به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایسنا، اذن ندادن به “آیسن ادیب” به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایسنا، اذن ندادن به “آیسن ادیب” دختر ۸ ساله اردبیلی برای اینکه در افتتاحیه جام فجر و در برابر اورسلا پاپاندرئا نایب رییس فدراسیون جهانی وزنه برداری وزنه بزند یکی از حواشی پر […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایسنا، اذن ندادن به “آیسن ادیب” به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایسنا، اذن ندادن به “آیسن ادیب” دختر ۸ ساله اردبیلی برای اینکه در افتتاحیه جام فجر و در برابر اورسلا پاپاندرئا نایب رییس فدراسیون جهانی وزنه برداری وزنه بزند یکی از حواشی پر رنگ مسابقات جام فجر بود. اشک هایی که این دختر بعد از این اتفاق ریخت موجب محبوبیتش در میان مردم گردید و البته تمام ایران این دختر وزنه بردار را شناختند.

آیسن که بهمراه پدر، عمو و البته مربی اسم آشنای وزنه برداری عزیز علی حسینی (پدر سعید علی حسینی) به اهواز عزیمت کرده بود، سر انجام به خواسته اش رسید و او نخستین دختری گردید که توانست در برابر مردان و بانوان بسیاری روی تخته مسابقه برود و وزنه بزند. حتی این اتفاق موجب گردید پاپاندرئا از آمریکا به تحسین او پرداخت کند.

با آیسن که اکنون بعد از وزنه زدن روحیه بهتری دارد گفت وگو کردیم که در ادامه گفت و گو کوتاه با او را مطالعه می کنید:

– این همه رشته ورزشی، به چه سبب وزنه بردار شدی؟

از وزنه برداری خوشم می آید. ورزش های دیگر را همه دخترها توان دارند انجام بدهند اما وزنه برداری را نه.

– فکر می کنی خیلی زور داری؟

بله. خیلی زور دارم و تمرین ها برایم سخت نیست.

– پدر یا برادر وزنه بردار داری؟

اصلا خواهر و برادر ندارم. عمویم من را به وزنه برداری برد.

– وزنه برداری را زیادتر دوست داری یا درس خواندن را؟

هر دو را دوست دارم.

– تمرین وزنه برداری موجب نمی توان از درس عقب بیافتی؟

یک کم عقب می مانم اما معلمم گفته اشکالی ندارد و خودش به من یاد می دهد.

– در آینده می خواهی چه کاره شوی؟

من منحصرا می خواهم وزنه بردار شوم.

– وقتی وزنه می زنی دوستانت به تو چه بیان می کنند؟

به من بیان می کنند آفرین.

– کدام وزنه بردار را دوست داری؟

آقای سعید علی حسینی

– وقتی که اذن ندادن در جام فجر وزنه بزنی ، خیلی دلخور شدی؟

گریه کردم . دوست داشتم جلوی مسئول فدراسیون جهانی وزنه بزنم. عزیز علی حسینی نیز درباره استعداد آیسن ادیب به ایسنا اظهار کرد: بچه هشت ساله خودش را نشان داده که چقدر استعداد دارد.

اما ما تا سن بلوغ توان داریم از لحاظ فنی با او کار کنیم و پس از ان باید خانواده وی را زیادتر پشتیبانی نماید و  اینکه آینده خوبی داشته باشد  بستگی به خانوده اش دارد که وی را پشتیبانی نمایند.  او  دنبال کرد: آیسن به وزنه برداری علاقه مند است و در هفته شش جلسه تمرین دارد.

  ما هنوز تکنیک ها را به وی تعلیم می دهیم  و هنوز وزنه نمی زند . انءشالله این تکنیک ها در آینده به دردش بخورد. علی حسینی در جواب به این سوال که پشتیبانی خانواده آیسن از اوچطور هست، تاکید کرد: خوب هست.

من با پدر و عمویش به اهواز رسیدم و آنان وی را از اردبیل به اهواز آوردند. این یعنی که به کار او علاقه دارند  و انشاءلله نتیجه خوبی هم بگیرد. او در جواب به سوال دیگری مبنی بر اینکه آینده آیسن را چگونه می بیند، تصریح نمود: قول می دهم چهارسال دیگر یک ورزشکار تمام عیار گردد و حس می کنم در سال ۲۰۲۴ توان دارد در مسابقات نوجوانان جهان شرکت کند.

مربی آیسن درباره اینکه وقتی به آیسن اذن وزنه زدن داده نشد، خیلی گریه کرد یا نه، اظهار کرد: ابتدا گریه کرد اما پس از ان دیگر فراوان گریه نکرد.

الان هم روحیه اش خوب هست. زین پس هم باید برای او برنامه ریزی کنم تا نتیجه کار را نگاه کنیم.

انتهای پیام