مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه دشمنان با حضور در عربستان با وهابیت رقص شمشیر کرده و عربستان هم صهیونیست‌ها را حمایت می‌کند گفت: داعش را طوری تربیت کردند که کشتن مسلمانان را واجب بدانند.

به گزارش شهر کریمه به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار جمعی از علما و ائمه جمعه ایالت‌های مختلف هندوستان اظهار داشت: نماز جمعه عبادت اجتماعی بسیار مهمی است و طبق روایت اهل‌بیت (ع) ائمه جمعه باید در دو خطبه نماز، سیاست جهانی و رخدادهایی که در دنیا اتفاق می‌افتد را بداند و برای مردم تشریح، دوستان و دشمنان اسلام و نقشه دشمنان را بشناسد و به بینش تمام تبیین و مردم را بیدار کند.

وی افزود: در قرآن کریم هیچ گروهی به‌اندازه علما تکریم نشده و هیچ قشری نسبت به این قشر وظیفه سنگین و خطیری بر دوش ندارد، چرا که افراد شایسته و برجسته باید این رسالت را بر دوش بگیرند.

مرجع تقلید شیعیان در قرآن کریم هیچ گروهی به‌اندازه علما تکریم نشده و هیچ گروهی نسبت به این قشر وظیفه سنگین و خطیری بر دوش ندارد، چرا که افراد شایسته و برجسته باید این رسالت را بر دوش بگیرند.

آیت‌الله نوری‌همدانی بابیان اینکه جایگاه نماز جمعه ازنظر اجتماعی و فرهنگی بسیار مهم است گفت: تا کسی فقیه و اسلام‌شناس به‌تمام‌معنا نباشد نمی‌تواند امام‌جمعه باشد مگر اینکه از طرف فردی که در صدر است مجاز باشد.

وی افزود: امروز انجام‌وظیفه بسیار مشکل است و ما باید در راستای انجام‌وظیفه خود با تمام وجود تلاش کنیم. مردم، مسلمانان، محرومان و مظلومان اکنون آگاهی و هوشیاری پیداکرده و بعد از انقلاب مردم مستکبران را به‌خوبی شناخته و جنایات آن‌ها نیز برملا شد.

مرجع تقلید شیعیان افزود: امام راحل نقاب استکبار را کنار زده و چهره شوم و استکباری آن‌ها را برای جهانیان نمایان کرد، فرانسه، انگلستان و آلمان چه‌کار کردند که مسلمانان عقب‌نشینی کنند، آن‌ها دیدند دین و علما موجب پیشرفت اسلامی‌شده است به همین دلیل فرهنگ و سیاست خود را بر ما تحمیل و دین را تهی کردند و سبب شدند علما از صحنه خارج‌شده و سال‌ها میدان‌دار شدند.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: امروز مردم باید بدانند تمام این عقب‌ماندگی و انحطاط‌ها از طرف استکبار بوده است بنابراین ما باید منسجم باشیم. دشمنان حکومت را از ما گرفتند درحالی‌که اسلام حکومت و هدایت را به علما داده است.

وی یادآور شد: فقه خود را از خداوند گرفتیم، خداوند نخستین کسی را خلق کرده رهبر است و آخرین کسی که قبض روح می‌شود نیز رهبر است و اگر دو نفر زنده بمانند یکی از آن‌ها رهبر است.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: دشمنان از راه‌های مختلف دنبال اختلاف‌افکنی هستند، دشمنان با حضور در عربستان با وهابیت رقص شمشیر انجام داده و عربستان هم صهیونیست‌ها را حمایت می‌کنند.

وی گفت: آن‌ها داعش را طوری تربیت کردند که کشتن مسلمانان را واجب بدانند و ایران هراسی و شیعه هراسی را ترویج کرده و حمایت می‌کنند.

آیت‌الله نوری‌همدانی بابیان اینکه عزت اسلام در جهاد و شهادت است ابراز کرد: تا مسلمانان مجاهد نباشند نمی‌توانند خود را نجات دهند، اسلام در سایه جهاد، عزت پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: اینکه هندوستان با اسرائیل ارتباط برقرار می‌کند، موجب تأسف است. باید فریاد بزنید، اسلام همیشه فریادگر می‌خواهد، گاندی شما باوجودی که مسلمان نبود جهاد کرده و استقلال هندوستان را رقم زد.