×
×

درخشش مردان فرنگی قم با طلای جام باشگاه‌های جهان

  • کد نوشته: 24789
  • [ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، از سال ۲۰۱۳ که به پیشنهاد فدراسیون کشتی کشورمان استارت برگزاری مسابقات کشتی قهرمانی جام باشگاه‌های جهان زده شد، همواره تیم‌‌ها و کشتی‌گیران زیادی از قم در این مسابقات به میدان رفته و افتخارات زیادی را نصیب کشتی و ورزش قم کرده‌اند. در رده‌ باشگاهی تیم صبای […]

    درخشش مردان فرنگی قم با طلای جام باشگاه‌های جهان
  • [ad_1]

    به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، از سال ۲۰۱۳ که به پیشنهاد فدراسیون کشتی کشورمان استارت برگزاری مسابقات کشتی قهرمانی جام باشگاه‌های جهان زده شد، همواره تیم‌‌ها و کشتی‌گیران زیادی از قم در این مسابقات به میدان رفته و افتخارات زیادی را نصیب کشتی و ورزش قم کرده‌اند.

    در رده‌ باشگاهی تیم صبای قم رتبه هشتمی جهان را در کارنامه دارد و در انفرادی نیز نفراتی همچون علی‌اکبر حیدری، محمدجواد رضایی و علیرضا نجاتی افتخار آفرینان کشتی قم در این رویداد بزرگ بوده‌اند، مسابقاتی که ششمین دوره آن در سال ۲۰۱۹ نیز به میزبانی ایران در شهر بجنورد به انجام رسید و ایرانی‌ها جام قهرمانی را در خانه نگه داشتند.

    در ششمین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان ۶ تیم از کشورهای مختلف در شهر بجنورد استان خراسان‌شمالی با یکدیگر رقابت کردند و سرانجام تیمی به نام بازار بزرگ ایران با درخشش کشتی‌گیران قمی خود یعنی علیرضا نجاتی و محمدجواد رضایی به عنوان قهرمانی دست یافت.

    بعد از پایان دیدارهای مقدماتی و نیمه نهایی، سرانجام تیم‌های هموطن یعنی بازار بزرگ ایران و سینا صنعت ایذه به فینال رسیدند و تیم بازار بزرگ با نتیجه ۹ بر یک حریف خود را شکست داد و قهرمان شد، دستاورد بزرگی که با عملکرد موفق نجاتی در وزن ۶۰ کیلوگرم و رضایی در وزن ۶۷ کیلوگرم به بازار بزرگ رسید.

    در فینال این دوره از مسابقات علیرضا نجاتی نفر سوم مسابقات جهانی ۲۰۱۹ و دارنده سهمیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو در وزن ۶۰ کیلوگرم حرفی نداشت و برنده اعلام شد، اما محمدجواد رضایی در وزن ۶۷ کیلوگرم یک کشتی‌ سخت و نفس‌گیر را با حساب ۳ بر ۲ از شاهین بداغی عضو تیم سینا صنعت ایذه برد.

    در مسابقه رده‌بندی ششمین دوره کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان، نماینده آذربایجان با نتیجه ۶ بر ۴ از سد تیم گهر زمین سیرجان عبور کرد و در رقابت برای کسب عنوان پنجم نماینده هند با نتیجه ۵ بر ۴ نماینده ارمنستان را از پیش‌رو برداشت و پرونده این رقابت‌ها تا سال ۲۰۲۰ بسته شد.

    انتهای پیام / ۷۸۰۰۲

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.