رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان قم گفت: در قسمت شمالی استان شاهد خشکسالی شدید و ۷ ساله‌ هستیم، همچنین در آبریز دریاچه نمک و قسمت شرقی استان هم شاهد خشکسالی شدید بوده و این خطر جدی است. به گزارش شهرکریمه محمدرضا قاضی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان […]

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان قم گفت: در قسمت شمالی استان شاهد خشکسالی شدید و ۷ ساله‌ هستیم، همچنین در آبریز دریاچه نمک و قسمت شرقی استان هم شاهد خشکسالی شدید بوده و این خطر جدی است.

به گزارش شهرکریمه محمدرضا قاضی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: در هفته گذشته با شدت بارندگی‌ها و هشدارها در زمینه سیل و آب‌گرفتگی نخستین جلسه هشدار سیل استان قم برگزار شد.

وی بیشترین حجم بارندگی‌های ثبت‌شده را مربوط به ایستگاه طایقان با ۱۰ میلی‌متر دانست و افزود: با توجه به عبور یک سامانه بارشی و کم دامنه از مرکز کشور ما شاهد افزایش ابر برای استان قم در هفته آینده خواهیم بود.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان قم ادامه داد: بارش‌هایی برای استان قم تا فردا بعدازظهر پیش‌بینی می‌شود که کمتر از یک میلی‌متر خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه بارش‌های روزهای گذشته از شدت آلودگی‌ها در قم کاسته است، خاطرنشان کرد: این بارش‌ها در کنار وزش باد باعث کم شدن آلودگی‌ها شده ولی هنوز ما از برنامه بلندمدت عقب هستیم.

قاضی میزان ثبت‌شده بارش در ایستگاه کوشک نصرت را کمتر از بقیه قسمت‌های قم ذکر کرد و گفت: بیشترین میزان بارندگی هم مربوط به ایستگاه فوجرد با ۱۶۶ میلی‌متر بوده، تاکنون میانگین وزنی بارش‌ها ۵۵ میلی‌متر بوده که هنوز ۵ میلی‌متر کمتر از سال گذشته هستیم.

وی تصریح کرد: در قسمت شمالی استان شاهد خشکسالی شدید و ۷ ساله‌ هستیم، همچنین در آبریز دریاچه نمک و قسمت شرقی استان هم شاهدخشکسالی شدید هستیم و این خطر جدی است.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم یکی از رکوردهای ثبت‌شده تا این لحظه را ثبت منهای ۱۱ درجه دمای هوا در فصل پاییز برشمرد و مطرح کرد: با توجه به اینکه میزان بارش‌ها در قم هنوز از میانگین کمتر بوده ولی برای زمستان و بهار به نظر می‌رسد شرایط بارش‌ها بهتر شود.

وی با تأکید بر اینکه مه آلودگی سبب تشدید آلودگی‌ها در قم شده است، گفت: میزان آلودگی در استان‌های مشابه اعلام‌شده است ولی متأسفانه اعلام آلودگی برای قم صورت نگرفته است.منبع:تسنیم