×
×

دختران به حضرت معصومه(س) اقتدا کنند/ لزوم توجه به حیا – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 31476
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت الاسلام اسماعیلی‌نیا شامگاه یکشنبه در مراسم سخنرانی خود در حرم مطهر بانوی کرامت برتری دختر و زن مسلمان را در مکتب دین اسلام منوط به داشتن چندین مؤلفه مهم دانست و افزود: نخستین مؤلفه برای یک زن و دختر مسلمان داشتن روحیه دیانت و عبودیت در درگاه الهی است […]

    دختران به حضرت معصومه(س) اقتدا کنند/ لزوم توجه به حیا – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت الاسلام اسماعیلی‌نیا شامگاه یکشنبه در مراسم سخنرانی خود در حرم مطهر بانوی کرامت برتری دختر و زن مسلمان را در مکتب دین اسلام منوط به داشتن چندین مؤلفه مهم دانست و افزود: نخستین مؤلفه برای یک زن و دختر مسلمان داشتن روحیه دیانت و عبودیت در درگاه الهی است تا بتواند از این طریق به کمالات معنوی دست یابد.

    وی حیا و عفت را دومین مؤلفه یک دختر مسلمان دانست و افزود: طبق روایات کسی که حیا نداشته باشد در حقیقت عاری از دین است و نمی‌تواند معنای عبودیت را درک کند.

    استاد حوزه علمیه قم، بهترین دختران را از منظر رسول خدا افرادی دانست که پوشش بهتر و حیای لازمه را داشته باشند و تصریح کرد: والدینی که فرزند دختر دارند باید دختران خود را طبق فرهنگ قرآن تربیت کنند چرا که طبق روایات تربیت دختران با حیا، سپری محکم برای والدین در مقابل آتش جهنم است.

    حجت الاسلام اسماعیلی‌نیا در بیان نشانه‌های ضعف اعتقادی در خانواده‌ها، افزود: پوشش نامتعارف، قرار گرفتن در معرض نامحرم، مدل شدن در فضای مجازی برای جمع آوری طرفدار و غیره نشان از ضعف پایه‌های اعتقادی در برخی خانواده هاست.

    وی بیان کرد: اقدامات غیر اصولی و خارج از عرف و شرع موجب کاهش ارزش دختران می‌شود و هزاران تأسف و حسرت در پی خواهد داشت.

    سخنران حرم بانوی کرامت با تأکید بر لزوم اقتدای دختران جوان به حضرت معصومه (س) افزود: دختران باید عمر خود را صرف مؤلفه سوم برتری زن مسلمان یعنی کسب علم و دانش و معرفت و کمالات کنند.

    وی با بیان اینکه علم آموزی در اسلام یک ارزش به حساب می‌آید، تصریح کرد: عظمت واقعی انسان در کسب علم و دانش است.

    حجت الاسلام اسماعیلی نیا پیشرفت علمی را موجب اقتدار ایران دانست و افزود: امروزه ایران در عرصه‌های جهانی از اقتدار کامل برخوردار است.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.