×
×

درس‌های وقایع منطقه برای ما

  • کد نوشته: 21456
  • [ad_1] شهرکریمه،گروه دیگر رسانه‌ها؛ «مهدی فضائلی» در یادداشتی نوشت:   رویدادهای هفته های اخیر در کشورهای عراق و لبنان از زوایای مختلف می تواند و لازم است مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.یکی از این ابعاد درس ها و عبرت هایی است که این وقایع برای دیگران از جمله خود ما دارد.نخستین درس اینکه، دشمن یک […]

    درس‌های وقایع منطقه برای ما
  • [ad_1]

    شهرکریمه،گروه دیگر رسانه‌ها؛ «مهدی فضائلی» در یادداشتی نوشت: 

     رویدادهای هفته های اخیر در کشورهای عراق و لبنان از زوایای مختلف می تواند و لازم است مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.
    یکی از این ابعاد درس ها و عبرت هایی است که این وقایع برای دیگران از جمله خود ما دارد.
    نخستین درس اینکه، دشمن یک لحظه هم از توطئه و برنامه ریزی برای ضربه وارد کردن و تامین منافع خود آرام نمی نشیند و پیوسته در حال طراحی برای رسیدن به مقاصد نامبارک خود است.
    این همان هشداری است که امیر کلام یعنی امیرالمؤمنین علی(ع) ما را نسبت به آن اینگونه هوشیار کرده اند:«مَن نام لَم یُنَم عَنه» ، و هر که از دشمن آسوده بخوابد دشمن نسبت به او نخواهد خفت.
    دومین نکته درس آموز اینکه دشمن همواره از بسترها و زخم های موجود حداکثر سوءاستفاده را می کند.
    فساد و ناکارآمدی، واقعیت غیرقابل انکاری در عراق و لبنان است و دشمن با تحریک این نقاط زخم و سوار شدن بر موج مطالباتی که حق هم هستند منافع خودش را دنبال می کند.
    دست های پشت صحنه رویدادهای عراق و لبنان، قطعا” نه تنها دغدغه فساد و ناکارآمدی در این کشورها را ندارند بلکه خودشان هم فاسدند و هم در این فساد و ناکارآمدی ها موثرند ولی وقت بهره برداری از هیچ فرصتی چشم پوشی نمی کنند.
    سومین نکته درس آموز خصوصا” برای کسانی که رابطه با آمریکا را حلال مشکلات میدانند اینکه این وقایع در  کشورهایی بوجود آمده که آمریکا هم حضور جدی و هم روابط سیاسی گسترده با دولت این کشورها دارد.
    آمریکا بزرگترین سفارت خود در جهان را در عراق احداث کرده و روابط دیپلماتیک عادی با دولت عراق و روابط خوبی با دولت لبنان دارد اما این روابط هیچگاه نه امنیت برای این کشورها آورده و نه پیشرفت و عمران و آبادانی.
    بگذریم از اخبار و اطلاعاتی که سفارت آمریکا را از کانون های اصلی توطئه و پشت صحنه این وقایع معرفی می کند!
    چهارمین درس بسیار مهم،خلاء وجود یک رهبر الهی در این کشورهاست. 
    عراق از نعمت مرجعیت برخوردار است و تا کنون نقش بسیار موثری را هم در حل بحران های این کشور ایفا کرده که اوج آن فتوای تاریخی جهاد با داعش بود.
    لبنان نیز با وجود سیدحسن نصرالله توطئه‌های پیچیده‌ای را از سر گذرانده و دستاوردهای بی سابقه ای مثل اخراج صهیونیست ها از لبنان یا پیروزی در جنگ ۳۳ روزه را تجربه کرده است اما با توجه به ساختار سیاسی این کشورها نه مرجعیت عراق و نه وجود با برکت سید حسن نصرالله، نتوانسته نقش و جایگاه رهبر الهی مانند آنچه جمهوری اسلامی ایران از آن برخوردار است را ایفا نماید.
    وقایع و توطئه‌هایی متعدد و بمراتب پیچیده تر طی چهل سال گذشته از سوی دشمنان علیه ملت ایران به اجرا گذاشته شده لیکن وجود ولی فقیه شجاع و عادل همه آنها را خنثی و انقلاب را در مسیر اصلی خود و با حفظ اصول بنیادینش حفظ کرده است. 
    پنجمین و آخرین درس نیز هوشیاری در برابر فتنه جدید در کشور خودمان است. 
    همانطور که بارها و بارها از جمله در طلیعه این یادداشت این توصیه امام علی(ع) به مالک اشتر را شنیده و خوانده ایم که:”مَن نام لَم یُنَم عنه” باید همواره مترصد و منتظر اقدام و توطئه جدیدی از سوی دشمن باشیم.
    تردیدی نیست که ایران عزیز مهمترین هدف دشمن برای فتنه انگیزی است خصوصا” اینکه طی یکی دو سال آینده فضای کشور بواسطه انتخابات مجلس و سپس ریاست جمهوری فضای رقابتی خواهد بود و فضای رقابتی ضمن شور و هیجان و تحرکی که بوجود می آورد مستعد برخی شیطنت ها نیز هست.
    لذا فرمایشات هشدارگونه اخیر رهبر حکیم انقلاب اسلامی در دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء را باید جدی گرفت که فرمودند:” آن چیزی هم که در این زمینه مخصوص نیروهای مسلّح و نیروهایی حافظ امنیّت است این است که مراقب فتنه باشند. در قرآن یک جا میفرماید: اَلفِتنَهُ اَشَدُّ مِنَ القَتل، یک جا میفرمایید: اَلفِتنَهُ اَکبَرُ مِنَ القَتل؛ «اَشَدّ» یعنی سخت‌تر، «اَکبَر» یعنی بزرگ‌تر. کشتار چیز بدی است، نامطلوب است امّا فتنه از آن بدتر است. خب اگر فتنه از قتل بدتر است، پس بایستی نیروهایی که حافظ امنیّت هستند آرایش لازم را، نظم لازم را برای مقابله‌ی با فتنه هم بگیرند، آمادگی‌های خودشان را برای فتنه هم بایستی حفظ بکنند؛ این آن چیزی است که دستگاه‌ها بایستی به آن توجّه داشته باشند.”
    اگر چه مخاطب اول این سخنان نیروهای مسلح و دستگاه های حافظ امنیت هستند لیکن به نظر می رسد آحاد مردم نیز باید مراقب فتنه جدید باشند!

    انتهای پیام/

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.