وی تصریح نمود: علاوه بر این ابن ابی ‌الحدید به نقل از ابو جعفر که استاد او بوده گفته من همه خطبه‌های اصحاب در مورد پیامبر(ص) را دیده‌ام اما هیچ یک مثل امیرالمومنین(ع)، پیامبر(ص) را با عظمت یاد نکرده‌اند و مثل وی نیز پیغمبر را دعا نکرده‌اند؛ در نتیجه خوب ترین تعریف‌ها و یادها در […]

خوب ترین تعریف‌ها و یادها در مورد پیامبر(ص) از امام علی(ع) به یادگار مانده است

وی تصریح نمود: علاوه بر این ابن ابی ‌الحدید به نقل از ابو جعفر که استاد او بوده گفته من همه خطبه‌های اصحاب در مورد پیامبر(ص) را دیده‌ام اما هیچ یک مثل امیرالمومنین(ع)، پیامبر(ص) را با عظمت یاد نکرده‌اند و مثل وی نیز پیغمبر را دعا نکرده‌اند؛ در نتیجه خوب ترین تعریف‌ها و یادها در ارتباط با پیامبر(ص) از امام علی(ع) به یادگار مانده هست.

این استاد حوزه تاکید کرد: امیرالمومنین(ع) در خطبه‌های ۹۴، ۱۹۲، ۱۲۹، ۲۶ و خطبه اول خود به خوبی و زیبایی از پیامبر(ص) یاد کرده‌اند.

عزیزی با اشاره به وظیفه ای که خدا بر پیامبر(ع) واگذار کرده و در قرآن نیز آورده شده هست، افزود: خداوند در قرآن سه رسالت با اهمیت را بر عهده پیامبر بزرگوار اسلام قرار داده هست. جدال پیامبر(ص) جدالی احسن بود که کانون کار خود قرار داده بودند.

وی افزود: دو آیه در قرآن کریم در ارتباط با پیامبر(ص) آمده هست که اگر کسی می‌خواهد شخصیت آن بزرگوار را بدرستی بشناسد، باید به این دو آیه توجه ویژه‌ای داشته باشد. خداوند در قرآن به پیامبر(ص) می‌فرماید «ما به تو علمی دادیم و آنچه را که تو نمی‌دانستی، به تو دادیم و آنچه که به تو دادیم، یک فضل شگرف بود».

عزیزی یاد آور گردید: البته در مورد این آیه باید توجه داشت که در حقیقت علم پیامبر(ص) فراتر از آن چیزی هست که ما بدانیم و خدایی که همه دنیا در مقابل او هیچ هست، به وی علم عظیمی داده هست به گونه‌ای که امام علی(ع) فرموده‌اند وقتی که نعمت‌های این دنیا را نتوانیم فهم کنیم، پس چگونه می‌توان انتظار داشت که خلق پیامبر(ص) و علم وی را فهم کنیم؟ در حقیقت این مبحث نشان دهنده خصوصیت بسیار شاخصی فراتر از حد گمان ماست که وی از آن بهره مند بود.

انتهای پیام