[ad_1] آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه و در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه به نظر حضرتعالی به عنوان مدیر حوزه‌های علمیه چه کاری باید انجام داد تا اکثریت پرورش‌یافتگان حوزه علمیه مانند شهید حجت‌الاسلام والمسلمین خرسند انقلابی باشند گفت: در ذات و هویت حوزه‌های علمیه آمادگی […]

[ad_1]

آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه و در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه به نظر حضرتعالی به عنوان مدیر حوزه‌های علمیه چه کاری باید انجام داد تا اکثریت پرورش‌یافتگان حوزه علمیه مانند شهید حجت‌الاسلام والمسلمین خرسند انقلابی باشند گفت: در ذات و هویت حوزه‌های علمیه آمادگی برای ایثار، فداکاری و جانفشانی وجود دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: هر کس به حوزه گام می‌گذارد باید خود را آماده هرگونه فداکاری و جانفشانی برای آرمان‌های بزرگ اسلام و انقلاب اسلامی کند.

وی با محتمل دانستن فاصله گرفتن برخی از حوزویان از هویت حوزوی خود ابراز داشت: ذات انقلابی در همه حوزه با درجات و مراتب مختلف وجود دارد.

آیت‌الله اعرافی نتیجه گرفت: ما در متن تربیت حوزوی باید فداکاری، مجاهدت و روح انقلابی را مد نظر قرار دهیم؛ افرادی مانند شهید خرسند این افتخار را داشته‌اند که پیشگام این جانفشانی و فداکاری باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه با تأکید بر اینکه حوزویان نباید از روحیه مجاهدت و انقلابی غفلت کنند اظهار داشت: هر کس به حوزه وارد می‌شود باید خود را برای خدمت مجاهدانه و فداکاری و جانفشانی در راه اسلام و انقلاب آماده کند.

وی هشدار داد: این نکته را باید بدانیم که خدمت به جامعه در ذات روحانیت وجود دارد؛ در تاریخ صدها ساله حوزه، روحانیان و مراجع، علما و بزرگان خود را در خدمت مردم و گره‌گشای مشکلات آن‌ها می‌دیدند. امروز هم حوزه همانگونه است و بیش از گذشته باید باشد.

آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: شهید خرسند کسی است که هم هویت انقلابی‌گری و جانفشانی را در عمل و منش خود منعکس کرد و به افتخار بلند شهادت نائل شد و هم در زندگی نشان داد که خادم مردم است.

مدیر حوزه‌های علمیه روحانیت را استوار توصیف کرد و گفت: قرار نیست که روحانیت با این سختی‌ها، مرارت‌ها، طعنه‌ها، ملامت‌ها، شهادت‌ها و مشکلات از صحنه خارج شود.

وی افزود: روحانیت را همواره مردان مبارز در صحنه می‌دانستیم و پس از این هم همینگونه خواهد بود؛ پیام خون شهید خرسند هم همین سه نکته است.

آیت‌الله اعرافی در پاسخ به اینکه نهادهای امنیتی و قضایی چه وظیفه‌ای در مقابله با هجمه و تعرض علیه روحانیت بر عهده دارند گفت: همانطور که مکاتبه شده است و در حال پیگیری هستیم، انتظار جامعه، مردم و حوزویان اهتمام بیشتر دستگاه‌های امنیتی و مسئول درباره تعرض به نمادهای حوزه و روحانیت است.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: از اقدامات و پیگیری‌های انجام شده نیروهای انتظامی و امنیتی متشکر هستیم، اما این اقدامات کافی نیست؛ لااقل در ذهن حوزویان امروز این است که اقدامات قوه قضائیه، نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی کافی نیست.

وی تصریح کرد: امنیت را برای همه کشور، همه جوانان و نیروهای انقلاب می‌خواهیم که البته برای حوزویان هم مفید خواهد بود. امیدواریم با حل این مشکل، شبهه‌ای که در ذهن حوزویان هست رفع شود./۸۳۶/ج

[ad_2]