کشی بعضی تندروهای مدعی اصلاح طلبی روی جنایت کم پیشینه «دراویش داعشی» صدای اعتراض دبیر سیاسی روزنامه شرق را هم در آورد.
بعضی تندروهای مدعی اصلاح طلبی همزمان با جنایت دراویش مدعی صلح طلبی که با پرت بمب دست ساز، قداره کشی، حمله اتوبوسی به نیروی انتظامی و خودروهای مردم بود و به شهادت ۵ نفر (۳ نفر از کادر جوان نیروی انتظامی و دو جوان بسیجی) انجامید، اهتمام کردند ضمن بازی با کلمات حق را به جانب جنایتکاران دهند و خواستار مسالمت و مدارا با آنان گردند. تاج زاده من جمله این عده بود که در بحبوحه قانون شکنی و اغتشاش گری گروه دراویش، مدعی گردید نظام با سیاست سرکوب با این فرقه برخورد نموده است.
مازیار خسروی دبیر سیاسی شرق در عکس العمل به این وارونه نمایی سیاسی درج کرد: «واژه ها را دستمالی و استحاله نکنیم؛ اسم حمله با اتوبوس به صف مأموران، کشتن عمد است. دست گرفتن چماق و پرت کوکتل مولوتف هم اوباش گری.
# # مقابله – مسالمت آمیز هر چه باشد این نیست.»
»گفتنی است حمله های اتوبوسی، شیوه گروه های تروریستی مثل داعش است که در بعضی شهرهای اروپایی مرتکب گردیدند.
عناصر جنایتکار فرقه دراویش داعشی، اقدام به ساخت بمب دست ساز کرده بودند.
گفتنی است خبرگزاری دولتی ایسنا، نیز ضمن گفت و گو با یکی از اعضای گروه دراویش به اسم «فرها-ن» به تبرئه این فرقه از جنایت دوشنبه شب پرداخت. جالب اینکه همین فرد سخنان خود را عیناً در گفت و گو با رادیو فردا منسوب به سازمان سازمان سیا تکرار کرده است!!
جالب اینکه همین فرد سخنان خود را عیناً در گفت و گو با رادیو فردا منسوب به سازمان سازمان سیا تکرار کرده است!!ایسنا از قول این شخص درج کرد: این اتفاق موجب ناراحتی دراویش نیز شده، در مسلک و مرام دراویش انجام چنین حرکت هایی جایی ندارد. هیچ گاه خشونت در مسلک دراویش نبوده است. آنان به طور مستمر تجمعات مسالمت آمیز داشته اند. اما در مورد اتفاقات شب گذشته باید دید که چه کسانی قصد دارند از این اغتشاشات نفع ببرند و تقصیر را بر گردن دراویش بیندازند.
وی اضافه کرد: هیچ کسی قبول کننده خشونت نیست و حتی یک مورد پیدا نمی شود که دراویش آغازکننده خشونت، اغتشاش و ضرب و شتم بوده باشند.
وی تصریح کرد که آغازکننده ماجرا نه نیروی انتظامی و نه دراویش بودند(!)
این گزافه پراکنی ایسنا در حالی است که راننده اتوبوسی که وحشیانه به نیروهای انتظامی حمله کرد و دستگیر گردید، از اعضای گروه دراویش است. در فیلم های منتشر گردیده پیش از سانحه نیز بعضی اعضای گروه تهدید می کنند که تا نیم ساعت دیگر خواهید دید چه کاری می کنیم!
در فیلم های منتشر گردیده پیش از سانحه نیز بعضی اعضای گروه تهدید می کنند که تا نیم ساعت دیگر خواهید دید چه کاری می کنیم!این نکته گفتنی است که بعد از جریان تروریست نامیده شده به ری استارتی ها (سازمان منافقان، بهائیت، سلطنت طلبان) که در ماه پیش به مساجد و حسینیه ها حمله کردند و پرچم جمهوری اسلامی را آتش زدند و مردم بی گناه را به شهادت رساندند، تحرک موخر فرقه دراویش نیز از فرمول ارعابی و تروریستی مانندی پیروی می کند. این فرمول قبلاً در عراق و سوریه توسط مثلث تکفیری های تروریست، بقایای حزب بعث صدام و فرقه صوفی مآب نقشبندیه به اجرا درآمد.
خشونت و جنایت آشکار دراویش در حالی است که اولاً آنان دائماً تظاهر به صلح طلبی و مسالمت می کنند و ثانیاً رابطه قدیمی با تندروهای مدعی اصلاح طلبی دارند و در بعضی انتخابات و موضوعات سیاسی نیز با آنان معیت کرده اند. تندروهای مدعی اصلاح طلبی نیز علی رغم ژست مخالفت با خشونت، در فتنه های ۷۸ و ۸۸، دست به خشونت آشکار زدند. بعضی سران دراویش با عناصری مثل عبدالله نوری، کروبی، حسن-خ و نهضت آزادی در رابطه هستند، ضمن اینکه در خارج کشور نیز به وسیله کسانی مثل مصطفی تست، با رضا ربع پهلوی و عناصر بهایی و ضد دین در رابطه هستند.

بی تفاوتی عجیب در ازای فحاشی به زنده یاد حاج سیداحمد خمینی(ره)
««سکوت افرادی همانند سید حسن خمینی و رسانه ها و موسسه تحت کنترل وی در ازای فحاشی به حاج سید احمد خمینی(ره) آن هم بعد از گذشت چندین روز، بسیار دردآور است. مشخص نیست سید حسن خمینی در سال های موخر چه نوع رودربایستی با بعضی از اشخاص این چنینی پیدا نموده است که موضع های قاطعی در این باره اتخاذ نمی کند».
به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از جهان نیوز، فرزند منتظری گفته است، احمد خمینی با اطلاعاتی که به امام خمینی می داد در پی حذف آیت الله منتظری بود تا بتواند در آینده رهبر شود. به گفته احمد منتظری، اما مرگ نابهنگام  امام خمینی (ره) موجب گردید تا برنامه ریزی او نیز به هم خورد.
  رادیو فردا رسانه رسمی سازمان سازمان سیا آمریکا اخیراً فایل صوتی از اظهار کرد وگوی خود با احمد منتظری، فرزند آیت الله حسین منتظری را منتشر نموده که در آن سخنان عجیبی بر علیه سیداحمد خمینی مطرح می شود.
وی در این صحبت گفته است: از اوائل انقلاب بین سید احمد خمینی و آیت الله منتظری تقابل بوده و سید احمد خمینی احساس می کرده حریف آیت الله منتظری است.
احمد منتظری در ادامه نیز مدعی گردیده در خاطرات آیت الله منتظری آمده است که سیداحمد خمینی به وی نامه ای نوشته است که به چه سبب شما باید دفتر دارا باشید و ملاقات های شما و خبر ها شما از رادیو و تلویزیون پخش بشود.
  اما این سخنان در مورد سید احمد خمینی در حالی مطرح می شود که نقش وی در نقل خاطراتی از حضرت امام (ره) برای تایید رهبری مقام معظم رهبری و پشتیبانی های جانانه شان از مقام معظم رهبری و ولایت فقیه تا آخرین لحظات زندگی شان تماما عیان و مسلم است.
با این وجود، سکوت افرادی همانند سیدحسن خمینی و رسانه ها و موسسه تحت کنترل وی آن هم بعد از گذشت چندین روز، بسیار دردآور است. مشخص نیست سید حسن خمینی در سال های موخر چه نوع رودربایستی با بعضی از اشخاص این چنینی پیدا نموده است که موضع های قاطعی در این باره اتخاذ نمی کند.
هرچند سایت جماران منسوب به وی نیز به محلی برای نشر و بازنشر موضع های بعضی چهره های فاصله گرفته از گفتمان امام و ولایت فقیه مبدل شده است.
گویا از سید حسن خمینی و  موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) که در گذشته در مورد ها بزرگتری از اتهام  و تخریب  و تحریف سیره امام (ره) سکوت کرده اند، بی تفاوتی در مورد این سخنان بر علیه زنده یاد سیداحمد خمینی چندان جای تعجب ندارد.

شما باید توضیح بدهید که به چه سبب هواپیماهای برجامی نیامد
روزنامه های کرایه ای بزک کننده برجام، از کاسبی بر سر قربانیان سانحه سقوط هواپیمای مسافربری هم دریغ ندارند.
این نشریات روز دوشنبه اهتمام کردند از سقوط هواپیمای پرواز تهران-یاسوج، دستمایه ای برای دفاع از برجام بسازند.
روزنامه کرایه ای آفتاب یزد درج کرد: «برای اینکه این روزها را نبینیم، تیتر زدیم به افتخار برجام»(!؟) این روزنامه می نویسد: خود کرده را تدبیر نیست… حکایت مخالفت اصطلاحا دلواپسان از خرید هواپیماهای «نو» برای ترمیم ناوگان هوایی پیر و کهنه کشورمان جدید نیست. این جماعت در آن زمان جهد دولت در این راستا را رزمایش تجمل و سمبلیک و خرید هواپیما را در اولویت نمی دانستند. این در حالی بود که دولت روحانی کوشش داشت تا از مفر ایجاد شده از برجام مقداری این ناوگان پوسیده و زهوار در رفته را ترمیم کند. اما سخن منطقی دولتی ها در این خصوص در گوش دلواپسان نرفت که نرفت.
ای کاش آنانی که روزی روزگاری عکس یادگاری گرفتن با هواپیماهای خریداری شده را تمسخر می نمودند امروز می رفتند پای لاشه هواپیمای سقوط کرده و با آن منظره تصویری برای  عبرت خود و دوستانشان می گرفتند.»
روزنامه زنجیره ای بهار نیز، با تیتر «قربانیان سیاست» به استقبال ماجرا رفت و درج کرد: هنگامی که در سال های موخر و به سبب تغییر در سیاست بیگانه کشور در یک مبحث خاص و پذیرش راه حل مذاکره کانون در مبحث اتمی قسمتی از تحریم ها برطرف گردید و امکان خرید هواپیما فراهم آمد، مدعیان امروز معتقد بودند که قراردادهای خرید هواپیما اقدام نادرستی است و باید به جای چنین قراردادهایی به تولید ملی هواپیما پرداخت!
روزنامه زنجیره ای آرمان نیز در صفحه اول خود درج کرد: دلواپسانی که با قرارداد خرید هواپیما بعد از برجام مخالفت نموده و می کنند، حاضر هستند امروز پاسخگو باشند؟!
این قبیل سفسطه نشریات زنجیره ای در فرار به جلو و گرفتن قیافه طلبکار در حالی است که آنان باید پاسخگو باشند که به چه سبب در سال بعد از برجام، قراردادهای خرید هواپیما که جزء تحریم های کنسل شده در برجام بود، عملی نشد؟ آیا این جز به خباثت و بدعهدی شیطان بزرگ برمی شود که مکررا در مورد آن اخطار داده گردید اما همین طیف، قیافه منجی و مصلح و شریک و رفیق را برای آمریکا ترسیم کردند؟!
»ثانیا برخلاف تحریف گری نشریات زنجیره ای، مبحث بحث بر سر خوبی یا بدی خرید هواپیما نبوده است، چنان که القا می کنند. مساله این بود که به چه سبب تعهدها طرفین ناهمزمان، نامتوازن، و نابرابر است و به چه سبب در حالی که انبوهی امتیاز نقد می دهیم، وعده نسیه باید دریافت کنیم و تعهدها طرف مقابل تضمین اجرا نداشته باشد؛ که نگاه کردیم نداشت.
ثالثا بزک کنندگان برجام، ابتدا وعده می دادند همه تحریم های اقتصادی و مالی و بانکی کنسل می شود، ۱۵۰ میلیارد دلار پول بلوکه شده و ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری بیگانه به کشور می آید و مشکل رکود و بیکاری و مسکن و آلودگی هوا و آب خوردن یک جا حل می شود اما پس از ان که خرشان از پل گذشت، اهتمام کردند با آوردن در نهایت یکی دو  فروند هواپیمای نمایشی، تمام وعده ها را به فراموشی بسپارند؛ اما همان وعده ناچیز  آخر در مورد خرید هواپیما هم عملی نشد. با این وجود با وقاحت تمام – و البته به بلاهت تمام به سبک کبک که سر زیر برف می کند – می لافند که نگاه کردید برجام چیز خوبی بود و هواپیماهای برجامی چه قدر عالی هستند و…؟!
؟!و درنهایت اینکه، تا وقتی آشکار نشود دلیل سقوط هواپیما چه بوده است، اصلا نمی شود در مورد ماجرا قضاوت کرد اما زنجیره ای ها اصلا قائل به سبب و ربط نیستند.

چالش آمار با گزارش های اقتصادی دولت
یک روزنامه اصلاح طلب با رد ادعای اقتصادی دولت درج کرد کارکرد دولت اعتدال جوابگو نیست.
اتفاقات اتفاقیه می نویسد: طبق آخرین گزارشات بانک مرکزی، بدهی دولت به سامانه بانکی کشور در انتهاء آذرماه ۹۶ به ۲۲۷هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به مدت همانند پارسال بیانگر از رشد ۲۶درصدی است. بدهی دولت به سامانه بانکی در آذرماه پارسال برابر با ۱۸۰هزار میلیارد تومان بود که طی یک سال ۴۷ هزار میلیارد تومان رشد کرده است.
از طرف دیگر نقدینگی کشور طی چهار سال گذشته تقریبا ۳ برابر شده و به ۱۴۴۵هزار میلیارد تومان فرا رسیده است. نقدینگی درحالی طی یک سال گذشته ۲۲درصد رشد نموده که رشد اقتصادی کشور در سال ۹۵ بدون تکیه به نفت تنها ۳/۳ درصد بوده است. حال در اقتصادی که تورم کمتر از ۱۰درصد دارد و اقتصاد آن طی سال گذشته حدود ۳درصد بزرگ شده، نقدینگی آن ۲۲درصد زیاد شده است.
بر طبق گزارش بانک مرکزی در آذر ۱۳۹۶، حدود ۹/۴ میلیون فقره چک به اعتبار تقریبی ۶۲/۵ هزار میلیارد تومان در سطح کشور مبادله شده است (میانگین هر چک ۶/۶۴۹/۰۰۰ تومان) که از این میزان بالغ بر ۱/۴ میلیون فقره به اعتبار حدودی ۱۳ هزار میلیارد تومان وصول نشده است. یعنی از نظر عده ای حدودی ۱۵ درصد از چک ها و از لحاظ ریالی ۲۱ درصد چک ها به سبب کسری یا فقدان موجودی بازگشت خورده اند. این آمار نشان می دهد همچنان فضای اکتساب وکار کشور از لحاظ اعتباری با مشکل جدی روبروست. حال اگر عدم وصول تسهیلات بانکی را هم موردنظر داشته باشیم، میتوان اظهار کرد یکی از مولفه های کلیدی اکتساب وکار کشور یعنی اعتبار، بشدت دچار صدمه شده است. در انتهاء آبان ماه ۱۳۹۶ میزان کل سپرده های (ریالی و ارزی) در بانک ها و موسسات اعتباری برابر با ۱/۴۶۰ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به اوائل سال ۱۴/۷ درصد و نسبت به دوره همانند پارسال ۲۲/۳ درصد رشد داشته است تا بیانگر از آن باشد که همچنان پول ها در بانک هایی سپرده می گردند و راهی به فضای کلیدی اکتساب وکار، تولید و اقتصاد حقیقی نداشته باشند.
به صورت چکیده ملاحظه می شود که بدهی های دولت به سامانه بانکی رشد داشته، نقدینگی کشور افزایش پرشتابی ثبت کرده و بر احتمال افزایش تورم در آینده می افزاید، تراز تجاری منفی بوده، درآمدهای دولت بر طبق بودجه پژوهشگر نشده و بر کسری بودجه افزوده شده، رشد اقتصادی نسبت به پارسال کمتر شده، فضای اکتساب وکار از لحاظ اعتباری نامناسب است و پول ها همچنان در بانک ها بلوکه می گردند و همگی بیانگر از آن است که وضع اقتصادی نه فقط مطلوب و مناسب نیست لکن دلواپس کننده و حتی هشداردهنده است.

بخش خصوصی و زیادی از کارشناسان منتقد جدی سیاست اقتصادی دولت هستند
یک روزنامه حمایت کننده دولت تاکید کرد فعالین بخش خصوصی و زیادی از کارشناسان حمایت کننده دولت هم به صف منتقدان سیاست های اقتصادی دولت ملحق شده اند.
روزنامه اقتصادی تعادل با اشاره به اتفاق بی پیشینه رد کلیات لایحه بودجه ۹۷ توسط مجلس می نویسد: این اتفاق را نباید چندان تعجب آور دانست. چراکه لایحه برنامه ششم توسعه نیز می رفت که همین سرنوشت را داشته باشد. این لایحه نیز تا مرز رد کلیات پیش رفت و عده ای از نمایندگان و مرکز پژوهش های مجلس«خواستار رد کلیات لایحه و تمدید یک ساله دوره برنامه پنجم شدند». در نهایت با افزودن ۸۹ ماده از سوی نمایندگان به ۳۵ماده ایده ای دولت و مبدل آن به قانونی با ۱۲۴ماده و نیز افزایش اولویت های برنامه از ۵ به ۳۵مورد لایحه برنامه ششم به تصویب رسید!
  در نهایت با افزودن ۸۹ ماده از سوی نمایندگان به ۳۵ماده ایده ای دولت و مبدل آن به قانونی با ۱۲۴ماده و نیز افزایش اولویت های برنامه از ۵ به ۳۵مورد لایحه برنامه ششم به تصویب رسید! به راستی به چه سبب چنین گردید و چنین می شود و مجلس های مخالف و قبول کننده دولت تقریبا رفتاری همانند هم نسبت به لوایح با اهمیت اقتصادی دولت در پیش می گیرند؟ از مخالفان دولت که بگذریم این تنها مجلس نیست که با بعضی از تصمیم های و سیاست های اقتصادی دولت مخالفت می کند لکن فعالین بخش خصوصی در قالب اتاق های بازرگانی و زیادی از کارشناسان اقتصادی همراه دولت نیز به این برنامه ها نقد جدی دارند. چنانکه در نقد لایحه بودجه به مواردی مثل جعلی بودن اعداد بودجه، دیده نشدن کاهش ظرفیت دولت، استقراض بدون پشتوانه از بازار سرمایه، ناکارآمدی نظام بانکی و دیده نشدن راهکار حل آن در بودجه، جعلی بودن قیمت ارز و عدم تک نرخی شدن آن، حذف یک باره ۳۰میلیون نفر از لیست یارانه بگیران، افزایش فشار مالیاتی به تولیدکنندگان و…
به نظر می رسد، ریشه اختلاف ستاد برنامه ریزی دولت با نیروهای حتی همراه و حمایت کننده خود در مجلس و نهادهای بخش خصوصی و کارشناسان اقتصادی، عدم توافق و تفاهم روی الگویی مشخص برای برطرف مشکلات اقتصادی است. در حقیقت نوعی سردرگمی در راهبردهای کلیدی نحوه برون رفت از چالش های اقتصادی کشور بین بازیگران با اهمیت اقتصادی و سیاسی به چشم می خورد. یک نمونه از این اختلافات بخش خصوصی با دولت را میتوان در مبحث «مالیات» ها و افزایش فشارهای مالیاتی به فعالین این بخش ندید. بر طبق گزارش مرکز پژوهش ها(براساس جدول داده- ستانده سال ۱۳۹۰) ۸۲/۶۱ درصد کل مالیات دریافتی دولت توسط تولید کنندگان صنعت های کارخانه یی کشور تامین می شود. این درحالی است که میزان مالیات از بخش خدمات که قسمت آن در تولید ناخالص داخلی حدود ۳برابر صنعت است تنها ۲۲درصد مالیات می پردازد. در همین چارچوب بنا به گفته فرشاد مومنی، قسمت مالیات ستانی از واحدهای کوچک و متوسط خصوصی ۶/۲ برابر بنگاه های دولتی است.