×
×

آیت‌الله وحید خراسانی:
خداوند بر همه مؤمنین به‌واسطه وجود حضرت فاطمه زهرا(س) منت نهاد

  • کد نوشته: 3134
  • مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه خداوند بر همه مؤمنین به‌واسطه وجود حضرت فاطمه زهرا(س) منت نهاد، گفت: خلق ممنون از معرفت فاطمه هستند افسوس که ما نشناختیم و قدر او را نفهمیدیم. به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله حسین وحید خراسانی در همایش خادمین فاطمیه که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد […]

    خداوند بر همه مؤمنین به‌واسطه وجود حضرت فاطمه زهرا(س) منت نهاد
  • مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه خداوند بر همه مؤمنین به‌واسطه وجود حضرت فاطمه زهرا(س) منت نهاد، گفت: خلق ممنون از معرفت فاطمه هستند افسوس که ما نشناختیم و قدر او را نفهمیدیم.

    به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله حسین وحید خراسانی در همایش خادمین فاطمیه که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد  با قرائت آیه اول سوره کوثر اظهار داشت: کسی که خداوند بر همه مؤمنین به‌واسطه او منت نهاد حضرت فاطمه زهرا است کسی که تمام انبیا و مرسلین زیر بار منت رحمت اویند ممنون فاطمه زهرا(س) هستند.

    وی افزود: خلق ممنون از معرفت فاطمه(س) هستند افسوس که ما نشناختیم و قدر او را نفهمیدیم، آیا برکت از جهت مادی و معنوی فوق این تصور نمی‌شود، یک دختر به وجود آید اما حلم حسنی با آن قضایای کربلا همه میوه شجره طیبه فاطمه(س) هستند تا برسد به همه حجج رضویّه که در آن مجلسی که قدم گذاشت ۴۰۰۰ نفر از نخبه بشر در سراسر عالم جمع کرد همه را در یک مجلس مدهوش کردند و شد حجج رضویه.

    مرجع تقلید شیعیان  با بیان اینکه افسوس که فاطمه(س) را نشناخته و قدر او را نفهمیدیم ادامه دادند: خلق ممنون از معرفت فاطمه هستند افسوس که ما نشناختیم و قدر او را نفهمیدیم، آیا برکت از جهت مادی و معنوی فوق این تصور نمی‌شود یک دختر به وجود آید، اما حلم حسنی با آن قضایای کربلا تا حجج رضویّه همه میوه شجره طیبه فاطمه هستند.

    وی به بیان اسماء حضرت زهرا(س) پرداخت و افزود: اسم اول «فاطمه» است که خلق از شناخت او عاجز است و اسم دوم «زهرا» است سؤال شد از امام جعفر صادق(ع) که چرا جدّه شما به نام زهرا نام گرفت؟ ایشان فرمودند که «خدا اسمی برای او آفریده در ملأ اعلی، معلق بین سماء و الارض آن‌چنان‌که ملکه سماوات ایشان را به آن نام وصف می‌کنند و تکیه‌گاه او تنها قدرت خدا است».

    استاد برجسته حوزه علمیه گفت: بعد نوبت می‌رسد به «مبارکه» در انجیل هم از آن حضرت تعبیر به مبارکه شده است این برکت فوق تصور ماست. آیا این برکت تصوّر می‌شود حلم حسنی، شجاعت حسینی، عبادت سجادی، معاصر باقری، آثار جعفری، علوم کاظمی، حجج رضوی، جود تقوی، نقامت نقوی، هیبت عسکری، غیبت الهیه جمیع انبیا و مرسلین چشم در راه ظهور اویند همه میوه این درخت هستند.

    وی ادامه داد: کسی که از آدم تا خاتم در انتظار ظهور اویند آخرین میوه معصوم درخت وجود صدیقه کبری(س) است اصل‌ها ثابت و فرع‌ها فی السماء افسوس که عمر گذشت و نفهمیدیم خوشا آنان که در قضیه فاطمیه آنچه در توان دارند انجام می‌دهند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.