نائب رئیس شورای هماهنگی نیروها وتشکل‏ های فرهنگی حوزوی هدف از تشکیل این شورا رااستفاده از ظرفیت تشکلهای انقلابی حوزه جهت تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب به عنوان ولی امرمسلمین در حوزه های علمیه ذکر کرد و افزود: بیش از ۲۰ تشکل عضو این شورا هستند. حجت الاسلام والمسلمین عبدالرحیم علیزاده خاطرنشان کرد: این تشکل […]

نائب رئیس شورای هماهنگی نیروها وتشکل‏ های فرهنگی حوزوی هدف از تشکیل این شورا رااستفاده از ظرفیت تشکلهای انقلابی حوزه جهت تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب به عنوان ولی امرمسلمین در حوزه های علمیه ذکر کرد و افزود: بیش از ۲۰ تشکل عضو این شورا هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرحیم علیزاده خاطرنشان کرد: این تشکل طی دو سه ماه گذشته و بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه مبنی بر اینکه ‘حوزه باید انقلابی بماند وبا جریاناتی که درحوزه انقلاب زدایی می کنند مخالفت شود’، تشکیل شده است.
وی ادامه داد: بعد از سخنان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، برخی نمایندگان طلاب و فضلای انقلابی حوزه دورهم جمع شده وبا هدف هماهنگ سازی و استفاده سازمان یافته از ظرفیت تشکل ها و نیروهای انقلاب در حوزه، ابتدا مجموعه هایی که با رویکرد انقلابی در حوزه وجود داشته را شناسایی کرده و از آنها دعوت کردند.
علیزاده خاطرنشان کرد: علاوه بر این تشکل ها، جمعی از نمایندگان طلاب و فضلای حوزه های علمیه نیز اعلام آمادگی کردند که به صورت هماهنگ برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه های علمیه اقدام وعمل کنند.
وی اظهار داشت:اعضای این شورا، جلساتی را برگزار کرده و اساسنامه و مرام نامه نوشتند واولین بیانیه رسمی آنها نیز منتشر شد،این تشکل دارای هیات رئیسه می باشد و در زیرمجموعه آن کمیته هایی را برای بررسی وضعیت حوزه، تعریف شده است.
نائب رئیس شورای هماهنگی نیروها و تشکل‏ های فرهنگی حوزوی خاطر نشان کرد: شاخص اصلی فعالیت این تشکل، ولی امر مسلمین جهان، گفتمان ولی امر، مطالبات ایشان و مراجع تقلید است که به صورت دقیق و کامل همسو با جامعه مدرسین و نهادهای حوزوی است.
علیزاده اظهار داشت: این شورا مجموعه ای از تشکل های انقلابی حوزه است که دغدغه انقلاب اسلامی و گفتمان ولایت را دارند واین دغدغه ها نیز در حوزه در حال پیگیری و تحقق هستند.
وی ادامه داد: توقع و انتظاراتی که از جامعه مدرسین حوزه، شورای عالی سیاستگذاری حوزه و مرکز مدیریت حوزه های علمیه و مجمع نمایندگان طلاب و فضلا می رود هم همین است، ما به دنبال این هستیم که خواسته های رهبر معظم انقلاب در حوزه به عنوان ولی امر دنبال و تحقق پیدا کند و جامعه مدرسین و سایر نهادهای حوزوی هم دنبال همین هدف هستند.

منبع: ایرنا