[ad_1] ناصر حمزه‌ای در گفتگو با خبرنگار شهرکریمه، با اشاره به ارائه خدمات مشاوره‌ای به دانش آموزان توسط آموزش و پرورش به منظور پیشگیری از آسیب‌های روانی کرونا، افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا، با هدف مدیریت بحران و پیشگیری از مشکلات روانی و اجتماعی، اضطراب و استرس در دانش آموزان، کانال اطلاع رسانی […]

[ad_1]

ناصر حمزه‌ای در گفتگو با خبرنگار شهرکریمه، با اشاره به ارائه خدمات مشاوره‌ای به دانش آموزان توسط آموزش و پرورش به منظور پیشگیری از آسیب‌های روانی کرونا، افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا، با هدف مدیریت بحران و پیشگیری از مشکلات روانی و اجتماعی، اضطراب و استرس در دانش آموزان، کانال اطلاع رسانی با عنوان”پیام مشاور” با مدیریت مشاوران مدارس برای دانش آموزان آموزشگاه‌های مربوطه تشکیل شده است.

وی ادامه داد: محتوای مطالب با توجه به اهداف آن شامل مهارت‌های مدیریت خود، مدیریت استرس، غلبه بر خلق منفی، راهکارهای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و پیام‌های مشاوره‌ای امید بخش برای دانش آموزان است که این محتوا توسط مرکز مشاوره و خدمات روان شناختی دانش آموزان، مسئولان و اعضای تخصصی هسته‌های مشاوره و اعضای گروه مشاوران استان تهیه و در اختیار مشاوران مدارس قرار می‌گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: برقراری ارتباط مشاوره تلفنی با ۱۴ خط تماس، برای خانواده‌ها و دانش آموزان استان از دیگر اقدامات انجام گرفته در راستای ارائه خدمات مشاوره‌ای به دانش آموزان می‌باشد که برای هر ناحیه ۲ خط در نظر گرفته شده است.

وی گفت: تشکیل گروه مشاوران و استقرار در مرکز بهداشت استان به منظور تماس با خانواده‌های در معرض آسیب روانی توسط این معاونت در حال انجام است.

حمزه‌ای عنوان کرد: در بسیاری از مدارس، مشاوران مدارس با سیم کارت اختصاصی با دانش آموزان خود تماس داشته و با هدف کاهش و رفع استرس و نگرانی‌های احتمالی دانش آموزان از بیماری یا مسائل تحصیلی، ارتباط مشاوره‌ای برقرار می‌کنند.

وی گفت: گروهی از طرف هسته‌های مشاوره نواحی و مناطق در فضای مجازی ایجاد شده تا دانش آموزان مدارس متوسطه دوم (پایه چهارم) ارتباط مشاوره‌ای جهت راهنمایی، مشاوره و کاهش استرس برقرار کنند.

[ad_2]