[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، حسینعلی شهریاری پیش از ظهر امروز در نخستین همایش تجلیل و تکریم از خیرین روحانیت در عرصه سلامت که در تالار همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به نخستین دیداری که مجمع خیرین سلامت با رهبر معظم انقلاب داشتند، اظهار کرد: در این دیدار آیت الله […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، حسینعلی شهریاری پیش از ظهر امروز در نخستین همایش تجلیل و تکریم از خیرین روحانیت در عرصه سلامت که در تالار همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به نخستین دیداری که مجمع خیرین سلامت با رهبر معظم انقلاب داشتند، اظهار کرد: در این دیدار آیت الله خامنه‌ای ضرورت بهره بردن از ظرفیت خیرین را در امور سلامت مورد تاکید قرار دادند.

وی با بیان اینکه مجمع خیرین سلامت ۱۰ سال است که فعالیت می‌کند، گفت: خیرین در این مدت ۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در عرصه سلامت کمک کردند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ۳ هزار سمن خیریه در حوزه سلامت سراسر کشور فعالیت دارند که در طول سال هزاران میلیارد تومان در این زمینه هزینه می‌کنند.

وی با تاکید براینکه در سراسر دنیا سازمان‌های مردم نهاد به یاری دولت در حوزه بهداشت و درمان اهتمام دارند، گفت: هزینه درمان در دنیا سرسام آور است و به همین دلیل خیرین به دولت‌ها در این زمینه کمک می‌کنند.

شهریاری با اشاره به اینکه باید در زمینه پیشگیری از وقوع بیماری فعالیت‌های گسترده‌ای صورت بگیرد، گفت: هزینه‌های درمانی بسیار گران است و بسیاری از بیماران برای تامین هزینه‌های درمانی زیر خط فقر قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در دولت یازدهم گفت: با اجرای این طرح مردم در حوزه بهداشت و درمان دغدغه‌ای به جز بیماری نداشتند اما کمبودهای منابع مالی ناشی از تحریم موجب شد در اجرای این طرح چالش‌هایی بوجود بیاید.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور اضافه کرد: بیش از ۵۰ درصد کودکان کشور به چاقی مبتلا هستند که این چاقی بستر بسیاری از بیماری‌ها را فراهم می‌کند.

وی تاکید کرد: برای برطرف کردن این مشکلات باید با اصلاح سبک زندگی بستر لازم را برای پیشگیری از چاقی در جامعه فراهم شود.

شهریاری با ابراز نگرانی از قرار گرفتن فست فودها و غذاهای فوری در زندگی مردم گفت: باوجود تمام مشکل‌‌هایی که وجود دارد اما، امید به زندگی در کشور بعد از پیروزی انقلاب با ۲۵ سال افزایش مواجه بوده است که نشان از گام‌های ارزشمند جمهوری اسلامی در حوزه سلامت دارد.

وی بابیان اینکه هزینه‌های درمانی در ایران نسبت به کشورهای دیگر بسیار ارزان است، گفت: باید به سمت توسعه گردشگری سلامت در کشور حرکت کرد زیرا توسعه گردشگری سلامت علاوه بر ارتقاء خدمات به زائران، درآمد‌های ارزی خوبی به همراه دارد.

انتهای پیام/۲۲۵۸

[ad_2]