مدیرکل پست قم گفت: خدمات پست الکترونیک دراین استان در دولت تدبیر و امید از رشد و توسعه چشمگیری برخوردار بوده است. رحمان بیرانوند روز شنبه  ، ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: سرویس های مبتنی بر بستر الکترونیک و همچنین خرید و فروش الکترونیکی پست نت، TSL یا سرویس تعیین زمان توزیع مرسوله پستی […]

مدیرکل پست قم گفت: خدمات پست الکترونیک دراین استان در دولت تدبیر و امید از رشد و توسعه چشمگیری برخوردار بوده است.

رحمان بیرانوند روز شنبه  ، ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: سرویس های مبتنی بر بستر الکترونیک و همچنین خرید و فروش الکترونیکی پست نت، TSL یا سرویس تعیین زمان توزیع مرسوله پستی توسط فرستنده، SPS یا پست ویژه، USSD یا ارسال پیام از طریق کد دستوری از جمله خدماتی است که از سال ۹۲ تا کنون در قم راه اندازی شده است.
وی با اشاره به برنامه های پست قم برای حضور درنمایشگاه هفته دولت، خاطرنشان کرد: با توجه ضرورت همگامی سیستم پستی استان با نیازهای مشتری و سرویس های جهانی سعی داریم تا این خدمات صورت گرفته در دولت تدبیر و امید را در غرفه ویژه شرکت پست قم در این نمایشگاه به مردم معرفی کنیم.
بیرانوند همچنین با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای واگذاری صندوق های شخصی پست به شرکت های صنعتی استان اعم از شکوهیه، پردیسان و محمود آباد به صورت رایگان در ایام هفته دولت، خاطرنشان کرد: ارائه رایگان کد پستی ۱۰ رقمی منزل و محل سکونت نیز از دیگر خدمات ویژه پست قم در هفته دولت به شمار می رود.
وی گفت: کلیه شهروندانی که تمایل به ثبت تمبر شخصی برای خود دارند، نیز این خدمت با ۶۰ درصد تخفیف به آنها ارائه می شود.
نمایشگاه دستاوردهای دستگاه ها و نهادهای اجرایی در قم  طی روزهای دوم تا ۸ شهریورماه همه روزه از ساعت ۱۸ تا ۲۲ در محل نمایشگاه دائمی و بین المللی قم واقع در بلوار امام موسی صدر جنب ساختمان استانداری برگزار می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به در حال اجرا بودن فاز دوم طرح پستی تطبیق نقشه های پارسل شهری با کد ۱۰رقمی پستی، خاطرنشان کرد: سال گذشته فاز نخست این طرح شامل تعیین آدرس محل سکونت و مختصات دقیق جغرافیایی برای اولین بار در کشور اجرا، و بیش از ۹۴ درصد از استان به جز حاشیه ها و سکونتگاه های جدید تحت پوشش آن قرار گرفتند.
این مسئول با بیان اینکه قم یکی از استان های پیشرو در بحث استفاده از این طرح است، افزود: با بهره برداری از فاز دوم طرح مذکور همه شماره اشتراک های آب، برق، گاز و تلفن نیز بر روی نقشه های شهری پیاده سازی، و در نتیجه بانک اطلاعات جامعی در اختیار شهروندان قرار داده می شود.

منبع: ایرنا